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Backes-Gellner, U; Tuor, S N; Wettstein, D (2010). Differences in the educational paths of entrepreneurs and employees. Empirical Research in Vocational Education and Training, 2(2):83-105.

Mohrenweiser, J; Backes-Gellner, U (2010). Apprenticeship Training, what for: Investment or Substitution? International Journal of Manpower, 31(5):545-562.

Backes-Gellner, U; Tuor, S N (2010). Avoiding Labor Shortages by Employer Signaling: On the Importance of Good Work Climate and Labor Relations. Industrial & Labor Relations Review, 63(2):271-286.

Backes-Gellner, U; Schlinghoff, A (2010). Career Incentives and "Publish or Perish" in German and US Universities. European Education, 42(3):26-52.

Unger, B; Pull, K; Backes-Gellner, U (2010). Composition and performance of research training groups. ISU Working Paper 130, University of Zurich.

Ryan, P; Wagner, K; Teuber, S; Backes-Gellner, U (2010). Corporate ownership and initial training in Britain, Germany and Switzerland. Swiss Leading House Working Paper 55, University of Zurich.

Backes-Gellner, U. Das Geheimnis erfolgreicher Unternehmer. , 2010, p.13.

Tuor, S N; Backes-Gellner, U (2010). Der Aspekt der Zeit in individuellen Weiterbildungsentscheidungen. Education Permanente, (4):16-17.

Backes-Gellner, U; Mohrenweiser, J (2010). Die Wirkung des Betriebsverfassungsgesetzes am Beispiel der Freistellung von Betriebsräten - ein Beitrag zur Rechtstatsachenforschung. Jahrbücher fur Nationalökonomie und Statistik, (4):420-435.

Geel, R; Backes-Gellner, U (2010). Earning while learning: labor market returns to student employment during tertiary education. Swiss Leading House Working Paper 49, University of Zurich.

Backes-Gellner, U; Tuor, S N (2010). Gleichwertig, andersartig und durchlässig? Bildungskarrieren im schweizerischen Bildungssystem. Die Volkswirtschaft, 83(7/8):43-46.

Backes-Gellner, U; Wolter, S C (2010). Guest editorial: The economics of vocational education and training policies. International Journal of Manpower, 31(5):492-494.

Heterogenität und Performance von Forschernachwuchsgruppen: Eine Untersuchung am Beispiel von DFG-geförderten Graduiertenkollegs. Edited by: Backes-Gellner, U; Kräkel, M; Pull, K (2010). München und Mering: Rainer Hampp Verlag.

International Journal of Manpower. Special Issue on "Economics of Vocational Education and Training Policies". Edited by: Backes-Gellner, U; Wolter, S C (2010). Bingley.

Zwick, T; Mohrenweiser, J; Backes-Gellner, U (2010). Poaching and firm sponsored training: first clean evidence. Swiss Leading House Working Paper 51, University of Zurich.

Tuor, S N; Backes-Gellner, U (2010). Risk-Return Trade-Offs to Different Educational Paths: Vocational, Academic and Mixed. International Journal of Manpower, 31(5):495-519.

Futagami, S; Backes-Gellner, U; Pull, K (2010). Stand und aktuelle Herausforderungen des japanischen Hochschulsystems. Hochschulmanagement, (1):21-24.

Ryan, P; Wagner, K; Teuber, S; Backes-Gellner, U (2010). Trainee pay in Britain, Germany and Switzerland: markets and institutions. SKOPE Research Paper 96, Shool of Social Sciences, Cardiff University.

Pfeifer, C; Janssen, S; Yang, P; Backes-Gellner, U (2010). Training participation of an aging workforce in an internal labor market. University of Lüneburg Working Paper Series in Economics 170, University of Lüneburg.

Warum Väter ihrer Erwerbstätigkeit (nicht) unterbrechen. Edited by: Backes-Gellner, U; Kräkel, M; Pull, K (2010). München und Mering: Rainer Hampp Verlag.

Wer wählt Teamarbeit? Eine theoretische und empirische Analyse der Effekte der Forderung nach Teamfähigkeit. Edited by: Backes-Gellner, U; Kräkel, M; Pull, K (2010). München und Mering: Rainer Hampp Verlag.

Backes-Gellner, U; Mure, J (2009). The Swiss leading house on economics of education, firm behaviour and training policies. In: Oser, F K; Renold, U; John, E G; Winther, E; Weber, S. VET boost: towards a theory of professional competencies. Rotterdam: Sense Publishers, 109-115.

Backes-Gellner, U (2009). Altern, Arbeit und Betrieb: Ergebnisse und Schlussfolgerungen. In: Backes-Gellner, U; Veen, S. Altern, Arbeit und Betrieb. Stuttgart: Wissenschaftliche, 145-157.

Backes-Gellner, U (2009). Altersbilder bei Personalverantwortlichen in (deutschen) Unternehmen. In: Ehmer, J; Höffe, O. Bilder des Alterns im Wandel : Historische, interkulturelle, theoretische und aktuelle Perspektiven. Stuttgart: Wissenschaftliche, 167-172.

Backes-Gellner, U (2009). Beschäftigung älterer Arbeitnehmer im Spiegel bisheriger Forschung. In: Backes-Gellner, U; Veen, S. Altern, Arbeit und Betrieb. Stuttgart: Wissenschaftliche, 11-25.

Backes-Gellner, U; Veen, S (2009). Betriebliche Altersstrukturen und Produktivitätseffekte. In: Backes-Gellner, U; Veen, S. Altern, Arbeit und Betrieb. Stuttgart: Wissenschaftliche, 29-64.

Backes-Gellner, U; Teuber, S; Mure, J (2009). Erfassung der Wirkung von Lehrprofessionalität aus bildungsökonomischer Perspektive. In: Zlatkin-Troitschanskaia, O; Beck, K; Sembill, D; Nickolaus, R; Mulder, R. Lehrprofessionalität: Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung. Weinheim: Beltz Verlag, 743-755.

Backes-Gellner, U; Baumert, J; Becker, U; Börsch-Supan, A; Ehmer, J; Einhäupl, K M; Höffe, O; Hüttl, R F; Keil, U; Kochsiek, K; Kocka, J; Kohli, M; Lindenberger, U; Müller, B; Nehmer, J; Schnitzer-Ungefug, J; Staudinger, U M; Steinhagen-Thiessen, E; Wagner, G G; Wick, G (2009). Gewonnene Jahre. Empfehlungen der Akademiengruppe Altern in Deutschland. Stuttgart: Wissenschaftliche.

Backes-Gellner, U; Mure, J; Geel, R (2009). Lock-in-Effekte durch Humankapitalinvestitionen. WiSt Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 38(1):37-39.

Bessey, D; Backes-Gellner, U (2009). Marijuana consumption, educational outcomes and labor market success: evidence from Switzerland. Swiss Leading House Working Paper 43, University of Zurich.

Backes-Gellner, U (2009). Probleme und Chancen lebenslangen Lernens aus betriebswirtschaftlicher Perspektive. In: Staudinger, U M; Heidemeier, H. Altern, Bildung und lebenslanges Lernen. Stuttgart: Wissenschaftliche, 65-73.

Backes-Gellner, U; Janssen, S (2009). Skill obsolescence, vintage effects and changing tasks. Applied Economics Quarterly, 55(1):83-104.

Backes-Gellner, U; Moog, P (2009). Social Capital and the Willingness to Become Self-Employed: Is There a Difference Between Women and Men? Journal of International Studies of Management & Organisation, 39(2):33-64.

Backes-Gellner, U; Veen, S (2009). The impact of aging and age diversity on company performance. ISU Working Paper 78, University of Zurich.

Moog, P; Backes-Gellner, U (2009). The impact of labour market regulations on (potential) entrepreneurs: the case of Germany. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 10(1):53-70.

Tuor, S; Backes-Gellner, U (2009). Time - even more costly than money: training costs of workers and firms. Swiss Leading House Working Paper 46, University of Zurich.

Janssen, S; Backes-Gellner, U (2009). What difference do beliefs make? Gender job associations and work climate. ISU Working Paper 107, University of Zurich.

Backes-Gellner, U; Veen, S (2008). Aging workforces and challenges to human resource management in German firms. In: Conrad, H; Heindorf, V; Waldenberger, F. Human resource management in ageing societies: perspectives from Japan and Germany. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 13-28.

Backes-Gellner, U; Veen, S (2008). The consequences of central examinations on educational quality standards and labour market outcomes. Oxford Review of Education, 34(5):569-588.

Backes-Gellner, U; Pull, K (2008). Travel incentives as tournament compensation - Problems of contestant heterogeneity and solutions. In: Academy of Management Annual Meeting, Anaheim, California, USA, 8 August 2008 - 13 August 2008.

Tuor, S; Backes-Gellner, U (2008). Kombination von beruflicher und akademischer Ausbildung. Panorama, Sonder:12-13.

Panorama Sonderheft: Leading House "Bildungsökonomie: Betriebliche Entscheidungen und Bildungspolitik". Edited by: Backes-Gellner, U; Wolter, S C (2008). Zürich: Schweizerische Gesellschaft für angewandte Berufsbildungsforschung SGAB und Schweizerischer Verband für Berufsberatung SVB; seco.

Veen, S; Backes-Gellner, U (2008). Alter und Produktivität: Betriebswirtschaftlich relevante Erkenntnisse der Alternsforschung im Überblick. ISU Working Paper 83, University of Zurich.

Bessey, D; Backes-Gellner, U (2008). Dropping out and revising educational decisions: Evidence from vocational education. Swiss Leading House Working Paper 40, University of Zurich.

Backes-Gellner, U (2008). Il contributo della formazione professionale al successo aziendale. In: Ghisla, G; Bonoli, L; Loi, M; Mulatero, F. Economia della formazione professionale: stato dell'arte, apporti empirici, lettura critica. Lugano: UTET Università, 144-177.

Backes-Gellner, U; Schlinghoff, A (2008). Monetary rewards and faculty behaviour: how economic incentives drive publish or perish. In: Southern Management Association. Southern Management Association Proceedings. St. Pete Beach, FL: Southern Management Association (SMA), 725-730.

Studiengebühren als Signaling- und Screening-Instrument. Edited by: Backes-Gellner, U; Kräkel, M; Pull, K (2008). München und Mering: Rainer Hampp Verlag.

Bessey, D; Backes-Gellner, U (2008). Warum Jugendliche eine Ausbildung abbrechen. Panorama, Sonder:20-21.

Backes-Gellner, U; Bessey, D; Pull, K; Tuor, S (2008). What behavioural economics teaches personnel economics. Die Unternehmung, 62(3):217-234.

Backes-Gellner, U; Moog, P (2008). Who chooses to become an entrepreneur? The Jacks-of-all-trades in social and human capital. ISU Working Paper 76, University of Zurich.

Backes-Gellner, U (2008). Zur Logik betrieblicher Qualifizierungsstrategien im internationalen Vergleich - Betriebliche Aus- und Weiterbildung als optimale Vorratshaltung. Swiss Leading House Working Paper 20, University of Zurich.

Backes-Gellner, U; Pull, K (2008). Ökonomische Analyse von Incentive-Reisen. In: Franz, W; Ramser, H J; Stadler, M. Arbeitsverträge. Tübingen: Mohr Siebeck, 125-141.

Entrepreneurial Signaling: eine theoretische und empirische Analyse des Einflusses von höheren Bildungssignalen und Patenten auf innovative Unternehmensgründungen. Edited by: Backes-Gellner, U; Kräkel, M (2007). München und Mering: Rainer Hampp Verlag.

Backes-Gellner, U; Werner, A (2007). Entrepreneurial Signaling via Education: A Success Factor for Innovative Start-Ups. Small Business Economics, 29(1-2):173-190.

Backes-Gellner, U; Wolff, B (2007). Personalökonomik. In: Köhler, R; Küpper, H U; Pfingsten, A. Handwörterbuch der Betriebswirtschaft. Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 1371-1382.

Schlömer, N; Kay, R; Backes-Gellner, U; Rudolph, W; Wassermann, W (2007). Mittelstand und Mitbestimmung. Unternehmensführung, Mitbestimmung und Beteiligung in mittelständischen Unternehmen. Münster: Westfälisches Dampfboot.

Backes-Gellner, U; Mure, J; Tuor, S (2007). The Puzzle of Non-Participation in Continuing Training - An Empirical Study of Chronic vs. Temporary Non-Participation. Zeitschrift für Arbeitsmarktforschung, 40(2/3):295-311.

The economics of apprenticeship and further training in Germany and Switzerland (Themenheft). Edited by: Backes-Gellner, U; Bellmann, L (2007). Stuttgart: W. Kohlhammer GmbH.

Backes-Gellner, U; Pull, K (2007). Tournament incentives and contestant heterogeneity: empirical evidence from the organizational practice. ISU Working Paper 75, University of Zurich.

Weiterbildungsfinanzierung und Fluktuation: theoretische Erklärungsansätze und empirische Befunde auf Basis des Skill-Weights Approach. Edited by: Backes-Gellner, U (2007). München und Mering: Rainer Hampp Verlag.

Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship. Edited by: Volery, T; Fueglistaller, U; Backes-Gellner, U (2007). Berlin: Duncker & Humblot / Schweizerisches Institut für Klein- und Mittelunternehmen, Universität St. Gallen.

Backes-Gellner, U (2006). Der Beitrag der Berufsbildung zum Unternehmenserfolg und die Entwicklung des beruflichen Qualifikationsbedarfs. In: Frick, A; Wirz, A. Berufsbildungsökonomie: Stand und offene Fragen. Bern: Heb Verlag, 107-157.

Backes-Gellner, U (2006). Betriebliche Weiterbildung in kleinen und mittleren Unternehmen. In: Bundesinstitut für Berufsbildung; et al. Kosten, Nutzen, Finanzierung beruflicher Weiterbildung. Bielefeld: Bertelsmann, 132-153.

IfM-Bonn-Forschungsnews zum Mittelstand. Edited by: Backes-Gellner, U (2006). Bonn: Institut für Mittelstandsforschung.

Jahrbuch zur Mittelstandsforschung. Edited by: Backes-Gellner, U; Bös, D (2006). Wiesbaden: DUV Gabler / Institut für Mittelstandsforschung Bonn.

Backes-Gellner, U; Veen, S (2006). Qualitätsanreize in föderalen Bildungssystemen und Effekte auf dem Arbeitsmarkt. In: Wohlgemuth, N. Arbeit, Humankapital und Wirtschaftspolitik - Festschrift für Hans-Joachim Bodenhöfer zum 65. Geburtstag. Berlin: Duncker & Humblot, 279-298.

Schriften zur Mittelstandsforschung. Edited by: Backes-Gellner, U; Bös, D (2006). Wiesbaden: DUV Gabler / Institut für Mittelstandsforschung Bonn.

Backes-Gellner, U; Kayser, G (2006). Studie Mind 04 - Mittelstand in Deutschland. Sparkassen Management, (51):54-60.

Backes-Gellner, U; Kay, R; Tuor, S (2006). Technologische Innovation und Strategien zur Beschaffung qualifizierter Arbeitskräfte. Die Betriebswirtschaft (DBW), 66(3):255-286.

Moog, P; Backes-Gellner, U; Demirer, G (2005). Arbeitsrechtliche Regulierungen und ihr Einfluss auf Unternehmensgründungen. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis (BFuP), (4):348-365.

Istfan, K; Moog, P; Backes-Gellner, U (2005). Die Rolle der Hochschullehrer für Gründungen aus Deutschen Hochschulen - Erste empirische Erkenntnisse. In: Achleitner, A K; Klandt, H; Koch, L T; Voigt, K I. Jahrbuch Entrepreneurship 2004/05. Berlin, Heidelberg: Springer, 339-361.

Backes-Gellner, U; Maass, F; Werner, A (2005). On the explanation of horizontal, vertical and cross-sector R&D partnerships - Evidence for the German industrial sector. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 5(1/2):103-116.

Backes-Gellner, U; Pull, K (2005). Quo vadis Personalökonomik? Stellungnahme zum Beitrag von Jürgen Weibler und Andreas Wald »10 Jahre personalwirtschaftliche Forschung - Ökonomische Hegemonie und die Krise einer Disziplin«. Die Betriebswirtschaft (DBW), 65(1):89-94.

Backes-Gellner, U; Mure, J (2005). The skill-weights approach on firm specific human capital: empirical results for Germany. ISU Working Paper 56, University of Zurich.

Betriebliche Personalpolitik im technologischen und organisatorischen Innovationsprozess. Edited by: Backes-Gellner, U; Kräkel, M (2004). München und Mering: Rainer Hampp Verlag.

Backes-Gellner, U; Mure, J (2004). Berufliche Weiterbildung. In: Alisch, K; Winter, E; Arentzen, U. Gabler Wirtschaftslexikon. Wiesbaden: Gabler, 365-366.

Dietl, H; Franck, E; Winter, S (2004). Discovery in the New Economy - why entrepreneurs may not contract with investors. In: Fandel, G; Backes-Gellner, U; Schlüter, M; Staufenbiel, J E. Modern concepts of the theory of the firm : managing enterprises of the New Economy. Berlin, DE: Springer, 386-397.

Timmermann, D; Färber, G; Backes-Gellner, U; Bosch, G; Nagel, B (2004). Finanzierung Lebenslangen Lernens: Der Weg in die Zukunft. Abschlussbericht der Expertenkommission Finanzierung Lebenslangen Lernens. Bielefeld: Bertelsmann.

Backes-Gellner, U; Schmidtke, C (2004). Institutionenökonomische Ansätze des Personalmanagements. In: Gaugler, E; Oechsler, W A; Weber, W. Handwörterbuch des Personalwesens. Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 918-928.

Backes-Gellner, U (2004). Karriereanreize für Wissenschaftler an Hochschulen im deutsch-amerikanischen Vergleich - Die Komplexität von Erfüllbarkeitsproblemen. Paderborn: Schöningh.

Kays, R W; Backes-Gellner, U (2004). Materielle Mitarbeiterbeteiligung in mittelständischen Unternehmen. Welche personalwirtschaftlichen Ziele sind erreichbar? Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship, 52(2):130-146.

Modern concepts of the theory of the firm: managing enterprises of the New Economy. Edited by: Fandel, G; Backes-Gellner, U; Schlüter, M; Staufenbiel, J E (2004). Berlin: Springer.

Backes-Gellner, U (2004). Personnel Economics: An Economic Approach to Human Resource Management. Management Revue, 15(2):215-227.

Werner, A; Backes-Gellner, U; Kayser, G (2004). Zum Einfluss von Bildungssignalen auf innovative Unternehmensgründungen: Eine theoretische und empirische Analyse. In: Fritsch, M; Niese, M. Gründungsprozess und Gründungserfolg - interdisziplinäre Beiträge zum Entrepreneurship Research. Heidelberg: Physica, 113-139.

Backes-Gellner, U (2004). Ökonomische Analyse der Professorenbesoldungsreform in Deutschland. Koreferat zum Referat Harbring/Irlenbusch/Kräkel. In: Franz, W; Ramser, H J; Stadler, M. Bildung. Tübingen: Mohr Siebeck, 221-225.

Backes-Gellner, U. Die duale Berufsbildung ist besser als ihr Ruf: eine übereilte Akademisierung schwächt den Standort Schweiz. In: Neue Zürcher Zeitung, 44, 22 February 2003, p.27.

Hochschulökonomie - Analysen interner Steuerungsprobleme und gesamtwirtschaftlicher Effekte. Edited by: Backes-Gellner, U; Schmidtke, C (2003). Berlin: Duncker & Humblot.

Backes-Gellner, U; Kay, R; Günterberg, B; Holz, M; Wolter, H J (2003). Unternehmerinnen in Deutschland. Gutachten im Auftrag des Bundesministeriums für Wirtschaft und Arbeit. Berlin: Bundesministerium für Wirtschaft und Arbeit.

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