Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Explizit machen, was gelungen ist. Die Auswertung von Lernjournalen im Rahmen des dialogischen Lernens - Zurich Open Repository and Archive


Stirnemann, K (2008). Explizit machen, was gelungen ist. Die Auswertung von Lernjournalen im Rahmen des dialogischen Lernens. Praxis Deutsch, (210):31-35.

Abstract

In einem Lernjournal setzen sich Schülerinnen und Schüler mit einer interessanten und herausfordernden Fragestellung auseinander, entwickeln dabei eigene Ansätze und halten ihre Gedankenschritte möglichst präzise fest. Positive Rückmeldungen, die die Qualitäten der Einträge heraustellen, können ein erfolgreiches Lernen durch Schreiben unterstützen. Wie das aussehen kann, zeigt dieser Beitrag an einem Beispiel.

Abstract

In einem Lernjournal setzen sich Schülerinnen und Schüler mit einer interessanten und herausfordernden Fragestellung auseinander, entwickeln dabei eigene Ansätze und halten ihre Gedankenschritte möglichst präzise fest. Positive Rückmeldungen, die die Qualitäten der Einträge heraustellen, können ein erfolgreiches Lernen durch Schreiben unterstützen. Wie das aussehen kann, zeigt dieser Beitrag an einem Beispiel.

Downloads

8 downloads since deposited on 05 Mar 2009
1 download since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, not refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:July 2008
Deposited On:05 Mar 2009 08:51
Last Modified:05 Apr 2016 13:02
Publisher:Friedrich Verlag
ISSN:0341-5279

Download

Preview Icon on Download
Content: Accepted Version
Filetype: PDF - Registered users only
Size: 1MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations