Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 50.

Flepp, Raphael; Nüesch, Stephan; Franck, Egon (2016). Does bettor sentiment affect bookmaker pricing? Journal of Sports Economics, 17(1):3-11.

Dietl, Helmut; Franck, Egon (2016). Guest editors’ introduction. International Journal of Sport Finance, 11(4):267-268.

Papers from the Seventh European Sport Economics Association Conference. Edited by: Dietl, Helmut; Franck, Egon (2016). UK: FIT Publishing.

Rüdisser, Maximilian Valentin; Flepp, Raphael; Franck, Egon (2015). Do casinos pay their customers to become risk-averse? Revising the house money effect in a natural experiment. Business Working Paper Series 360, University of Zurich.

Organisation. Theorie und Praxis aus ökonomischer Sicht. Edited by: Picot, Arnot; Dietl, Helmut; Franck, Egon; Fiedler, Marion; Royer, Susanne (2015). Stuttgart: Schäffer-Poeschel.

Pieper, Jan; Nüesch, Stephan; Franck, Egon (2014). How performance expectations affect managerial replacement decisions. Schmalenbach Business Review (sbr), 66:5-23.

Franck, Egon (2013). Zu den offenen Fragen des Board Primacy Konzeptes in der Theorie der Corporate Governance. Die Unternehmung, 67(1):23-35.

Franck, Egon; Verbeek, Erwin; Nüesch, Stephan (2013). Inter-market arbitrage in betting. Economica, 80(318):300-325.

Brandes, Leif; Franck, Egon; Theiler, Philipp (2013). The group size and loyalty of football fans: a two-stage estimation procedure to compare customer potential across teams. Journal of the Royal Statistical Society: Series A, 176(2):347-369.

Picot, Arnold; Dietl, Helmut; Franck, Egon; Fiedler, Marina; Royer, Susanne (2012). Organisation. Theorie und Praxis aus ökonomischer Sicht. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.

Franck, Egon; Nüesch, Stephan (2012). Talent and/or Popularity: What Does It Take to Be a Superstar? Economic Inquiry, 50(1):202-216.

Dietl, Helmut Max; Duschl, Tobias; Franck, Egon; Markus, Lang (2012). A contest model of a professional sports league with two-sided markets. Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik, 232(3):336-359.

Dietl, Helmut; Franck, Egon; Grossmann, Martin; Lang, Markus (2012). Contest theory and its applications in sports. In: Kahane, Leo; Shmanske, Stephen. The Oxford Handbook of Sports Economics. New York, USA: Oxford University Press, 400-421.

Flepp, Raphael; Franck, Egon; Nüesch, Stephan (2012). Does bettor sentiment affect bookmaker pricing? UZH Business Working Paper Series 324, University of Zurich.

Franck, Egon; Theiler, Philipp (2012). One for sure or maybe three - Empirical evidence for overtime play from a comparison of Swiss ice hockey and the NHL. Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik, 232(3):210-223.

Dietl, Helmut; Fiedler, Marina; Franck, Egon; Picot, Arnold; Royer, Susanne (2012). Organisation: Theorie und Praxis aus ökonomischer Sicht. Stuttgart: Schäffer-Poeschel; Auflage: 6., völlig überarbeitete Auflage.

Dietl, Helmut M; Franck, Egon; Lang, Markus; Rathke, Alexander (2012). Salary cap regulation in professional team sports. Contemporary Economic Policy, 30(3):307-319.

Brandes, Leif; Franck, Egon (2012). Social preferences or personal career concerns? Field evidence on positive and negative reciprocity in the workplace. Journal of Economic Psychology, 33(5):925-939.

Brandes, Leif; Brechot, Marc; Franck, Egon (2012). The temptation of social ties: When interpersonal network transactions hurt firm performance. ISU Working Paper Series 159, University of Zurich.

Dietl, Helmut; Duschl, Tobias; Franck, Egon; Lang, Markus (2011). A contest model of a professional sports league with two-sided markets. In: 86th Western Economics Association International (WEAI), San Diego (USA), 2 July 2011 - 2 July 2011.

Franck, Egon (2011). Ist es an der Zeit, die Aktionärsrechte zu stärken? Die Unternehmung, 65(3):201-214.

Franck, Egon; Verbeek, Erwin; Nüesch, Stephan (2011). Sentimental preferences and the organizational regime of betting markets. Southern Economic Journal, 78(2):502-518.

Franck, Egon; Nüesch, Stephan; Pieper, Jan (2011). Specific human capital as a source of superior team performance. Schmalenbach Business Review (sbr), 63:376-392.

Franck, Egon; Nüesch, Stephan (2011). The effect of wage dispersion on team outcome and the way team outcome is produced. Applied Economics, 43(23):3037-3049.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Olympia könnte doch noch zum „Schnäppchen“ werden. In: Neue Zürcher Zeitung, 35, 12 February 2010, p.21.

Dietl, Helmut; Franck, Egon; Meister, Urs. Service Public und Wettbewerb. Das neue Postgesetz bestätigt den Grundversorgungsauftrag der Post – Die Umsetzung bringt Schwierigkeiten mit sich. In: Finanz und Wirtschaft, 63, 5 September 2009, p.36.

Franck, Egon; Nüesch, Stephan (2009). Alles nur Patrioten? – Eine empirische Analyse der Fernsehnachfrage während der FIFA WM 2006. In: Dietl, Helmut; Franck, Egon; Kempf, Hippolyt. Fussball - Ökonomie einer Leidenschaft. Schorndorf: Hofmann, 83-102.

Dietl, Helmut; Franck, Egon; Roy, Patrick (2009). Determinanten der Nachfrage nach Fußballhighlights im Free-TV: eine empirische Analyse am Beispiel der Sendung „ran“. In: Dietl, Helmut; Franck, Egon; Kempf, Hippolyt. Fussball - Ökonomie einer Leidenschaft. Schorndorf: Hofmann, 57-82.

Fussball - Ökonomie einer Leidenschaft. Edited by: Dietl, Helmut; Franck, Egon; Kempf, Hippolyt (2009). Schorndorf: Hofmann.

Dietl, Helmut; Franck, Egon (2008). Was treibt die Wettmanipulationen im Sport? Weblogs @ iconomix.ch: Schweizerische Nationalbank.

Dietl, Helmut; Franck, Egon (2008). Wer ist die erfolgreichste Olympia-Nation? Weblogs @ iconomix.ch: Schweizerische Nationalbank.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Das Frühstück der Nationalspieler interessiert mehr als der Staffelrekord: Warum der Fussball Sportarten wie die Leichtathletik oder das Kunstturnen in den medialen Schatten verbannt. In: Neue Zürcher Zeitung, 139, 17 June 2008, p.55.

Dietl, Helmut; Franck, Egon; Rathke, Alexander. Günstig ausgelost: Deutschland besitzt zumindest mathematisch die grössten Chancen, den EM-Final in Wien zu erreichen. In: Neue Zürcher Zeitung, 129, 5 June 2008, p.55.

Dietl, Helmut; Franck, Egon (2008). Welchen Wert hat die Euro 2008 für die Schweiz? Weblogs @ iconomix.ch: Schweizerische Nationalbank.

Dietl, Helmut; Franck, Egon (2008). Die Champions League als Zwei-Klassengesellschaft. Weblogs @ iconomix.ch: Schweizerische Nationalbank.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Umkämpfter Arbeitsmarkt im Fussball: vom Umgang der Clubs mit "guten" und "schlechten" Risiken. In: Neue Zürcher Zeitung, 101, 2 May 2008, p.62.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Der Olympiaboykott als Strategie für Trittbrettfahrer: Die Sommerspiele in Peking erzeugen weltweite Aufmerksamkeit und werden deshalb auch für politische Zwecke instrumentalisiert. In: Neue Zürcher Zeitung, 72, 28 March 2008, p.59.

Dietl, Helmut; Franck, Egon; Meister, Urs. Wenn der Postbote zweimal klingelt: Schweizer Postmarkt zwischen Wettbewerb und Service public. In: Neue Zürcher Zeitung, 69, 25 March 2008, p.15.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Stars-teure Geschenke an die Gegner. In: Neue Zürcher Zeitung, 51, 2 March 2007, p.46.

Benz, M A; Brandes, Leif; Franck, Egon (2007). Improving product quality in the German Bundesliga: evidence from a representative consumer approach. In: Horch, H D; et al. Qualitätsmanagement im Sport. Köln: Institut für Sportökonomie und Sportmanagement, 1-10.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Der «muscle drain» im Fussball. In: Neue Zürcher Zeitung, 167, 21 July 2006, p.51.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Was «treibt» die Manipulationen im Fussball? In: Neue Zürcher Zeitung, 120, 26 May 2006, p.59.

Dietl, Helmut; Grütter, Andreas; Lutzenberger, Martin (2006). Governance, innovation, and strategies in deregulated postal markets. In: Fabel, Oliver; Franck, Egon. Governance Innovations and Strategies. Wiesbaden: Gabler Verlag / Springer, 145-164.

Dietl, Helmut; Franck, Egon. Stars sollen sie sein. In: Der Tagesspiegel, 31 January 2005, p.21.

Dietl, Helmut; Franck, Egon; Hasan, Tariq (2005). Entscheidungsrechte in Sportligen. In: Horch, Heinz-Dieter; Hovemann, Gregor; Kaiser, Sebastian; Viebahn, Kai. Perspektiven des Sportmarketing: Besonderheiten, Herausforderungen, Tendenzen. Köln: Institut für Sportökonomie und Sportmanagement, 43-54.

Franck, Egon; Jungwirth, Carola (2004). Selektionsstrategien im Venture Capital-Geschäft. In: Burckhardt, Thomas; et al. Banken, Finanzierung und Unternehmensführung: Festschrift für Karl Lohmann zum 65. Geburtstag. Berlin: Duncker & Humblot, 88-103.

Franck, Egon (2003). "Institutions matter" - Einige Probleme mit der Effizienzgrenze im Profi-Fussball. Korreferat zum Beitrag von Dieter J. Haas. In: Dietl, Helmut. Globalisierung des wirtschaftlichen Wettbewerbs im Sport. Schorndorf: Hofmann, 229-234.

Schriftenreihe des Instituts für betriebswirtschaftliche Forschung an der Universität Zürich. Edited by: Franck, Egon; Osterloh, Margit; Rühli, Edwin; Schenker-Wicki, Andrea; Staffelbach, Bruno; Wehrli, Hans Peter (2001). Bern, CH: Haupt.

Franck, Egon (2000). Die Verfassungswahl bei Fussballclubs unter besonderer Beachtung der spezifischen Produktionsstruktur des Teamsports. In: Büch, Martin-Peter. Märkte und Organisationen im Sport: Institutionenökonomische Ansätze. Schorndorf: Hofmann, 11-26.

Franck, Egon; et al (1999). Sportökonomie. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis (BFuP), 51:183-199.

This list was generated on Mon Aug 20 15:40:13 2018 CEST.