Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Modelle: Ein implizites Vermächtnis der deutschen kybernetischen Pädagogik


Hof, Barbara (2016). Modelle: Ein implizites Vermächtnis der deutschen kybernetischen Pädagogik. Bildungsgeschichte : IJHE = International journal for the historiography of education, (1):75-90.

Abstract

Der Beitrag beschäftigt sich mit der Bedeutung der institutionellen Rahmenbedingungen für die Etablierung des Modellbegriffs in der deutschen Pädagogik und verdeutlicht die Wirkungsgeschichte der Kybernetik, da diese den Modellbegriff mitprägte.
(Ed.) This article focuses on the influence of institutions on the formulation and establishment of the concept of ‘model’ in German education. Because cybernetics strongly influenced the model concept, the description of this process will also illustrate the reception history of cybernetics

Abstract

Der Beitrag beschäftigt sich mit der Bedeutung der institutionellen Rahmenbedingungen für die Etablierung des Modellbegriffs in der deutschen Pädagogik und verdeutlicht die Wirkungsgeschichte der Kybernetik, da diese den Modellbegriff mitprägte.
(Ed.) This article focuses on the influence of institutions on the formulation and establishment of the concept of ‘model’ in German education. Because cybernetics strongly influenced the model concept, the description of this process will also illustrate the reception history of cybernetics

Statistics

Downloads

1 download since deposited on 30 Jan 2017
1 download since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Other titles:Models: An Implicit Legacy of German Educational Cybernetics
Item Type:Journal Article, refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:2016
Deposited On:30 Jan 2017 10:24
Last Modified:14 Jul 2017 11:17
Publisher:Klinkhardt
ISSN:2192-4295
Related URLs:http://www.klinkhardt.de/ (Publisher)

Download