UZH-Logo

Maintenance Infos

Neue Lerntechnologien für Umweltwissenschaften


Brandl, H; Baltisberger, M; Burger, P; Eichenberger-Glinz, S; Frischknecht, P; Gasser, K; Lindemann-Matthies, P; Kaufmann-Hayoz, R; Meyer, D; Paschke, M (2003). Neue Lerntechnologien für Umweltwissenschaften. GAIA, 13(2):155-159.

Abstract

Umweltwissenschaften/Ökologie sind durch ihren hohen Grad an Vernetzung, Inter- und Transdisziplinarität dazu prädestiniert, um umweltrelevantes Wissen mit "neuen Lerntechnologien" (E-Learning; internet-based learning; Multimedia-Unterricht) zu vermitteln. Dieser Beitrag stellt eine Auswahl von solchen Aktivitäten an den Universitäten Basel, Bern und Zürich sowie der ETH Zürich vor.

Umweltwissenschaften/Ökologie sind durch ihren hohen Grad an Vernetzung, Inter- und Transdisziplinarität dazu prädestiniert, um umweltrelevantes Wissen mit "neuen Lerntechnologien" (E-Learning; internet-based learning; Multimedia-Unterricht) zu vermitteln. Dieser Beitrag stellt eine Auswahl von solchen Aktivitäten an den Universitäten Basel, Bern und Zürich sowie der ETH Zürich vor.

Downloads

364 downloads since deposited on 13 Jun 2012
74 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Other titles:Umweltwissenschaften/Ökologie an Schweizer Hochschulen
Item Type:Journal Article, refereed, further contribution
Communities & Collections:07 Faculty of Science > Institute of Evolutionary Biology and Environmental Studies
Dewey Decimal Classification:570 Life sciences; biology
590 Animals (Zoology)
Language:German
Date:2003
Deposited On:13 Jun 2012 08:50
Last Modified:05 Apr 2016 15:31
Publisher:Oekom Verlag
ISSN:0940-5550

Download

[img]
Preview
Content: Published Version
Language: German
Filetype: PDF
Size: 65kB
Licence: Creative Commons: Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0)

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations