UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators - Zurich Open Repository and Archive

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 52.

Buchs, H; Müller, Barbara; Buchmann, M (2015). Qualifikationsnachfrage und Arbeitsmarkteintritt in der Schweiz: Arbeit im erlernten Beruf, Berufswechsel oder Arbeitslosigkeit. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 67(4):709-736.

Kriesi, Irene; Buchmann, M (2014). Beginning school transition and academic achievement in mid-elementary school: does gender matter? In: Schoon, Ingrid; Eccles, Jacquelynne. Gender Differences in Aspirations and Attainment: A Life Course Perspective. Cambridge: Cambridge University Press, 53-78.

Daniel, E; Dys, Sebastian P; Buchmann, M; Malti, T (2014). Developmental relations between sympathy, moral emotion attributions, moral reasoning, and social justice values from childhood to early adolescence. Journal of Adolescence, 37(7):1201-1214.

Bayard, S; Malti, T; Buchmann, M (2014). Prosoziales Verhalten in mittlerer Kindheit und Adoleszenz: die Rolle von inner- und ausserfamilialen Beziehungen. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46(3):145-154.

Buchmann, M; Solga, H (2014). Spätes Erwachsenwerden — was sind die Folgen? WZB - Mitteilungen, (146):65-66.

Krettenauer, Tobias; Colasante, Tyler; Buchmann, M; Malti, T (2014). The development of moral emotions and decision-making from adolescence to early adulthood: a 6-year longitudinal study. Journal of Youth and Adolescence, 43(4):583-596.

Bayard, S; Staffelbach, M; Fischer, Ph; Buchmann, M (2014). Upper-secondary educational trajectories and young men’s and women’s self-esteem development in Switzerland. In: Keller, Anita; Samuel, Robin; Bergman, Max M; Semmer, Norbert. Psychological, educational and sociological perspectives on success and well-being in career development. Wiesbaden: Springer, 19-44.

Buchmann, M (2013). Bildungsungleichheiten als Gesellschaftliche Herausforderung in der Schweiz. In: Becker, Rolf; Bühler, Patrick; Bühler, Thomas. Bildungsungleichheit und Gerechtigkeit: Wissenschaftliche und Gesellschaftliche Herausforderungen. Bern: Haupt, 53-70.

Malti, T; Eisenberg, Nancy; Kim, Hyunji; Buchmann, M (2013). Developmental trajectories of sympathy, moral emotion attributions, and moral reasoning: the role of parental support. Social Development, 22(4):773-793.

Malti, T; Keller, M; Buchmann, M (2013). Do moral choices make us feel good? The development of adolescent’s emotions following moral decision-making. Journal of Research on Adolescence, 23(2):389-397.

Buchmann, M (2013). Reflections on a lifetime of life-course research: Turning opportunity into passion. In: Lerner, Richard; Petersen, Anne C; Silbereisen, Rainer K; Brooks-Gunn, Jeanne. The Developmental Science of Adolescence. New York: Psychology Press, 55-63.

Buchmann, M (2012). Lorsque les sources d'influence se multiplient : Les contacts avec des jeunes de même âge sont importants! Kidy Swissfamily, 13(60):18-21.

Buchmann, M (2012). Wenn Freunde immer wichtiger werden! : Kontakt zu Gleichaltrigen ist wichtig! Kidy Swissfamily, 13(60):18-21.

Buchmann, M (2012). Book Review of Coming of Age in America: Transition to Adulthood in the Twenty-First Century edited by Mary C. Waters, Patrick J. Carr, Maria J. Kefalas, and Jennifer Holdaway. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 2011. American Journal of Sociology, 118(2):517-519.

Kriesi, I; Bayard, S; Buchmann, M (2012). Die Bedeutung von Kompetenzen im Vorschulalter für den Schuleintritt. In: Bermann, M M; Hupka-Brunner, S; Meyer, T; Samuel, R. Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden : ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden: VS Verlag, 160-180.

Malti, T; Gummerum, M; Keller, M; Chaparro, M P; Buchmann, M (2012). Early sympathy and social acceptance are associated with the development of sharing in children. PLoS ONE, 7(12):e52017.

Kriesi, I; Buchmann, M; Jaberg, A (2012). Educational success and adolescents’ well-being in Switzerland. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 38(2):245-265.

Buchmann, M; Kriesi, I (2012). Geschlechtstypische Berufswahl: Begabungszuschreibungen, Aspirationen und Institutionen. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 52:256-280.

Buchmann, M; Malti, T (2012). The future of young women’s economic role in a globalized economy: New opportunities – persisting constraints. New Directions for Youth Development, 2012(135):77-86.

Buchmann, M; Kriesi, I (2012). Welche Rolle spielt das Geschlecht für den Schuleintritt und die Schulleistungen im mittleren Primarschulalter? In: Busse, S; Sandring, S; Schippling, A; Schneier, E; Siebholz, S. (Re-)Produktion sozialer Ungleichheiten. Wiesbaden, 29-41.

Bayard, S; Staffelbach, M; Buchmann, M (2012). Werteentwicklung bei Schweizer Jugendlichen nach diskontinuierlichen Übertritten in die nachobligatorische Ausbildung. In: Mansel, J; Hoffmann, D; Speckl, Katrin. Jugend und Arbeit. Prekäre Lebenssituationen und biographische Perspektiven (jenseits der Erwerbsarbeit). Weinhem: Juventa, 213-230.

Bayard, S; Staffelbach, M; Buchmann, M (2012). Wertentwicklung bei Schweizer Jugendlichen nach diskontinuierlichen Übertritten in die nachobligatorische Ausbildung. In: Soeffner, H-G. transnationale Vergesellschaftungen: Verhandlungen des 35. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Frankfurt am Main 2010. Herausgegeben in deren Auftrag von Hans-Georg Soeffner. Wiesbaden: Springer VS.

Kriesi, I; Buchmann, M (2011). Young people’s gendered occupational choices at the transition to vocational training: The role of parents’ sex-typed ability beliefs, individual aspirations, and institutions. In: 10th Conference of the European Sociological Association „Social Relations in Turbulent Times", Geneva, 7 September 2011 - 10 September 2011.

Buchmann, M; Sacchi, S; Salvisberg, A (2011). Stellenmarkt für die Geisteswissenschaftler. Bulletin der Schweizerischen Akademie der Geistes- und Sozialwissenschaften (SAGW), (3):53-54.

Kriesi, I; Buchmann, M (2011). Young people’s gendered occupational choices at the transition to vocational training: The role of parents’ sex-typed ability beliefs, individual aspirations, and institutions. In: 2nd Congress on Research in Vocational Education and Training., Bern / Zollikofen, 23 March 2011 - 25 March 2011.

Buchmann, M (2011). School-to-work transitions. In: Brown, B B; Prinstein, M. Encyclopedia of Adolescence. Amsterdam: Elsevier, 306-313.

Buchmann, M; Kriesi, I (2011). The transition to adulthood in Europe. Annual Review of Sociology, 37:481-503.

Schmid, T; Kriesi, I; Buchmann, M (2011). Wer nutzt familienergänzende Kinderbetreuung? Die Betreuungssituation 6-jähriger Kinder in der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 37(1):9-32.

Kriesi, I; Buchmann, M; Sacchi, S (2010). Variation in job opportunities for men and women in the Swiss labor market 1962–1989. Research in Social Stratification and Mobility, 28(3):309-323.

Buchmann, M. Welche Trends setzt die Jugend? In: Unijournal, 1 February 2010, p.8.

Malti, T; Perren, S; Buchmann, M (2010). Children's peer victimization, empathy, and emotional symptoms. Child Psychiatry and Human Development, 41(1):98-113.

Malti, T; Buchmann, M (2010). Die Entwicklung moralischer Emotionen bei Kindergartenkindern. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 59(7):545-560.

Buchmann, M; Kriesi, I; Sacchi, S (2010). Labour Market Structures and Women's Employment Levels. Work, Employment, and Society, 24(2):279-299.

Buchmann, M; Kriesi, I (2010). Schuleintritt und Schulleistungen im mittleren Primarschulalter. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 36(2):325-344.

Malti, T; Buchmann, M (2010). Socialization and individual antecedents of adolescents' and young adults' moral motivation. Journal of Youth and Adolescence, 39(2):138-149.

Buchmann, M (2010). Sources of Youth's Social Marginalisation in Developing Countries. In: Jacobs Foundation , 21-23.

Malti, T; Gummerum, M; Keller, M; Buchmann, M (2009). Children's moral motivation, sympathy, and prosocial behavior. Child Development, 80(2):442-460.

Malti, T; Gasser, L; Buchmann, M (2009). Aggressive and prosocial children's emotion attributions and moral reasoning. Aggressive Behavior, 35(1):90-102.

Buchmann, M; Kriesi, I (2009). Escaping the gender trap: young women's transition into non-traditional occupations. In: Schoon, I; Silbereisen, R K. Transition from School to Work: Globalisation, Individualisation, and Patterns of Diversity. Cambridge/New York: Cambridge University Press, 193-215.

Buchmann, M; Kriesi, I; Sacchi, S (2009). Labour market, job opportunities, and transitions to self-employment: Evidence from Switzerland from the mid-1960s to the late 1980s. European Sociological Review (ESR), 25(5):569-583.

Sacchi, S; Salvisberg, A; Buchmann, M (2009). Neue Kenngrössen zur Schweizer Stellenmarktentwicklung. Die Volkswirtschaft, 3:57-60.

Sacchi, S; Salvisberg, A; Buchmann, M (2009). Nouveaux indicateurs sur l'évolution du marché de l'emploi. Die Volkswirtschaft, 82(3):57-60.

Kriesi, I; Buchmann, M; Sacchi, S (2008). Variation in individual job opportunities. In: Social stratification and insiders/outsiders: cross-national comparisons within and between continents, Florence, Italy, 15 May 2008 - 17 May 2008.

Malti, T; Kriesi, I; Buchmann, M (2008). Adolescents prosocial behavior, sympathy, and moral reasoning. In: 12th Biennial Meeting of the Society of Research on Adolescence, Chicago, 6 March 2008 - 8 March 2008.

Kriesi, I; Malti, T; Buchmann, M (2008). Job values of adolescents and young adults in Switzerland. In: 12th Biennial Meeting of the Society of Research on Adolescence, Chicago, 6 March 2008 - 8 March 2008.

Malti, T; Kriesi, I; Buchmann, M (2008). Adolescent’s prosocial behavior, sympathy, and moral reasoning. In: Oser, F; Veugelers, W. Getting involved: Global citizenship development and sources of moral values. Rotterdam: Sense Publishers, 131-146.

Kriesi, I; Scherrer, R; Buchmann, M (2008). Die Bewältigung des Schuleintritts von Kindern in der Schweiz. In: Schultheis, F; Perrig-Chiello, P; Egger, S. Kindheit und Jugend in der Schweiz. Weinheim und Basel: Beltz, 82-88.

Malti, T; Bayard, S; Buchmann, M (2008). Familienbeziehungen, Familienstruktur und prosoziales Verhalten in der Adoleszenz. In: Schultheis, F. Kindheit und Jugend in der Schweiz. Weinheim und Basel: Beltz, 72-77.

Buchmann, M; Kriesi, I (2008). Feminisierung der Arbeitswelt. In: Larcher Klee, S; Grubenmann, B. Tagesstrukturen als sozial- und bildungspolitische Herausforderung: Erfahrungen und Kontexte. Bern: Haupt, 51-64.

Malti, T; Bayard, S; Buchmann, M (2008). Mitgefühl, soziales Verstehen und prosoziales Verhalten: Komponenten sozialer Handlungsfähigkeit in der Kindheit. In: Malti, T; Perren, S. Soziale Kompetenz bei Kindern und Jugendlichen: Entwicklungsprozesse und Förderungsmöglichkeiten. Stuttgart: Kohlhammer, 52-69.

Bayard, S; Scherrer, R; Buchmann, M (2007). Nicht-Passung zwischen Berufswunsch und Besuchtem Schulniveau an der ersten Schwelle. In: Eckert, Thomas. Übergänge im Bildungswesen. Münster: Waxmann, 105-124.

Kriesi, I; Malti, T; Buchmann, M (2007). Wertorientierungen jugendlicher und junger Erwachsener in der Schweiz. Auswertungen des Schweizerischen Kinder- und Jugendsurvey COCON. Zürich: Zürcher Unternehmerforum.

This list was generated on Tue Jul 25 16:04:18 2017 CEST.