Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

EKG-Interpretation bei Kindern. Ein Leitfaden für die Evaluation altersspezifischer Befunde


Wütz, D; Schätzle, B; Balmer, C (2011). EKG-Interpretation bei Kindern. Ein Leitfaden für die Evaluation altersspezifischer Befunde. Pädiatrie, (3):7-12.

Abstract

Die Auswertung des EKG im Kindesalter entspricht im Wesentlichen der Auswertung
eines EKG im Erwachsenenalter. Bei Kindern weist das EKG jedoch einige Besonderheiten
auf, die für das Kindesalter völlig normal sind, während sie im Erwachsenenalter
eine hochgradige Pathologie darstellen könnten. Um bei der Auswertung eines
EKG keine wichtigen Befunde zu verpassen, empfiehlt sich ein systematisches Vorgehen,
welches in diesem Beitrag vorgestellt wird.

Abstract

Die Auswertung des EKG im Kindesalter entspricht im Wesentlichen der Auswertung
eines EKG im Erwachsenenalter. Bei Kindern weist das EKG jedoch einige Besonderheiten
auf, die für das Kindesalter völlig normal sind, während sie im Erwachsenenalter
eine hochgradige Pathologie darstellen könnten. Um bei der Auswertung eines
EKG keine wichtigen Befunde zu verpassen, empfiehlt sich ein systematisches Vorgehen,
welches in diesem Beitrag vorgestellt wird.

Statistics

Downloads

3609 downloads since deposited on 09 Jan 2012
1547 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, refereed, further contribution
Communities & Collections:04 Faculty of Medicine > University Children's Hospital Zurich > Medical Clinic
Dewey Decimal Classification:610 Medicine & health
Language:German
Date:2011
Deposited On:09 Jan 2012 20:35
Last Modified:05 Apr 2016 15:15
Publisher:Rosenfluh
ISSN:1424-8468
Related URLs:http://www.rosenfluh.ch/rosenfluh/issues/view/231

Download

Preview Icon on Download
Preview
Content: Published Version
Language: German
Filetype: PDF
Size: 614kB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations