Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 81.

Gonon, Philipp (2017). Bildung and Transformative Learning in a Globalized World: Change of Concepts through Craftsmanship, Professionalism and Entrepreneurship. In: Laros, Anne; Fuhr, Thomas; Taylor, Edward W.. Tansformative Learning Meets Bildung. Rotterdam: Sense Publishers, 259-268.

Gonon, Philipp. Coiffeur lernen, um Biologe zu werden? Eine Carte Blanche. In: Tages-Anzeiger, 5 September 2016, p.online.

Gonon, Philipp. Bildungspolitik – Eine härtere Matura? In: Neue Zürcher Zeitung, 10, 2 June 2016, p.online.

Gonon, Philipp (2016). Beruf und Profession im Kontext der Expansion der schweizerischen Berufsbildung. In: Zimmermann, Therese E.; Jütte, Wolfgang; Horvath, Fritz. Arenen der Weiterbildung. Bern: hep Verlag, 190-199.

Gonon, Philipp; Tippelt, Rudolf (2016). Berufsbildungssysteme im Wandel – Einführung in den Thementeil. Zeitschrift für Pädagogik, 62(3):303-306.

Gonon, Philipp; Zehnder, Lea (2016). Die Berufsbildung der Schweiz als permanenter Kompromissbildungsprozess. In: Seifried, Jürgen; Seeber, Susan; Ziegler, Birgit. Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen, Germany: Verlag Barbara Budrich, 43-58.

Imdorf, Christian; Berner, Esther; Gonon, Philipp (2016). Duale versus vollzeitschulische Berufsausbildung in der Schweiz. Zwei Institutionalisierungsmuster der beruflichen Bildung aus rechtfertigungstheoretischer und kantonal vergleichender Perspektive. In: Leemann, Regula Julia; Imdorf, Christian; Powell, Justin W.; Sertl, Michael. Die Organisation von Bildung. Soziologische Analysen zu Schule, Berufsbildung, Hochschule und Weiterbildung. Weinheim: Beltz Juventa, 186-207.

Arnold, Raoul; Gonon, Philipp; Müller, Hans-Joachim (2016). Einführung in die Berufspädagogik. Opladen: UTB, Barbara Budrich.

Governance im Spannungsfeld des schweizerischen Bildungsföderalismus - Sechs Fallstudien. Edited by: Gonon, Philipp; Hügli, Anton; Künzli, Rudolf; Maag Merki, Katharina; Rosenmund, Moritz; Weber, Karl (2016). Bern: hep.

Berner, Esther; Gonon, Philipp (2016). History of Vocational Education and Training in Europe : cases, concepts and challenges. Bern: Peter Lang.

Berner, Esther; Gonon, Philipp (2016). Introduction to a History of Vocational Education. In: Berner, Esther; Gonon, Philipp. History of Vocational Education and Training in Europe : cases, concepts and challenges. Bern: Peter Lang, 11-26.

Gonon, Philipp (2016). Rezension zu: Iselin, Isaak: Schriften zur Pädagogik. Basel 2014. H-Soz-Kult:online.

Deissinger, Thomas; Gonon, Philipp (2016). Stakeholders in the German and Swiss VET system and their role in innovating apprenticeships against the background of academisation. Education and Training, 58(6):568-577.

Gonon, Philipp (2016). Systematisch in die Berufsbildung investiert. SGAB-Newsletter, 11:online.

Berner, Esther; Gonon, Philipp; Imdorf, Christian (2016). The Genesis of Vocational Education in Switzerland from the Perspective of Justicfication Theory: On the Development of a Dual Vocational Education Model in the Cantons of Geneva and Lucerne. In: Berner, Esther; Gonon, Philipp. History of Vocational Education and Training in Europe : cases, concepts and challenges. Bern: Peter Lang, 45-66.

Gonon, Philipp (2016). The Pathway tot he Swiss Federal Vocational Baccaulaureate. In: Berner, Esther; Gonon, Philipp. History of Vocational Education and Training in Europe : cases, concepts and challenges. Bern: Peter Lang, 83-105.

Eigenmann, Philipp; Geiss, Michael (2016). There Is No Outside to the System. Paternalism and Protest in Swiss Vocational Education and Training, 1950-1980. In: Berner, Esther; Gonon, Philipp. History of Vocational Education and Training in Europe : cases, concepts and challenges. Bern: Peter Lang, 403-428.

Gonon, Philipp (2016). Zunehmende Steuerungsdiskrepanzen in der Berufsbildung. In: Gonon, Philipp; Hügli, Anton; Künzli, Rudolf; Maag Merki, Katharina; Rosemund, Moritz; Weber, Karl. Governance im Spannungsfeld des schweizerischen Bildungsföderalismus - Sechs Fallstudien. Bern: hep, 39-51.

Gonon, Philipp (2016). Zur Dynamik und Typologie von Berufsbildungssystemen – eine internationale Perspektive. Zeitschrift für Pädagogik, 62(3):307-322.

Schmid, Evi; Gonon, Philipp (2016). Übergang in eine Tertiärausbildung nach einer beruflichen Grundbildung. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergmann, Manfred Max. Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter. Neuchâtel: Seismo Verlag, 208-230.

Architectures for Apprenticeship: Achieving Economic and Social Goals. Edited by: Smith, Erica; Gonon, Philipp; Foley, Annette J (2015). North Melbourne: Australian Scholary Publishing.

Gonon, Philipp (2015). Beruf. In: Dinkelaker, Jörg; von Hippel, Aiga. Erwachsenenbildung in Grundbegriffen. Stuttgart: Kohlhammer, 238-243.

Gonon, Philipp (2015). Bildungsreformen in Deutschland. Rezension zu U. Bauer, A. Bolder, H. Bremer; R. Dobischat & G. Kutscha (Hg.) Expansive Bildungspolitik – expansive Bildung. Wiesbaden: Springer VS 2014. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung - Report/Journal for Research on Adult Education, 1(2):307-311.

Gonon, Philipp (2015). Der Stille genügend Raum geben. Education permanente EP, 49(4):4-8.

Gonon, Philipp; Hof, Barbara E. (2015). Die Berufliche Grundbildung an der Universität Zürich. Erhebung von Juli bis Oktober 2014 - Schlussbericht. Zürich: Institut für Erziehungswissenscahft. Lehrstuhl für Berufsbildung.

Gonon, Philipp; Smith, Erica (2015). Introduction - Architectures for Apprenticeship. In: Smith, Erica; Gonon, Philipp; Foley, Annette J. Architectures for Apprenticeship – Achieving Economic and Social Goals. Ballarat: Australian Scholarly Publishing, 11-12.

Gonon, Philipp (2015). Qualität in der Berufsbildung. In: Hupka-Brunner, Sandra; Grunder, Hans-Ulrich; Bergmann, Manfred Max; Imdorf, Christian. Qualität in der Bildung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 101-116.

Deissinger, Thomas; Gonon, Philipp (2015). Stakeholders in the German and Swiss VET system and their role in innovating apprenticeships. In: Smith, Erica; Gonon, Philipp; Foley, Annette J. Architectures for Apprenticeship – Achieving Economic and Social Goals. Ballarat: Australian Scholarly Publishing, 68-71.

Gonon, Philipp (2015). The Difficulty of Becoming a Successful Learner. In: Molzberger, Gabriele; Wahle, Manfred. Shaping the Futures of (Vocational) Education and Work. Bern: Peter Lang, 125-138.

Wettstein, Emil; Schmid, Evi; Gonon, Philipp (2014). Berufsbildung in der Schweiz – Formen, Strukturen, Akteure. Bern: hep Verlag.

Gonon, Philipp (2014). Development cooperation in the field of vocational education and training – The dual system as a global role model? In: Maurer, Markus; Gonon, Philipp. The challenges of policy transfer in vocational skills development – National qualifications frameworks and the dual model of vocational training in international cooperation. Bern: Peter Lang, 241-260.

Gonon, Philipp (2014). Ist nutzenorientierte Bildung gerechtfertigt? Berufliche und gymnasiale Bildung in der Schweiz zwischen Industrie, Gesellschaft und Individuum. In: Wyss, Eva. Von der Krippe zum Gymnasium – Bildung und Erziehung im 21. Jahrhundert. Weinheim: Beltz Juventa, 123-140.

Gonon, Philipp (2014). MINT-Mangel, Mädchen und Mittelschulen. Schweizer Monat:online.

Gonon, Philipp (2014). Rezension zu: Stockmann, Reinhard/Silvestrini, Stefan (Hg.): Metaevaluierung Berufsbildung. Ziele, Wirkungen und Erfolgsfaktoren der deutschen Berufsbildungszusammenarbeit. Münster u.a.: Waxmann, 2013. Zeitschrift für Evaluation (ZfEv), 13(1):146-148.

Fürstenau, Bärbel; Pilz, Matthias; Gonon, Philipp (2014). The Dual System of Vocational Education and Training in Germany – What Can Be Learnt about Education for (Other) Professions. In: Billett, Stephen; Harteis, Christian; Gruber, Hans. International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning. Dordrecht: Springer, 427-460.

Maurer, Markus; Gonon, Philipp (2014). The challenges in policy transfer in vocational skills development – An introduction. In: Maurer, Markus; Gonon, Philipp. The Challenges of Policy Transfer in Vocational Skills Development – National Qualifications Frameworks and the Dual Model of Vocational Training in International Cooperation. Bern: Peter Lang, 7-26.

The challenges of policy transfer in vocational skills development – National qualifications frameworks and the dual model of vocational training in international cooperation. Edited by: Maurer, Markus; Gonon, Philipp (2014). Bern: Peter Lang.

Gonon, Philipp (2014). What makes the Dual System to a Dual System? A new Attempt to Define VET through a Governance Approach. Bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 25:online.

Gonon, Philipp (2014). Zur Leseaktivität erwachsener Leser – Bildung im digitalen Zeitalter. Education permanente EP, 48(4):11-13.

Gonon, Philipp. Duale Berufsbildung - Mehr Allgemeinbildung! In: Neue Zürcher Zeitung, 18 March 2013, p.23.

Apprenticeship in a globalised world: premises, promises and pitfalls. Edited by: Akoojee, Salim; Gonon, Philipp (2013). Zürich: LIT-Verlag.

Hippach-Schneider, Ute; Weigel, Tania; Brown, Alan; Gonon, Philipp (2013). Are graduates preferred to those completing initial vocational education and training? Case studies on company recruitment strategies in Germany, England and Switzerland. Journal of Vocational Education and Training, 65(1):1-17.

Gonon, Philipp (2013). Berufsmaturität als Reform – Hybris oder Erfolgsstory? In: Maurer, Markus; Gonon, Philipp. Herausforderungen für die Berufsbildung in der Schweiz. Bestandesaufnahme und Perspektiven. Bern: hep Verlag, 119-146.

Berufsorientierung und regionales Übergangsmanagement in der Internationalen Bodenseeregion. Chancen, Kompetenzen, Entwicklungspotenziale: Beiträge zur Fachtagung an der Pädagogischen Hochschule Weingarten 2012. Edited by: Rottmann, Joachim; Böheim-Galehr, Gabriele; Brühwiler, Christian; Gonon, Philipp (2013). Frankfurt am Main: Peter Lang.

Stolz, Stefanie; Staub, Sabina (2013). Berufsorientierung und Übergangsmanagement aus Sicht der Lehrer/-innen. In: Rottmann, Joachim; Böheim-Galehr, Gabriele; Brühwiler, Christian; Gonon, Philipp. Berufsorientierung und regionales Übergangsmanagement in der internationalen Bodenseeregion – Chancen, Kompetenzen, Entwicklungspotenziale: Beiträge zur Fachtagung an der Pädagogischen Hochschule Weingarten 2012. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH, 159-182.

Gonon, Philipp (2013). Betriebliche Bildung Erwachsener - Theorietraditionen und Perspektiven. In: Kattein, Martina; Vonken, Matthias. Zeitbetrachtungen. Bildung - Arbeit - Biografie. Festschrift für Rudolf Husemann. Frankfurt am Main: Peter Lang, 263-279.

Maurer, Markus; Pieneck, Silke (2013). Die Reform von Berufsbildern als ständige Auseinandersetzung über Form und Inhalt. In: Maurer, Markus; Gonon, Philipp. Herausforderungen für die Berufsbildung in der Schweiz. Bestandsaufnahme und Perspektiven. Bern: hep-Verlag, 81-100.

Schmid, Evi; Gonon, Philipp (2013). Die höhere Berufsbildung unter Profilierungsdruck. In: Maurer, Markus; Gonon, Philipp. Herausforderungen für die Berufsbildung in der Schweiz. Bestandesaufnahme und Perspektiven. Bern: hep Verlag, 147-170.

Gonon, Philipp (2013). Erwachsenengerechte Didaktik. Report - Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 36(4):7-8.

Gonon, Philipp (2013). Federal Vocational Baccaulaureate: The Swiss way of „hybridity“. In: Deissinger, Thomas; Aff, Josef; Fuller, Alison; Helms Jörgensen, Christian. Hybrid Qualifications - Structures and Problems in the Context of European VET Policy. Bern: Peter Lang, 181-196.

Maurer, Markus; Gonon, Philipp (2013). Herausforderungen für die Berufsbildung in der Schweiz. Bestandesaufnahme und Perspektiven. Bern: hep Verlag.

Gonon, Philipp (2013). Herausforderungen für die Berufsbildung in der Schweiz. Eine Einleitung. In: Maurer, Markus; Gonon, Philipp. Herausforderungen für die Berufsbildung in der Schweiz. Bestandesaufnahme und Perspektiven. Bern: hep Verlag, 7-14.

Gonon, Philipp (2013). Inkompetenzkompensationskompetenz und Kompetenzdarstellungskompetenz - Zur Zukunftsfähigkeit von Metakompetenzen in einem globalen Umfeld. In: Seufert, Sabine; Metzger, Christoph. Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen. Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag. Paderborn: Eusl-Verlagsgesellschaft, 72-86.

Leemann, Regula Julia; Imdorf, Christian; Gonon, Philipp; Rosenmund, Moritz (2013). Introduction to the Special Issue – Change and Reforms in Educational Systems and Organizations. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 39(2):177-185.

Just a Process. Views on Relation between Research, Practice and Politics in the Sector of VET – Festschrift for Anja Heikkinen. Edited by: Gonon, Philipp; Lassnigg, Lorenz; Wahle, Manfred (2013). Frankfurt am Main: Peter Lang Edition.

Gonon, Philipp (2013). La internacionalización de los conceptos de la reforma de la educación professional: una perspective retórica. In: Luzón, Antonio; Torres, Mónica. Las políticas de formación professional en Espana y en Europa: persepctivas comparadas. Barcelona: Ediciones Octaedro, 183-197.

Stolz, Stefanie (2013). Reibungsverluste an der Schnittstelle Schule – berufliche Grundbildung. In: Maurer, Markus; Gonon, Philipp. Herausforderungen für die Berufsbildung in der Schweiz. Bestandsaufnahme und Perspektiven. Bern: hep-Verlag, 171-196.

Gonon, Philipp (2013). Rezension zu: Aspin, David N. [et al.]: Second International Handbook of Lifelong Learning. Dordrecht: Springer, 2012. Report - Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 36(4):69-71.

Gonon, Philipp (2013). Rezension zu: Stephen Billett – Vocational Education – Purposes, Traditions and Prospects. Dordrecht et al.: Springer 2011. Erziehungswissenschaftliche Revue - EWR, 12(1):online.

Gonon, Philipp (2013). Rezension – Das Buch in der Diskussion zu: Steffi Robak: Kulturelle Formationen des Lernens deutscher Expatriates in kulturdifferenten Arbeitskontexten in China – die versäumte Weiterbildung. Münster: Waxmann, 2012. Report - Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 36(1):57-61.

Pieneck, Silke (2013). The connection of school improvement and school-intern further teacher education in the Canton of Zurich. In: Akoojee, Salim; Gonon, Philipp; Hauschildt, Ursel; Hofmann, Christine. Apprenticeship in a globalised world. Premises, promises and pitfalls. Berlin: LIT Verlag, 239-242.

Gonon, Philipp (2013). Transitions as an educational problem. In: Gonon, Philipp; Lassnigg, Lorenz; Wahle, Manfred. Just a Process. Views on Relation between Research, Practice and Politics in the Sector of VET – Festschrift for Anja Heikkinen. Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, 89-103.

Gonon, Philipp (2013). Von Kerschensteiners Berufspädagogik zum Europäischen Qualifikationsrahmen – ein Blick zurück und nach vorne. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 42(3):36-39.

Stolz, Stefanie; Gonon, Philipp (2013). Übergangssysteme im Spannungsfeld von Exklusion und Inklusion – eine vergleichende Perspektive. In: Rottmann, Joachim; Böheim-Galehr, Gabriele; Brühwiler, Christian; Gonon, Philipp. Berufsorientierung und regionales Übergangsmanagement in der internationalen Bodenseeregion – Chancen, Kompetenzen, Entwicklungspotenziale: Beiträge zur Fachtagung an der Pädagogischen Hochschule Weingarten 2012. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH, 81-94.

Gonon, Philipp (2012). Rezension zu: Ana M. Martinez-Alemàn: Accountability, Pragmatic Aims and the American University. New York: Routledge 2011. Historische Bildungsforschung Online:online.

Gonon, Philipp (2012). Arbeit. In: Sandfuchs, U; Melzer, W; Dühlmeier, B; Rausch, A. Handbuch Erziehung. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 605-609.

Hippach-Schneider, Ute; Weigel, Tanja; Brown, Alan; Gonon, Philipp (2012). Are graduates preferred to those completing initial vocational education and training? Case studies on company recruitement strategies in Germany, England and Switzerland. Journal of Vocational Education and Training, 64(1):1-17.

Gonon, Philipp (2012). Braucht die Schweiz Berufsakademien? Pro. Panorama, (4):19.

Gonon, Philipp (2012). Education Policy Actors as Stakeholders in the Development of the Collective Skill System: The Case of Switzerland. In: Busemeyer, M R; Trampusch, C. The Political Economy of Collective Skill Formation. Oxford: Oxford University Press, 126-149.

Gonon, Philipp (2012). Entstehung und Dominanz der dualen Berufsausbildung in der Schweiz. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin. Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden : Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter. Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend- und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden: Springer, 221-242.

Gonon, Philipp (2012). Entwicklungszusammenarbeit in der Berufs- und Erwachsenenbildung. Das deutsche Modell der Berufsbildung als globales Vorbild? In: Gieseke, Wiltrud; Nuisse von Rein, Ekkehard; Schüssler, Ingeborg. Reflexionen zur Selbstbildung. Festschrift für Rolf Arnold. Bielefeld, 169-186.

Gonon, Philipp (2012). Georg Kerschensteiner and the Plea for Work-Oriented and Vocational Education – Germanys' Educational Debates in an Industrial Age. In: Pilz, M. The Future of Vocational Education and Training in a Changing World. Wiesbaden: Springer VS, 285-303.

Gonon, Philipp (2012). Gesellschaftliche und religiöse Pluralität : Überlegungen ausgehend von der Berufsbildung und der Berufsfachschulen in der Schweiz. In: Biesinger, Albert; Schweitzer, Friedrich; Gronover, Matthias; Ruopp, Joachim. Integration durch religiöse Bildung: Perspektiven zwischen beruflicher Bildung und Religionspädagogik. Münster: Waxmann, 25-34.

Gonon, Philipp; Hofer, Rahel (2012). Irritationspotenziale der Qualitätssicherung – zur Rolle des Schüler-/innen-Feedbacks an Berufsschulen. In: Niedermair, Gerhard. Evaluation als Herausforderung der Berufsbildung und Personalentwicklung. Linz: Trauner Verlag, 179-194.

Gonon, Philipp (2012). La creazione e il predomino del „sistema duale“ nella formazione professionale in Svizzera. Cenobio, (3):45-61.

Gonon, Philipp (2012). Providing evidence to improve vocational education and training policies – the role of research. In: European Training Foundation. ETF Yearbook 2012 – Evaluation and Monitoring of Vocational Education and Training Systems. Luxembourg: Publication Office of the European Union, 129-134.

Gonon, Philipp (2012). Pädagogische Veridiktion – Zum Selbstverständnis der Pädagogik als formative Expertise. In: Aubry, Carla; Geiss, M; Magyar-Haas, V; Miller, D. Positionierungen : zum Verhältnis von Wissenschaft, Pädagogik und Politik. Weinheim: Beltz Juventa, 290-307.

Gonon, Philipp (2012). Stand der Modularisierung der Berufsbildung in der Schweiz. berufsbildung, Zeitschrift für Praxis und Theorie in Betrieb und Schule, 66(133):45-47.

Gonon, Philipp (2012). Thema Bildung – Sammelrezension. Report - Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 35(1):73-76.

Weil, Markus; Gonon, Philipp (2012). Weiterbildungsaktivität, Anbietertypen und betriebliche Kooperationen am Beispiel Schweiz. Hessische Blätter für Volksbildung, (3):224-232.

Schellenbauer, Patrik; Walser, Rudolf; Lepori, Daniela; Hotz-Hart, Beat; Gonon, Philipp (2010). Die Zukunft der Lehre: Die Berufsbildung in einer neuen Wirklichkeit. Zürich: Avenir Suisse.

This list was generated on Sun Sep 24 13:03:22 2017 CEST.