UZH-Logo

Maintenance Infos

Der Stellenwert der Mint-Fächer an Gymnasien


Kyburz-Graber, R. Der Stellenwert der Mint-Fächer an Gymnasien. In: NZZ, 14, 18 January 2012, p.63.

Abstract

Viele Gymnasiasten sind nicht eben gerade erpicht auf Mathematik, Physik oder Chemie. Ihr Interesse könnte mit neuen Ansätzen aber geweckt werden. - Eine Erhöhung der Stundendotation indes führt noch nicht zu grösserem Interesse der Jugendlichen an den Naturwissenschaften.

Viele Gymnasiasten sind nicht eben gerade erpicht auf Mathematik, Physik oder Chemie. Ihr Interesse könnte mit neuen Ansätzen aber geweckt werden. - Eine Erhöhung der Stundendotation indes führt noch nicht zu grösserem Interesse der Jugendlichen an den Naturwissenschaften.

Downloads

71 downloads since deposited on 02 Apr 2012
34 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Newspaper Article
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:18 January 2012
Deposited On:02 Apr 2012 07:26
Last Modified:05 Apr 2016 15:28
Publisher:Neue Zürcher Zeitung AG
ISSN:0376-6829
Additional Information:Sonderbeilage "Bildung und Erziehung"
Related URLs:http://www.nzz.ch
Permanent URL: https://doi.org/10.5167/uzh-56944

Download

[img]
Preview
Content: Published Version
Filetype: PDF
Size: 550kB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations