UZH-Logo

Maintenance Infos

Strukturierte Produkte - je einfacher, desto besser


Rieger, Marc Oliver. Strukturierte Produkte - je einfacher, desto besser. In: Neue Zürcher Zeitung, 198, 26 August 2008, p.SB 3.

Abstract

Empirische Untersuchungen zeigen, dass sich einfach strukturierte Produkte für die Anleger am meisten lohnen. Wegen mangelnder Transparenz seitens der Anbieter und wegen psychologischer Fehleinschätzungen kaufen viele Investoren aber oft komplexe und teure Vehikel.

Empirische Untersuchungen zeigen, dass sich einfach strukturierte Produkte für die Anleger am meisten lohnen. Wegen mangelnder Transparenz seitens der Anbieter und wegen psychologischer Fehleinschätzungen kaufen viele Investoren aber oft komplexe und teure Vehikel.

Downloads

298 downloads since deposited on 13 Nov 2008
8 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Newspaper Article
Communities & Collections:03 Faculty of Economics > Department of Banking and Finance
Dewey Decimal Classification:330 Economics
Date:26 August 2008
Deposited On:13 Nov 2008 09:56
Last Modified:05 Apr 2016 12:29
Publisher:Neue Zürcher Zeitung AG
Permanent URL: http://doi.org/10.5167/uzh-4271

Download

[img]
Preview
Filetype: PDF
Size: 2MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations