UZH-Logo

Mediaforschung


Frey-Vor, G; Siegert, G; Stiehler, H J (2008). Mediaforschung. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft.

Abstract

Die Mediaforschung bringt Daten und Interpretationen zur Reichweite von Medien und zur Zielgruppenanalyse hervor, die von Medienunternehmen für Strategie, Programmplanung und Werbung benötigt werden.

Das Lehrbuch führt in die Funktionen und Strukturen der Mediaforschung ein. Es stellt deren methodologischen Grundlagen vor und erläutert einzelne Methoden für die Medien Fernsehen, Hörfunk, Presse, Internet, Plakat und Kino.

Die Mediaforschung bringt Daten und Interpretationen zur Reichweite von Medien und zur Zielgruppenanalyse hervor, die von Medienunternehmen für Strategie, Programmplanung und Werbung benötigt werden.

Das Lehrbuch führt in die Funktionen und Strukturen der Mediaforschung ein. Es stellt deren methodologischen Grundlagen vor und erläutert einzelne Methoden für die Medien Fernsehen, Hörfunk, Presse, Internet, Plakat und Kino.

Downloads

263 downloads since deposited on 17 Dec 2008
48 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Other titles:Media research
Item Type:Monograph
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Mass Communication and Media Research
Dewey Decimal Classification:700 Arts
Language:German
Date:2008
Deposited On:17 Dec 2008 16:26
Last Modified:05 Apr 2016 12:36
Publisher:UVK Verlagsgesellschaft
Volume:1. Auf
Number of Pages:412
ISBN:978-3-8252-2882-8
Official URL:http://www.uvk.de/detail.asp?WKorbUID=133400763&be=&uBe=&TITZIF=1311&Titel=&Kat_ID=&Autor=&Herausgeber=&Preis=&maxcnt=10&ListPtr=1&Verlag=&Schr_Reihe_ID=&Suche=Suche
Related URLs:https://www.zora.uzh.ch/6445/
Permanent URL: http://doi.org/10.5167/uzh-6133

Download

[img]
Preview
Filetype: PDF (Leseprobe)
Size: 1MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations