Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Dialogisches Lernen


Gallin, P (2010). Dialogisches Lernen. Grundschulunterricht Mathematik, 57(2):4-9.

Abstract

Aus der persönlichen Begegnung zweier Lehrer sehr unterschiedlicher Unterrichtsfächer sind die Grundlagen für ein selbst gesteuertes und nachhaltiges Lernen hervorgegangen.
Zwei Beispiele zeigen, wie unkompliziert die Realisierung
im Mathematikunterricht sein kann, sobald man den Mut hat, den Kindern einiges zuzutrauen. Dies unterstützen die drei Bücher „Ich-Du-Wir“ für Deutsch und Mathematik in den ersten sechs Grundschuljahren.

Abstract

Aus der persönlichen Begegnung zweier Lehrer sehr unterschiedlicher Unterrichtsfächer sind die Grundlagen für ein selbst gesteuertes und nachhaltiges Lernen hervorgegangen.
Zwei Beispiele zeigen, wie unkompliziert die Realisierung
im Mathematikunterricht sein kann, sobald man den Mut hat, den Kindern einiges zuzutrauen. Dies unterstützen die drei Bücher „Ich-Du-Wir“ für Deutsch und Mathematik in den ersten sechs Grundschuljahren.

Statistics

Downloads

180 downloads since deposited on 06 Jul 2010
24 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:May 2010
Deposited On:06 Jul 2010 21:40
Last Modified:05 Apr 2016 14:10
Publisher:Oldenbourg
ISSN:1865-4983
Official URL:http://www.grundschulunterricht.de

Download

Preview Icon on Download
Preview
Filetype: PDF
Size: 1MB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations