Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 46.

Flückiger, Barbara; Pfluger, David; Trumpy, Giorgio; Aydin, Tunç; Smolic, Aljoscha (2018). Film Material-Scanner Interaction. Zurich: DIASTOR.

Flückiger, Barbara; Op den Kamp, Claudy; Pfluger, David (2018). A material-based approach to the digitization of early film colours. In: Fossati, Giovanna; Jackson, Victoria; Lameris, Bregt; Rongen-Kaynakci, Elif. The colour fantastic : chromatic worlds of silent cinema. Amstersdam, 237-259.

Flückiger, Barbara (2017). A digital humanities approach to film colors. The Moving Image, 17(2):71-94.

Flückiger, Barbara (2017). Farben, Texturen, Muster : Oberflächenphänomene des Films. Montage AV, Jg. 26(2):201-205.

Heller, Franziska (2017). Digitale Langzeitsicherung : nachhaltige Verfügbarkeit und Verwertbarkeit von (digitalen) Filmen – Praxen, Erfahrungen, Probleme : [umfassender Abschlussbericht und Empfehlungen für Kulturpolitik und Filmindustrie zum Stand der internationalen Debatte (2000–2017)]. Zürich: https://diastor.ch/.

Flückiger, Barbara (2017). Color and Subjectivity in Film. In: Reinerth, Maike Sarah; Thon, Jan-Noël. Subjectivity across Media : Interdisciplinary and Transmedial Perspectives. London: Routledge, 145-161.

Lörtscher, Miriam L; Weibel, David; Spiegel, Simon; Flückiger, Barbara; Mennel, Pierre; Mast, Fred W; Iseli, Christian (2016). As film goes byte. The change from analog to digital film perception. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 10(4):458-471.

Heller, Franziska; Flückiger, Barbara; Op den Kamp, Claudy; Pfluger, David (2016). Digital Desmet. Translating Early Applied Colors. The Moving Image, 16(1):106-124.

Flückiger, Barbara (2016). Die französische Nouvelle Vague. In: Christen, Thomas. Vom Neorealismus zu den Neuen Wellen. Filmische Erneuerungsbewegungen 1945-1968. Marburg: Schüren Verlag, 178-202.

Flückiger, Barbara (2016). Die verlorenen Farben des frühen Films. Filmbulletin: Zeitschrift für Film und Kino, 2016(3):6-13.

Flückiger, Barbara (2016). Rides und entkörperlichte Kamerabewegungen. Zum Verhältnis von Filmstil und Filmtechnologie. In: Blunk, Julian; Kaiser, Tina; Kammerer, Dietmar; Wahl, Chris. Filmstil. Perspektivierungen eines Begriffs. München: edition text+kritik, 211-235.

Flückiger, Barbara; Trumpy, Giorgio (2015). Light Source Criteria for Digitizing Color Films. In: 2015 Colour and Visual Computing Symposium (CVCS 2015), Gjøvik University College Teknologiveien 22 Gjøvik, Norway, 25 August 2015 - 26 August 2015.

Flückiger, Barbara (2015). Color Analysis for the Digital Restoration of Das Cabinet des Dr. Caligari. Moving Image. The Journal of the Association of Moving Image Archivists, 15(1):22-43.

Flückiger, Barbara (2015). Photorealism, Nostalgia, and Style. In: Duffy, Michael; North, Dan; Rehak, Bob. Special Effects. New Histories, Theories, Contexts. London: BFI / Palgrave Macmillan, 78-96.

Flückiger, Barbara; Batistová, Anna (2015). Překlenout propast mezi analogovými dějinami filmu a digitální technologií. Rozhovor s Barbarou Flueckigerovou. Iluminace, (2):73-82.

Flückiger, Barbara (2015). Zwischen Chromophobie und Farbrausch. Entwicklungslinien des frühen Technicolor. In: Betz, Connie; Rother, Rainer; Schaefer, Annika; Deutsche Kinemathek-Museum für Film und Fernsehen. Glorious Technicolor. Berlin: Bertz und Fischer, 20-47.

Flückiger, Barbara; Fahlenbrach, Kathrin (2014). Immersive Entryways into Televisual Worlds. affective and Aesthetic Functions of Title Sequences in Quality Series. Projections, 8(1):83-104.

Flückiger, Barbara (2014). Properties of Digital Images and Computer Simulation. In: Gaafar, Rania; Schulz, Martin. Technology and Desire. The Transgressive Art of Moving Images. Bristol and Chicago: Intellect Press Ltd., 137-150.

Flückiger, Barbara (2012). Material properties of historical film in the digital age. NECSUS European Journal of Media Studies, 1(2):n/a.

Flückiger, Barbara. Filmarchive sind Goldminen. In: Tages-Anzeiger, 31 October 2012, p.online.

Flückiger, Barbara (2012). Computergenerierte Figuren in Benjamin Button und Avatar. In: Segeberg, Harro. Film im Zeitalter "Neuer Medien II" : Fernsehen und Video. München, Paderborn: Fink Verlag, 109-137.

Flückiger, Barbara (2012). Analysis of film colors in a digital humanities perspective. Frames, (1):online.

Flückiger, Barbara (2012). Aesthetics of stereoscopic cinema. Projections, 6(1):101-122.

Flückiger, Barbara (2012). The iPhone Apps. A Digital Culture of Interactivity. In: Snickars, Pelle; Vonderau, Patrick. Moving Data: The iPhone and the Future of Media. New York: Columbia Universtiy Press, 171-183.

Flückiger, Barbara (2012). Zur Rekonstruktion von Filmfarben im frühen Film. In: Tagung der Gesellschaft für Medienwissenschaft, Goethe-Universität, Frankfurt am Main, 5 October 2012 - 2012.

Flückiger, Barbara (2011). "Liquid Selves": Zur Transformation von Körpern. In: Letschnig, M; Vogt, G. Techniken der Metamorphose: Positionen zum Animationsfilm. Wien: Böhlau, 23-37.

Flückiger, Barbara (2011). Assoziative Montage und das ästhetische System in STAY. Montage AV, 20(1):133-148.

Flückiger, Barbara (2011). Die Vermessung ästhetischer Erscheinungen. Zeitschrift für Medienwissenschaft, 5(2):44-60.

Flückiger, Barbara (2011). Is 2010 the year celluloid died?: Die neuste Generation von digitalen Filmkameras greift die analoge Domäne an. Kolik Film, 15:17-22.

Flückiger, Barbara (2011). Zum Mehrwert in der Ton-Bild-Beziehung. In: Butte, M; Brandt, S. Bild und Stimme. Paderborn: Wilhelm Fink, 161-177.

Flückiger, Barbara (2010). Added Value Revisited: On the Sound/Image Interaction in Film. In: Diedrichsen, D; Ruhm, K. Utopia of Sound. Immediacy and Non-Simultaneity. Wien: Schneebrügge, 169-177.

Flückiger, Barbara; Heller, Franziska (2010). Bibliography on the Digitization of Archival Film. script.com:online.

Heller, Franziska; Flückiger, Barbara (2010). Zur Wertigkeit von Filmen. Retrodigitalisierung und Filmwissenschaft. Montage AV, 19(2):138-152.

Flückiger, Barbara (2009). Lifestyle, aesthetics and narrative in luxury domain advertising. Popular Narrative Media, 2(2):195-212.

Flückiger, Barbara (2009). Sound Design. In: Daniels, D; Naumann, S. See This Sound. Linz, Austria: Ludwig Boltzmann Institut, online.

Flückiger, Barbara (2009). Sound effects: strategies for sound effects in film. In: Harper, G; Doughty, R; Eisentraut, J. Sound and Music in Film and Visual Media: an Overview. New York, USA: Continuum, 151-179.

Flückiger, Barbara (2009). Städtebilder aus dem Computer. In: Brunner, Philipp; Gertiser, Anita; Jancso, Nathalie; Müller, René; Smid, Tereza. Cinema 54: Stadt. Marburg, Germany: Schüren, 101-115.

Flückiger, Barbara (2009). Ästhetik von analogen und digitalen Artefakten. Recherche Film und Fernsehen, (5):14-19.

Flückiger, Barbara (2008). Digitaler Film CH: eine revidierte Momentaufnahme. In: Boillat, A; Brunner, P; Flückiger, Barbara. Kino CH: Rezeption, Ästhetik, Geschichte = Cinéma CH: réception, esthétique, histoire. Marburg, Germany: Schüren, 185-202.

Tröhler, Margrit (2008). Ein imaginäres Porträt: "Nicolas Bouvier, 22 Hospital Street" (Christoph Kühn, 2005). In: Boillat, Alain; Brunner, Philipp; Flückiger, Barbara. Kino CH: Rezeption, Ästhetik, Geschichte = Cinéma CH: réception, esthétique, histoire. Marburg, Germany: Schüren, 99-114.

Zutavern, Julia (2008). Filmfront Schweiz: der politische Interventionsfilm der 1970er und 1980er Jahre und die Basler "Vereinigung für den unabhängigen Film"(Vuf). In: Boillat, Alain; Brunner, Philipp; Flückiger, Barbara. Kino CH: Rezeption, Ästhetik, Geschichte = Cinéma CH: réception, esthétique, histoire. Marburg, Germany: Schüren, 247-265.

Kino CH: Rezeption, Ästhetik, Geschichte. Edited by: Boillat, Alain; Brunner, Philipp; Flückiger, Barbara (2008). Marburg, Germany: Schüren.

Flückiger, Barbara (2008). Körper. In: Flückiger, Barbara. Visual Effects: Filmbilder aus dem Computer. Marburg: Schüren, 417-467.

Flückiger, Barbara (2008). Visual Effects - Filmbilder aus dem Computer. Marburg: Schüren.

Zimmermann, Yvonne (2008). Vom Musterschüler zum Prügelknaben: zur Rezeption des dokumentarischen Auftragsfilms in der Schweiz 1900-1970. In: Boillat, Alain; Brunner, Philipp; Flückiger, Barbara. Kino CH: Rezeption, Ästhetik, Geschichte = Cinéma CH: réception, esthétique, histoire. Marburg, Germany: Schüren, 295-308.

Flückiger, Barbara. Sound Design. Die virtuelle Klangwelt des Films. 1999, University of Zurich, Faculty of Arts.

This list was generated on Thu Jul 19 17:57:13 2018 CEST.