UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators - Zurich Open Repository and Archive

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 36.

Spescha, R D; Klohs, J; Semerano, A; Giacalone, G; Derungs, R S; Reiner, M F; Rodriguez Gutierrez, D; Mendez-Carmona, N; Glanzmann, M; Savarese, G; Kränkel, N; Akhmedov, A; Keller, S; Mocharla, P; Kaufmann, M R; Wenger, R H; Vogel, J; Kulic, L; Nitsch, R M; Beer, J H; Peruzzotti-Jametti, L; Sessa, Maria; Lüscher, Thomas F; Camici, G G (2015). Post-ischaemic silencing of p66Shc reduces ischaemia/reperfusion brain injury and its expression correlates to clinical outcome in stroke. European Heart Journal, 36(25):1590-1600.

Keller, S; Michel, E; Reichler, I M (2014). Hunde- und Katzenwelpen – Erstversorgung nach spontaner und assistierter Geburt. Kleintier konkret, 17(2):3-9.

Spescha, R D; Shi, Y; Wegener, S; Keller, S; Weber, B; Wyss, M M; Lauinger, N; Tabatabai, G; Paneni, F; Cosentino, F; Hock, C; Weller, M; Nitsch, R M; Lüscher, T F; Camici, G G (2013). Deletion of the ageing gene p66Shc reduces early stroke size following ischaemia/reperfusion brain injury. European Heart Journal, 34(2):96-103.

Sarno, E; Keller, S; Wittenbrink, M M; Stephan, R (2013). Occurrence of Mycobacterium avium subsp. paratuberculosis in fecal samples of hunted deer, chamois and ibex in Switzerland. Schweizer Archiv für Tierheilkunde, 155:523-525.

Bretz, N; Noske, A; Keller, S; Erbe-Hofmann, N; Schlange, T; Salnikov, A V; Moldenhauer, G; Kristiansen, G; Altevogt, P (2012). CD24 promotes tumor cell invasion by suppressing tissue factor pathway inhibitor-2 (TFPI-2) in a c-Src-dependent fashion. Clinical and Experimental Metastasis, 29(1):27-38.

Lee, S B; Schramme, A; Doberstein, K; Dummer, R; Abdel-Bakky, M S; Keller, S; Altevogt, P; Oh, S T; Reichrath, J; Oxmann, D; Pfeilschifter, J; Mihic-Probst, D; Gutwein, P (2010). ADAM10 is upregulated in melanoma metastasis compared with primary melanoma. Journal of Investigative Dermatology, 130(3):763-773.

Koller, C (2010). 1955: Ringer, Boxer, Radballer – die Sportveranstaltungen im Volkshaus. In: Kälin, U; Keller, S; Wyler, R. 100 Jahre Volkshaus Zürich: Bewegung, Ort, Geschichte. Baden: hier + jetzt , 61-f..

Müller, C; Sieber-Ruckstuhl, N S; Decaro, N; Keller, S; Quante, S; Tschuor, F; Wenger, M; Reusch, C (2010). Hepatitis contagiosa canis Infektion bei 4 Hunden in der Schweiz. Schweizer Archiv für Tierheilkunde, 152(2):63-68.

Trollmann, R; Rehrauer, H; Schneider, C; Krischke, G; Huemmler, N; Keller, S; Rascher, W; Gassmann, M (2010). Late-gestational systemic hypoxia leads to a similar early gene response in mouse placenta and developing brain. American Journal of Physiology. Regulatory, Integrative and Comparative Physiology, 299(6):1489-1499.

Camici, G G; Steffel, J; Amanovic, I; Breitenstein, A; Baldinger, J; Keller, S; Lüscher, T F; Tanner, F C (2010). Rapamycin promotes arterial thrombosis in vivo: implications for everolimus and zotarolimus eluting stents. European Heart Journal, 31(2):236-242.

Matthes, J (2009). Identität und Vielfalt des Framing-Ansatzes: Eine systematische Analyse der Forschungsliteratur. In: Schulz, P; Hartung, U; Keller, S. Identität und Vielfalt der Kommunikationswissenschaft. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft , 117-131.

Puppis, M (2009). Organisationen der Medienregulierung. In: Schulz, P J; Hartung, U; Keller, S. Identität und Vielfalt der Kommunikationswissenschaft. Konstanz: UVK, 227-241.

Schneider, C; Krischke, G; Keller, S; Walkinshaw, G; Arend, M; Rascher, W; Gassmann, M; Trollmann, R (2009). Short-term effects of pharmacologic HIF stabilization on vasoactive and cytotrophic factors in developing mouse brain. Brain Research, 1280:43-51.

Donges, P (2009). Sichtbarkeit und Zurechenbarkeit: Kommunikation als Voraussetzung von Politik. In: Schulz, P J; Hartung, U; Keller, S. Identität und Vielfalt der Kommunikationswissenschaft. Konstanz: UVK, 105-114.

Keller, S; Winter, F (2009). Wie Lehrpersonen mit Kompetenzbeschreibungen unterrichten können. Die Deutsche Schule, 101(3):286-297.

Trollmann, R; Schneider, J; Keller, S; Strasser, K; Wenzel, D; Rascher, W; Ogunshola, O O; Gassmann, M (2008). HIF-1-regulated vasoactive systems are differentially involved in acute hypoxic stress responses of the developing brain of newborn mice and are not affected by levetiracetam. Brain Research, 1199:27-36.

Elser, M; Borsig, L; Hassa, P O; Erener, S; Messner, S; Valovka, T; Keller, S; Gassmann, M; Hottiger, M O (2008). Poly(ADP-ribose) polymerase 1 promotes tumor cell survival by coactivating hypoxia-inducible factor-1-dependent gene expression. Molecular Cancer Research, 6(2):282-290.

Keller, S (2008). "I Have A Dream!" - mit dialogischem Lernen in Englisch eine gute Rede schreiben. In: Keller, S; Ruf, U; Winter, F. Besser lernen im Dialog: dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 70-83.

Besser lernen im Dialog: Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Edited by: Ruf, U; Keller, S; Winter, F (2008). Seelze: Kallmeyer.

Ruf, U (2008). Das Dialogische Lernmodell. In: Ruf, U; Keller, S; Winter, F. Besser lernen im Dialog : Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 13-23.

Ruf, U (2008). Das Dialogische Lernmodell auf dem Hintergrund wissenschaftlicher Theorien und Befunde. In: Ruf, U; Keller, S; Winter, F. Besser lernen im Dialog : Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 233-270.

Gallin, P (2008). Den Unterricht dialogisch gestalten - neun Arbeitsweise und einige Tipps. In: Ruf, U; Keller, S; Winter, F. Besser lernen im Dialog: Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 96-108.

Ruf, U; Ruf-Braeker, R (2008). Der Pruefungsaufsatz - Vorbereitung auf den Auftritt vor einer kritischen Expertenrunde. In: Ruf, U; Keller, S; Winter, F. Besser lernen im Dialog : Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 109-141.

Koller, C (2008). La grève depuis le Moyen Âge: 600 ans de conflits du travail en Suisse. In: Hug, R; Keller, S. La grève, ça paie! Les conflits du travail en Suisse depuis la grève générale de 1918. Berne: Union syndicale suisse, 42-51.

Pfau, A (2008). Poche parole - grande effetto / Pocas palabras - gran efecto / Peu de mots - grand effet: Eine Unterrichtseinheit zum Thema Lyrik im Fremdsprachenunterricht. In: Ruf, U; Keller, S; Winter, F. Besser lernen im Dialog. Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 31-55.

Keller, S (2008). Shakespeare’s Sonette: ein Portfolioprojekt im gymnasialen Englischunterricht. In: Winter, F; Schwarz, J; Volkwein, K. Portfolio im Unterricht: 13 Unterrichtseinheiten mit Portfolio. Seelze: Kallmeyer, 187-201.

Koller, C (2008). Streiken seit dem Mittelalter: Schweizer Arbeitskämpfe in 600 Jahren: ein Rückblick. In: Hug, R; Keller, S. Streiken wirkt: Arbeitskämpfe in der Schweiz – 90 Jahre Generalstreik. Bern: Schweizerischer Gewerkschaftsbund, 42-51.

Pfau, A; Winter, F (2008). Von offenen Aufträgen und anderem mehr. In: Ruf, U; Keller, S; Winter, F. Besser lernen im Dialog : Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 214-229.

Gallin, P (2008). Zwei Welten - der Dreisatz im Dialogischen Mathematikunterricht. In: Ruf, U; Keller, S; Winter, F. Besser lernen im Dialog: Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze: Kallmeyer, 162-212.

Weber, C (2008). „Umfallen und Wegrutschen ist gleich“ – mit mathematischen Vorstellungsübungen in den Dialog gehen. In: Ruf, U; Winter, F; Keller, S. Besser lernen im Dialog : Dialogisches Lernen in der Unterrichtspraxis. Seelze-Velber: Kallmeyer Verlag, 142-161.

Staebler, S; Steinmetz, H W; Keller, S; Deplazes, P (2007). First description of natural Echinococcus multilocularis infections in chinchilla (Chinchilla laniger) and Prevost’s squirrel (Callosciurus prevostii borneoensis). Parasitology Research, 101(6):1725-1727.

Keller, S (2006). Schreiben lernen in der Fremdsprache. Ein Beispiel aus dem gymnasialen Englischunterricht. In: Kruse, O; Ulmi, M; Berger, K. Prozessorientierte Schreibdidaktik. Bern: Haupt, 129-150.

Trotman, L C; Achermann, D P; Keller, S; Straub, M; Greber, U F (2003). Non-classical export of an adenovirus structural protein. Traffic, 4(6):390-402.

Meier, O; Boucke, K; Hammer, S V; Keller, S; Stidwill, R P; Hemmi, S; Greber, U F (2002). Adenovirus triggers macropinocytosis and endosomal leakage together with its clathrin-mediated uptake. Journal of Cell Biology, 158(6):1119-1131.

Suomalainen, M; Nakano, M Y; Boucke, K; Keller, S; Greber, U F (2001). Adenovirus-activated PKA and p38/MAPK pathways boost microtubule-mediated nuclear targeting of virus. The EMBO Journal, 20(6):1310-1319.

Suomalainen, M; Nakano, M Y; Keller, S; Boucke, K; Stidwill, R P; Greber, U F (1999). Microtubule-dependent plus- and minus end-directed motilities are competing processes for nuclear targeting of adenovirus. Journal of Cell Biology, 144(4):657-672.

This list was generated on Thu Jul 20 15:38:34 2017 CEST.