UZH-Logo

Maintenance Infos

Gefangen im Netz: kritische Anmerkungen zum Umgang mit der Netzwerkrhetorik


Weil, M (2008). Gefangen im Netz: kritische Anmerkungen zum Umgang mit der Netzwerkrhetorik. Education Permanente, (1):8-9.

Abstract

Durch den inflationären Gebrauch des Begriffs «Netzwerk» stellt sich die Frage, ob etwas, an dem mehrere Akteure oder Institutionen beteiligt sind, «Kein-Netzwerk» sein kann. Weiterbildungsanbieter, Regionen - selbst unsere moderne Gesellschaft - scheinen vernetzt. Aber stimmt das Bild von innovationsfreudigen Netzwerken in der Weiterbildung, oder handelt es sich um eine rhetorisch gut positionierte Worthülse, die von den wirklichen Herausforderungen ablenkt?

Durch den inflationären Gebrauch des Begriffs «Netzwerk» stellt sich die Frage, ob etwas, an dem mehrere Akteure oder Institutionen beteiligt sind, «Kein-Netzwerk» sein kann. Weiterbildungsanbieter, Regionen - selbst unsere moderne Gesellschaft - scheinen vernetzt. Aber stimmt das Bild von innovationsfreudigen Netzwerken in der Weiterbildung, oder handelt es sich um eine rhetorisch gut positionierte Worthülse, die von den wirklichen Herausforderungen ablenkt?

Downloads

94 downloads since deposited on 05 Mar 2009
10 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, not refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:2008
Deposited On:05 Mar 2009 13:10
Last Modified:05 Apr 2016 12:33
Publisher:Schweizerischer Verband für Weiterbildung SVEB
ISSN:0258-9877
Additional Information:Abonnemente und Einzelausgaben der Zeitschrift Education permanente EP können bestellt werden unter: www.education-permanente.ch
Official URL:http://www.education-permanente.ch
Permanent URL: http://doi.org/10.5167/uzh-5189

Download

[img]
Preview
Filetype: PDF
Size: 3MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations