UZH-Logo

Maintenance Infos

Kardiovaskuläres Risiko: richtig kommunizieren will gelernt sein


Djalali, S; Neuner-Jehle, S (2013). Kardiovaskuläres Risiko: richtig kommunizieren will gelernt sein. PrimaryCare, 13(12):216.

Abstract

Wer kennt das nicht: Man lauscht einem mündlichen Vortrag und vergisst die Hälfte sofort wieder. Wenn sie mit Illustrationen garniert ist, merken wir uns die Botschaft hingegen viel besser. Nicht anders ergeht es Patienten, wenn ein Arzt sie über kardiovaskuläre Risiken aufklärt. Grund genug, zu untersuchen, welche Kommunikationstechniken Hausärzte im Alltag einsetzen.

Wer kennt das nicht: Man lauscht einem mündlichen Vortrag und vergisst die Hälfte sofort wieder. Wenn sie mit Illustrationen garniert ist, merken wir uns die Botschaft hingegen viel besser. Nicht anders ergeht es Patienten, wenn ein Arzt sie über kardiovaskuläre Risiken aufklärt. Grund genug, zu untersuchen, welche Kommunikationstechniken Hausärzte im Alltag einsetzen.

Downloads

38 downloads since deposited on 12 Aug 2013
28 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, not refereed, further contribution
Communities & Collections:04 Faculty of Medicine > University Hospital Zurich > Institute of General Practice
Dewey Decimal Classification:610 Medicine & health
Language:German
Date:2013
Deposited On:12 Aug 2013 08:00
Last Modified:15 Jul 2016 09:00
Publisher:EMH Swiss Medical Publishers
ISSN:1424-3776
Free access at:Publisher DOI. An embargo period may apply.
Official URL:http://www.primary-care.ch/docs/primarycare/2013/12/de/pc-d-00353.pdf
Permanent URL: https://doi.org/10.5167/uzh-79787

Download

[img]
Preview
Content: Published Version
Filetype: PDF
Size: 54kB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations