UZH-Logo

Maintenance Infos

Einen Sack voll Flöhe hüten: Lernsteuerung beim mobilen Lernen


Frohberg, D; Schenk, B (2008). Einen Sack voll Flöhe hüten: Lernsteuerung beim mobilen Lernen. In: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2008), Munic, Germany, 26 February 2008 - 28 February 2008.

Abstract

Mobile Learning bietet innovative Möglichkeiten, Teile der
Lernsteuerung während der Durchführung über den elektronischen Kanal zu realisieren. Wesentlich sind in diesem Zusammenhang jedoch die Fragen, wie die Lernsteuerung erfolgt und welche Zusammenhänge zwischen den Zielaspekten
bestehen, um wirkungsvoll eingreifen zu können. In diesem Artikel wird ein entsprechendes Rahmenmodell zur Analyse der Lernsteuerung bei der Durchführung mobiler Settings vorgestellt.

Mobile Learning bietet innovative Möglichkeiten, Teile der
Lernsteuerung während der Durchführung über den elektronischen Kanal zu realisieren. Wesentlich sind in diesem Zusammenhang jedoch die Fragen, wie die Lernsteuerung erfolgt und welche Zusammenhänge zwischen den Zielaspekten
bestehen, um wirkungsvoll eingreifen zu können. In diesem Artikel wird ein entsprechendes Rahmenmodell zur Analyse der Lernsteuerung bei der Durchführung mobiler Settings vorgestellt.

Downloads

238 downloads since deposited on 05 Jan 2009
20 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Conference or Workshop Item (Paper), refereed, original work
Communities & Collections:03 Faculty of Economics > Department of Informatics
Dewey Decimal Classification:000 Computer science, knowledge & systems
Language:German
Event End Date:28 February 2008
Deposited On:05 Jan 2009 11:53
Last Modified:05 Apr 2016 12:47
Official URL:http://www.ifi.uzh.ch/pax/web/index.php/publication/show/id/613
Related URLs:http://www.mkwi2008.de/
Permanent URL: https://doi.org/10.5167/uzh-9432

Download

[img]
Preview
Content: Accepted Version
Filetype: PDF
Size: 1MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations