UZH-Logo

Maintenance Infos

Forschungsorientierung in der Lehre. Curriculare Leitlinie und studentische Wahrnehmung


Tremp, P; Futter, Kathrin (2012). Forschungsorientierung in der Lehre. Curriculare Leitlinie und studentische Wahrnehmung. In: Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik, DGHD. Einführung in die Studiengangentwicklung. Bielefeld: Arbeitsgemeinschaft für Hochschuldidaktik, 69-80.

Abstract

Forschungsorientierung ist traditionelle Leitidee universitärer Studiengänge. Damit unterscheidet sich diese Stufe des Bildungssystems von den vorangehenden und
formuliert gleichzeitig einen hohen Anspruch: Für die Einrichtung insgesamt wie auch für die einzelnen Lehr- und Lern-Settings. Inwiefern Studierende die universitäre Lehre als „forschungsorientiert“ und „forschungsbasiert“ wahrnehmen, wurde mit einer Umfrage an der Universität Zürich geprüft

Forschungsorientierung ist traditionelle Leitidee universitärer Studiengänge. Damit unterscheidet sich diese Stufe des Bildungssystems von den vorangehenden und
formuliert gleichzeitig einen hohen Anspruch: Für die Einrichtung insgesamt wie auch für die einzelnen Lehr- und Lern-Settings. Inwiefern Studierende die universitäre Lehre als „forschungsorientiert“ und „forschungsbasiert“ wahrnehmen, wurde mit einer Umfrage an der Universität Zürich geprüft

Altmetrics

Downloads

61 downloads since deposited on 27 Jan 2013
36 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Book Section, refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:2012
Deposited On:27 Jan 2013 11:40
Last Modified:05 Apr 2016 16:25
Publisher:Arbeitsgemeinschaft für Hochschuldidaktik
Series Name:Blickpunkte Hochschuldidaktik
Number:122
ISBN:978-3-7639-5052-2
Related URLs:http://www.dghd.de (Publisher)
http://opac.nebis.ch/F/?local_base=EBI01&con_lng=GER&func=find-b&find_code=090&request=002045425
Permanent URL: https://doi.org/10.5167/uzh-72122

Download

[img]
Preview
Content: Published Version
Language: German
Filetype: PDF
Size: 731kB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations