Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Educational Governance - Zurich Open Repository and Archive


Maag Merki, Katharina; Altrichter, Herbert (2015). Educational Governance. Die Deutsche Schule, 107(4):397-411.

Abstract

Die Educational-Governance-Forschung wird hier beschrieben als ein Forschungsansatz einer interdisziplinären Bildungsforschung, der das Zustandekommen, die Auf rechterhaltung und die Transformation sozialer Ordnung und sozialer Leistungen im Bildungswesen unter der Perspektive der Handlungskoordination zwischen verschiedenen
Akteurinnen und Akteuren in komplexen Mehrebenensystemen untersucht.
Im folgenden Artikel wird zunächst die Herkunft und Entwicklung der Kategorie „Governance“ in den Politik- und Sozialwissenschaft en skizziert, bevor die zentralen
Begriff e des Konzepts erläutert werden. Danach werden Forschungsstrategien und -methoden der Governance-Forschung dargestellt und offene Fragen sowie einige mögliche
Entwicklungsperspektiven diskutiert

Abstract

Die Educational-Governance-Forschung wird hier beschrieben als ein Forschungsansatz einer interdisziplinären Bildungsforschung, der das Zustandekommen, die Auf rechterhaltung und die Transformation sozialer Ordnung und sozialer Leistungen im Bildungswesen unter der Perspektive der Handlungskoordination zwischen verschiedenen
Akteurinnen und Akteuren in komplexen Mehrebenensystemen untersucht.
Im folgenden Artikel wird zunächst die Herkunft und Entwicklung der Kategorie „Governance“ in den Politik- und Sozialwissenschaft en skizziert, bevor die zentralen
Begriff e des Konzepts erläutert werden. Danach werden Forschungsstrategien und -methoden der Governance-Forschung dargestellt und offene Fragen sowie einige mögliche
Entwicklungsperspektiven diskutiert

Additional indexing

Item Type:Journal Article, not refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:2015
Deposited On:23 Dec 2015 10:30
Last Modified:05 Apr 2016 19:46
Publisher:Waxmann Verlag GmbH
ISSN:0012-0731
Free access at:Publisher DOI. An embargo period may apply.
Official URL:http://www.dds.uni-hannover.de/dds.html

Download

Full text not available from this repository.

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations