Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Den Blick auf die Sprache lenken. Wie lässt sich Textkompetenz durch kreatives Schreiben erwerben und erweitern?


Stirnemann, K (2010). Den Blick auf die Sprache lenken. Wie lässt sich Textkompetenz durch kreatives Schreiben erwerben und erweitern? Informationen zur Deutschdidaktik, 34(4):89-97.

Abstract

Kreatives Schreiben fördert zunächst den persönlichen Ausdruck und die Fantasie. Gezielte Irritationen grenzen jedoch dieses freie Spiel der Gedanken ein, um den Blick auf die Sprache, den Stil und die Struktur zu lenken. Dadurch entwickelt sich auch die Reflexion über das Formulierte.

Abstract

Kreatives Schreiben fördert zunächst den persönlichen Ausdruck und die Fantasie. Gezielte Irritationen grenzen jedoch dieses freie Spiel der Gedanken ein, um den Blick auf die Sprache, den Stil und die Struktur zu lenken. Dadurch entwickelt sich auch die Reflexion über das Formulierte.

Statistics

Downloads

8 downloads since deposited on 19 Mar 2012
0 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Journal Article, refereed, original work
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:2010
Deposited On:19 Mar 2012 15:48
Last Modified:05 Apr 2016 15:42
Publisher:Studienverlag
ISSN:0721-9954
Official URL:http://wwwg.uni-klu.ac.at/ide/sub/ide-2010-4.html

Download

Preview Icon on Download
Content: Accepted Version
Filetype: PDF - Registered users only
Size: 149kB

TrendTerms

TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.

Author Collaborations