Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 21.

Kriesi, I; Bayard, S; Buchmann, M (2012). Die Bedeutung von Kompetenzen im Vorschulalter für den Schuleintritt. In: Bermann, M M; Hupka-Brunner, S; Meyer, T; Samuel, R. Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden : ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden: VS Verlag, 160-180.

Kriesi, I; Buchmann, M; Jaberg, A (2012). Educational success and adolescents’ well-being in Switzerland. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 38(2):245-265.

Buchmann, M; Kriesi, I (2012). Geschlechtstypische Berufswahl: Begabungszuschreibungen, Aspirationen und Institutionen. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 52:256-280.

Buchmann, M; Kriesi, I (2012). Welche Rolle spielt das Geschlecht für den Schuleintritt und die Schulleistungen im mittleren Primarschulalter? In: Busse, S; Sandring, S; Schippling, A; Schneier, E; Siebholz, S. (Re-)Produktion sozialer Ungleichheiten. Wiesbaden, 29-41.

Kriesi, I; Buchmann, M (2011). Young people’s gendered occupational choices at the transition to vocational training: The role of parents’ sex-typed ability beliefs, individual aspirations, and institutions. In: 10th Conference of the European Sociological Association „Social Relations in Turbulent Times", Geneva, 7 September 2011 - 10 September 2011.

Kriesi, I; Buchmann, M (2011). Young people’s gendered occupational choices at the transition to vocational training: The role of parents’ sex-typed ability beliefs, individual aspirations, and institutions. In: 2nd Congress on Research in Vocational Education and Training., Bern / Zollikofen, 23 March 2011 - 25 March 2011.

Buchmann, M; Kriesi, I (2011). The transition to adulthood in Europe. Annual Review of Sociology, 37:481-503.

Schmid, T; Kriesi, I; Buchmann, M (2011). Wer nutzt familienergänzende Kinderbetreuung? Die Betreuungssituation 6-jähriger Kinder in der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 37(1):9-32.

Kriesi, I; Buchmann, M; Sacchi, S (2010). Variation in job opportunities for men and women in the Swiss labor market 1962–1989. Research in Social Stratification and Mobility, 28(3):309-323.

Buchmann, M; Kriesi, I; Sacchi, S (2010). Labour Market Structures and Women's Employment Levels. Work, Employment, and Society, 24(2):279-299.

Buchmann, M; Kriesi, I (2010). Schuleintritt und Schulleistungen im mittleren Primarschulalter. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie = Swiss Journal of Sociology, 36(2):325-344.

Buchmann, M; Kriesi, I (2009). Escaping the gender trap: young women's transition into non-traditional occupations. In: Schoon, I; Silbereisen, R K. Transition from School to Work: Globalisation, Individualisation, and Patterns of Diversity. Cambridge/New York: Cambridge University Press, 193-215.

Buchmann, M; Kriesi, I; Sacchi, S (2009). Labour market, job opportunities, and transitions to self-employment: Evidence from Switzerland from the mid-1960s to the late 1980s. European Sociological Review (ESR), 25(5):569-583.

Kriesi, I; Buchmann, M; Sacchi, S (2008). Variation in individual job opportunities. In: Social stratification and insiders/outsiders: cross-national comparisons within and between continents, Florence, Italy, 15 May 2008 - 17 May 2008.

Malti, T; Kriesi, I; Buchmann, M (2008). Adolescents prosocial behavior, sympathy, and moral reasoning. In: 12th Biennial Meeting of the Society of Research on Adolescence, Chicago, 6 March 2008 - 8 March 2008.

Kriesi, I; Malti, T; Buchmann, M (2008). Job values of adolescents and young adults in Switzerland. In: 12th Biennial Meeting of the Society of Research on Adolescence, Chicago, 6 March 2008 - 8 March 2008.

Malti, T; Kriesi, I; Buchmann, M (2008). Adolescent’s prosocial behavior, sympathy, and moral reasoning. In: Oser, F; Veugelers, W. Getting involved: Global citizenship development and sources of moral values. Rotterdam: Sense Publishers, 131-146.

Kriesi, I; Scherrer, R; Buchmann, M (2008). Die Bewältigung des Schuleintritts von Kindern in der Schweiz. In: Schultheis, F; Perrig-Chiello, P; Egger, S. Kindheit und Jugend in der Schweiz. Weinheim und Basel: Beltz, 82-88.

Buchmann, M; Kriesi, I (2008). Feminisierung der Arbeitswelt. In: Larcher Klee, S; Grubenmann, B. Tagesstrukturen als sozial- und bildungspolitische Herausforderung: Erfahrungen und Kontexte. Bern: Haupt, 51-64.

Kriesi, I; Malti, T; Buchmann, M (2007). Wertorientierungen jugendlicher und junger Erwachsener in der Schweiz. Auswertungen des Schweizerischen Kinder- und Jugendsurvey COCON. Zürich: Zürcher Unternehmerforum.

Bonfadelli, Heinz (2006). Wissenschaft und Medien: ein schwieriges Verhältnis. In: Liebig, B; Dupuis, M; Kriesi, I; Peitz, M. Mikrokosmos Wissenschaft. Transformation und Perspektiven. Zürich: vdf Hochschulverlag ab der ETH Zürich, 187-204.

This list was generated on Mon Nov 20 11:11:43 2017 CET.