Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 27.

Tamborini, Ronald; Hofer, Matthias; Prabhu, Sujay; Grall, Clare; Novotny, Eric Robert; Hahn, Lindsay; Klebig, Brian (2017). The impact of terrorist attack news on moral intuitions and outgroup prejudice. Mass Communication and Society, 20(6):800-824.

Hofer, Matthias; Allemand, Mathias (2017). Dispositional and situational emotion regulation in younger and older adults. GeroPsych, 30(3):109-118.

Hofer, Matthias; Hüsser, Andreas Philippe; Sujay, Prabhu (2017). The effect of an avatar's emotional expressions on players' fear reactions: The mediating role of embodiment. Computers in Human Behavior, 75:883-890.

Rieger, Diana; Hofer, Matthias (2017). How movies can ease the fear of death: the survival or death of the protagonists in meaningful movies. Mass Communication and Society, 20(5):710-733.

Hofer, Matthias (2017). Confoundation Check. In: Matthes, Jörg. The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Hoboken, USA: Wiley, 1-2.

Hofer, Matthias (2017). Mean Centering. In: Matthes, Jörg. The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Hoboken, USA: Wiley, 1-3.

Hofer, Matthias (2017). Older adults' media use and well-being: Media as a resource in the process of successful aging. In: Reinecke, Leonard; Mary Beth, Oliver. The Routledge Handbook of Media Use and Well-being. New York/London: Taylor & Francis, 384-395.

Hofer, Matthias (2017). Sad media and tragedy: responses to. In: Rössler, Patrick; Hoffner, Cynthia; van Zoonen, Liesbet. The International Encyclopedia of Media Effects. Hoboken, USA: Wiley, 1-12.

Hofer, Matthias (2016). Der Einfluss von Faktualität und Fiktionalität auf eudaimonisches Unterhaltungserleben – die mediierende Rolle wahrgenommener Realität. In: Czichon, Miriam; Wünsch, Carsten. Rezeption und Wirkung fiktionaler Medieninhalte. Baden: Nomos, 79-96.

Hofer, Matthias; Hüsser, Andreas; Brandao, Patricia (2016). Schweigen ist Gold. Zum Einfluss von Avataremotionen auf das Emotionserleben bei Computerspielen — Identifikation als Mediator. In: Czichon, Miriam; Wünsch, Carsten. Rezeption und Wirkung fiktionaler Medieninhalte. Baden: Nomos, 97-114.

Odağ, Özen; Hofer, Matthias; Schneider, Frank M; Knop, Katharina (2016). Testing measurement equivalence of eudaimonic and hedonic entertainment motivations in a cross-cultural comparison. Journal of Intercultural Communication, 45(2):108-125.

Hofer, Matthias; Fahr, Andreas (2016). Apparative Messungen in der Werbewirkungsforschung. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane A. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer VS, 573-592.

Hofer, Matthias (2016). Effects of light-hearted and serious entertainment on enjoyment of the first and third person. Journal of Media Psychology, 28(1):42-48.

Hofer, Matthias; Allemand, Mathias; Burkhard, Laetitia (2015). Age Differences in Emotion Regulation During a Distressing Film Scene. Journal of Media Psychology, 1(1):1-6.

Hofer, Matthias; Allemand, Mathias; Martin, Mike (2014). Age differences in nonhedonic entertainment experiences. Journal of Communication, 64(1):61-81.

Hofer, Matthias. Sinnhaftigkeit und Bedeutsamkeit Wesen und Determinanten eudaimonischen Unterhaltungserlebens. 2013, University of Zurich, Faculty of Arts.

Hofer, Matthias; Allemand, Mathias; Martin, Mike (2013). Age differences in non-hedonic entertainment experiences. Journal of Communication, 64(1):61-81.

Hofer, Matthias (2013). Appreciation and enjoyment of meaningful entertainment. Journal of Media Psychology, 25(3):109-117.

Hofer, Matthias; Aubert, Viviane (2013). Perceived bridging and bonding social capital on Twitter: Differentiating between followers and followees. Computers in Human Behavior, 29(6):2134-2142.

Hofer, Matthias (2013). Präsenzerleben und Transportation. In: Schweiger, Wolfgang; Fahr, Andreas. Handbuch Medienwirkungsforschung. Wiesbaden: Springer, 279-294.

Fahr, Andreas; Hofer, Matthias (2013). Psychophysiologische Messmethoden. In: Möhring, Wiebke; Schlütz, Daniela. Handbuch standardisierte erhebungsmethoden in der kommunikationswissenschaft. Deutschland: Springer, 347-365.

Hofer, Matthias. Sinnhaftigkeit und Bedeutsamkeit : Wesen und Determinanten eudaimonischen Unterhaltungserlebens. 2013, University of Zurich, Faculty of Arts.

Schramm, Holger; Wirth, Werner; Hofer, Matthias (2012). Genese und Modifikation von Emotionen bei der Rezeption von Musik. Eine appraisaltheoretische Modellierung. In: Auhagen, W; Bullerjahn, C; Höge, H. Populäre Musik. Göttingen: Hogrefe & Huber, 124-142.

Hofer, Matthias; Wirth, Werner (2012). It's right to be sad: The role of meta-appraisals in the sad-film paradox — A multiple mediator model. Journal of Media Psychology, 24(2):43-54.

Hofer, Matthias; Wirth, Werner; Kuehne, Rinaldo; Schramm, Holger; Sacau, Ana (2012). Structural equation modeling of spatial presence: The influence of cognitive processes and traits. Media Psychology, 15(4):373-395.

Wirth, Werner; Hofer, Matthias; Schramm, Holger (2012). The role of emotional involvement and trait absorption in the formation of spatial presence. Media Psychology, 15(1):19-43.

Hofer, Matthias (2012). Zur Wirkung der Nutzung von Online-Medien auf das Sozialkapital. In: Reinecke, Leonard; Trepte, Sabine. Unterhaltung in neuen Medien. Köln: von Halem, 289-307.

This list was generated on Sun Aug 19 17:24:05 2018 CEST.