UZH-Logo

Maintenance Infos

Bruchterme -- Handeln wie Experten


Rüede, C (2009). Bruchterme -- Handeln wie Experten. Praxis der Mathematik, 27(3):41-46.

Abstract

Fachliche Expertise beim Umgang mit Bruchtermen und Bruchtermgleichungen zeichnet sich durch ein angemessenes Handeln in jenen Situationen aus, die ungewohnt sind. Um die
Schüler und Schülerinnen zu einer solchen Flexibilität hinzuführen, wird hier vorgeschlagen, das, was oftmals unausgesprochen – aber handlungsleitend – ist, sichtbar zu machen. Am Beispiel des Umformens von Bruchtermen und des Lösens von Bruchtermgleichungen wird dargestellt, wie mit den Schülerdokumenten gearbeitet werden kann, um dieses
Unausgesprochene der Klasse zugänglich zu machen.

Fachliche Expertise beim Umgang mit Bruchtermen und Bruchtermgleichungen zeichnet sich durch ein angemessenes Handeln in jenen Situationen aus, die ungewohnt sind. Um die
Schüler und Schülerinnen zu einer solchen Flexibilität hinzuführen, wird hier vorgeschlagen, das, was oftmals unausgesprochen – aber handlungsleitend – ist, sichtbar zu machen. Am Beispiel des Umformens von Bruchtermen und des Lösens von Bruchtermgleichungen wird dargestellt, wie mit den Schülerdokumenten gearbeitet werden kann, um dieses
Unausgesprochene der Klasse zugänglich zu machen.

Downloads

202 downloads since deposited on 04 Nov 2009
20 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, not refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:2009
Deposited On:04 Nov 2009 07:54
Last Modified:05 Apr 2016 13:31
Publisher:Aulis-Verlag Deubner
ISSN:0032-7042
Permanent URL: https://doi.org/10.5167/uzh-23455

Download

[img]
Preview
Content: Accepted Version
Filetype: PDF
Size: 2MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations