Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 69.

Dietl, H; Lang, M; Werner, S K (2010). Corruption in professional sumo: An update on the study of Duggan and Levitt. Journal of Sports Economics, 11(4):383-396.

Dietl, H; Grossmann, M; Lang, M (2010). Revenue sharing and competitive balance in a dynamic contest model. Review of Industrial Organization, 36(1):17-36.

Dietl, H; Lang, M; Werner, S (2010). The effect of luxury taxes on competitive balance, club profits, and social welfare in sports leagues. International Journal of Sport Finance, 5(1):41-51.

Deflorin, P; Dietl, H; Scherrer-Rathje, M (2010). Die Leitfabrik - Innovativ und effizient zugleich? Zeitschrift Führung und Organisation (zfo), 79(2):75-81.

Dietl, H; Trinkner, U (2009). El desarrollo de servicios postales universales en América Latina: una perspectiva económica. In: Calzada, J; Costas, A; Jordana, J. Más allá del mercado. Las políticas de servicio universal en América Latina. Barelona: Fundación CIDOB, 377-406.

Dietl, H; Lang, M; Werner, S (2009). Social welfare in sports leages with profit-maximizing and/or win-maximizing clubs. Southern Economic Journal, 76(2):375-396.

Dietl, H; Royer, S; Stratmann, U (2009). Wertschöpfungsorganisation und Differenzierungsdilemma in der Automobilindustrie. Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 61(4):439-462.

Dietl, H; Lang, M; Rathke, A (2009). The effect of salary caps in professional team sports on social welfare. B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, 9(1):129-151.

Dietl, H; Grütter, A; Lutzenberger, M (2009). Defensive competitive strategies in two-sided markets: The example of the mail industry. Competition and Regulation in Network Industries, 10(1):3-15.

Dietl, H; Grütter, A; Lutzenberger, M (2009). Geschäftsmodelle und Markteintrittsstrategien in geöffneten Brief- und Paketmärkten. Die Unternehmung, 63(2):193-211.

Dietl, H; Franck, E; Hasan, T; Lang, M (2009). Governance of professional sports leagues - cooperatives versus contracts. International Review of Law and Economics, 29(2):127-137.

Grossmann, M; Dietl, H (2009). Investment behaviour in a two period contest model. Journal of Institutional and Theoretical Economics JITE, 165(3):401-417.

Dietl, H; Lang, M; Lutzenberger, M; Wagner, S (2009). Market Entry and Competitive Strategies in the German B2B Parcel Market. In: Crew, M A; Kleindorfer, P R. Progress in the Competitive Agenda in the Postal and Delivery Sector. Cheltenham, UK: Edward Elgar, 280-297.

Dietl, H; Lang, M; Lutzenberger, M (2009). RFID-based entry into the German B2B parcel market and its effect on competitive strategies, prices and market shares: The case of red parcel post. Journal of Strategic Management Education, 5(3-4):125-150.

Dietl, H; Franck, E; Lang, M; Rathke, A (2009). Revenue Sharing, Reserve Clause and Salary Caps in Professional Team Sports Leagues. International Journal of Global Business and Economics, 2:44-50.

Dietl, H; Royer, S; Stratmann, U (2009). Value creation architectures and competitive advantage: lessons from the European automobile industry. California Management Review, 51(3):24-48.

Franck, E; Dietl, H; Meister, U (2009). Wie die Grundversorgung mit dem Wettbewerb zusammenhängt. Die Volkswirtschaft, 82(9):58-62.

Franck, E; Dietl, H; Lang, M (2008). Why football players may benefit from the `shadow of the transfer system´. European Journal of Law and Economics, 26(2):129-151.

Franck, E; Picot, A; Dietl, H (2008). Organisation: eine ökonomische Perspektive. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.

Dietl, H; Grossmann, M; Trinkner, U (2008). The effect of marginal cost elasticity on competitive balance. Journal of Sports Economics, 9(4):339-350.

Dietl, H; Lang, M (2008). The effect of gate revenue sharing on social welfare. Contemporary Economic Policy, 26(3):448-459.

Franck, E; Dietl, H; Lang, M (2008). Overinvestment in team sports leagues - a contest theory model. Scottish Journal of Political Economy, 55(3):353-368.

Dietl, H (2008). Kommunikation im modernen Wirtschaftsleben: mehr als Web 2.0! Zeitschrift Führung und Organisation (zfo), 77(4):226-227.

Dietl, H; Franck, E (2008). Millisekunden und Milliarden - 30 Analyse zur Ökonomie des Sports. Zürich: Verlag Neue Zürcher Zeitung.

Franck, E; Dietl, H; Royer, S (2008). Strategic competitive advantages and value net organisation: conceptual considerations and organisational recommendations for two- or multi-sided service markets. Paradigm, 12(1):5-11.

Dietl, H; Finger, M; Felisberto, C; Lutzenberger, M; Grütter, A (2008). The effect of entry regulation on process innovation in the swiss mail industry. Schweizerische Zeitschrift für Volkswirtschaft und Statistik = Swiss journal of economics and statistics, 144(Beitra):37-55.

Franck, E; Dietl, H; Royer, S (2008). Wettbewerbsvorteile auf zwei- und mehrseitigen Dienstleistungsmärkten: Verschiedene Formen der Wertschöpfungsorganisation. Zeitschrift Führung und Organisation (zfo), 77(5):332-340.

Dietl, H; Franck, E. Bosman-Urteil: Was ist mit der Fairness für Fans? In: Neue Zürcher Zeitung, 185, 7 December 2007, p.62.

Franck, E; Dietl, H (2007). Governance failure and financial crisis in German football. Journal of Sports Economics, 8(6):662-669.

Dietl, H; Franck, E. Was Profigolfer von Ökonomen lernen können. In: Neue Zürcher Zeitung, 261, 9 November 2007, p.66.

Dietl, H; Franck, E. Eine höhere Geburtenrate, aber keine gesamtwirtschaftlichen Effekte: Die Wirksamkeit einer Fussball-Europameisterschaft für die Volkswirtschaft ist höchst umstritten. In: Neue Zürcher Zeitung, 254, 1 November 2007, p.67.

Dietl, H; Franck, E. Was lockt die Menschen vor die Fernsehgeräte? In: Neue Zürcher Zeitung, 12 October 2007, p.58.

Dietl, H; Franck, E. Wie Märkte für Sportwetten funktionieren. In: Neue Zürcher Zeitung, 14 September 2007, p.59.

Dietl, H; Franck, E. Aufstiegs-Spekulation im englischen Fussball. In: Neue Zürcher Zeitung, 17 August 2007, p.49.

Dietl, H; Franck, E. Wer ist der beste Tour-Fahrer aller Zeiten? In: Neue Zürcher Zeitung, 166, 20 July 2007, p.46.

Dietl, H; Franck, E. Erfolgreiches Geschäftsmodell des FC Barcelona. In: Neue Zürcher Zeitung, 142, 22 June 2007, p.62.

Dietl, H; Franck, E; Hasan, T (2007). Zur Eignung der Ligagenossenschaft als Organisationsform im professionellen Teamsport: eine modelltheoretische Untersuchung. Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 59:447-464.

Dietl, H; Franck, E. Sind Fussball-Schiedsrichter parteiisch? In: Neue Zürcher Zeitung, 119, 25 May 2007, p.57.

Dietl, H; Franck, E. Korruption im Sumo. In: Neue Zürcher Zeitung, 97, 27 April 2007, p.62.

Dietl, H; Franck, E. Versteckte Kosten langfristiger Spielerverträge. In: Neue Zürcher Zeitung, 75, 30 March 2007, p.63.

Dietl, H; Franck, E. Niederlage gegen den «inneren Schweinehund». In: Neue Zürcher Zeitung, 27, 2 February 2007, p.63.

Dietl, H; Franck, E. Wie im Baseball Statistik über Intuition siegt. In: Neue Zürcher Zeitung, 3, 4 January 2007, p.51.

Franck, E; Dietl, H (2007). How do the peculiarities of German football governance affect the abilities of clubs to create and capture value? In: Rodriguez, P; et al. Governance and competition in professional sports leagues. Oviedo : Universidad de Oviedo, 87-108.

Franck, E; Picot, A; Dietl, H (2007). Shinseidoha ni yoru: Soshiki-nyumon - shijou, Soshiki, Soshikikan kankei heno apurochi. Tokyo: Hakutou Shobou.

Dietl, H; Franck, E. Warum und wem schadet Ambush-Marketing? In: Neue Zürcher Zeitung, 286, 8 December 2006, p.63.

Dietl, H; Franck, E. Was bringen vorzeitige Trainerwechsel? In: Neue Zürcher Zeitung, 262, 10 November 2006, p.59.

Dietl, H; Franck, E. Argument für die «Versklavung». In: Neue Zürcher Zeitung, 238, 13 October 2006, p.55.

Dietl, H; Franck, E. Wenn Kapitalisten zu Sozialisten werden. In: Neue Zürcher Zeitung, 214, 15 September 2006, p.59.

Dietl, H; Franck, E. Das Dilemma der Stadionfinanzierung. In: Neue Zürcher Zeitung, 18 August 2006, p.59.

Dietl, H; Franck, E. Die Unvollkommenheit von Regeln. In: Neue Zürcher Zeitung, 23 June 2006, p.59.

Dietl, H; Franck, E. Die Ökonomie der Superstars: Schiefe Einkommensverteilung dank Konsumstandards. In: Neue Zürcher Zeitung, 135, 14 June 2006, p.27.

Dietl, H; Franck, E. Michael Schumacher gegen Marcel Ospel: Verschiedene Hebeleffekte als Basis des Salärwachstums von Spitzensportlern und Topmanagern. In: Neue Zürcher Zeitung, 123, 30 May 2006, p.25.

Dietl, H; Franck, E. Wem sollen die Fussballklubs gehören? In: Neue Zürcher Zeitung, 98, 28 April 2006, p.67.

Dietl, H; Franck, E. Pleiten im Geldregen. In: Neue Zürcher Zeitung, 31 March 2006, p.59.

Dietl, H; Franck, E. Dopingbekämpfung zum Schutz der Zuschauer. In: Neue Zürcher Zeitung, 3 March 2006, p.59.

Dietl, H; Franck, E; Nüesch, S (2006). Are voluntary salary cap agreements self-enforcing? European Sport Management Quarterly, 6(1):23-34.

Dietl, H; Franck, E. Das Geschäft mit den olympischen Ringen. In: Neue Zürcher Zeitung, 28, 3 February 2006, p.59.

Dietl, H; Franck, E. Auf dem Weg in die Zweiklassengesellschaft? In: Neue Zürcher Zeitung, 4, 6 January 2006, p.55.

Dietl, H; Franck, E (2006). Warum Investitionswettläufe und wachsende Erlösasymmetrien das Geschäftsmodell des europäischen Profifussballs zunehmend belasten. Zeitschrift Führung und Organisation (zfo), 75(6):333-337.

Dietl, H; Franck, E; Hasan, T (2005). Cooperative net governance: organizing professional sports leagues. In: Theurl, T. Economics of interfirm networks. Tübingen, Germany: Mohr Siebeck, 193-213.

Dietl, H; Trinkner, U; Bleisch, R (2005). Liberalization and regulation of the Swiss letter market. In: Crew, M A; Kleindorfer, P R. Regulatory and Economic Challenges in the Postal and Delivery Sector. Boston, Mass.: Kluwer Academic Publishers, 53-72.

Picot, A; Dietl, H; Franck, E (2005). Organisation: eine ökonomische Perspektive. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.

Dietl, H; Franck, E; Opitz, C (2005). Piraterie auf dem Tonträgermarkt und die Evolution von neuen Geschäftsmodellen in der Musikproduktion. MedienWirtschaft, 2(3):53-62.

Dietl, H; Franck, E; Winter, S (2004). Discovery in the New Economy - why entrepreneurs may not contract with investors. In: Fandel, G; Backes-Gellner, U; Schlüter, M; Staufenbiel, J E. Modern concepts of the theory of the firm : managing enterprises of the New Economy. Berlin, DE: Springer, 386-397.

Dietl, H; Franck, E (2004). Effizienzanalyse von Transferrestriktionen im europäischen Profifussball. Edition Sportkönomie, Sportmanagent, (3):199-206.

Dietl, H; Franck, E; Hasan, T (2004). Meistermacher. Die Genossenschaft als mögliche Organisationsform für Sportligen. Bankinformation und Genossenschaftsforum, 12:70-73.

Dietl, H; Franck, E; Roy, P (2003). Überinvestitionsprobleme in einer Sportliga. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, 55(5):528-540.

Dietl, H; Franck, E (2000). Free-TV, Abo-TV, Pay per View-TV - Organisationsformen des privaten Fernsehangebotes als Arrangements zur Vermarktung von Unterhaltung. Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 52(6):592-603.

Dietl, H; Franck, E (2000). Effizienzprobleme in Sportligen mit gewinnmaximierenden Kapitalgesellschaften - Eine modelltheoretische Untersuchung. Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 70:1157-1175.

This list was generated on Sun Nov 19 19:13:24 2017 CET.