Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 18.

Hürlimann, Gisela (2014). "Wunder sind keine zu erwarten" – oder doch? Umbrüche, Krisen und Krisenmanagement bei den SBB, 1965 bis 1985. In: Müller, Margrit; Tissot, Laurent. Unternehmen in den Wirtschaftskrisen des 20. Jahrhunderts = Les entreprises dans les crises économiques du 20e siècle. Neuchâtel: Alphil, 241-276.

Halbeisen, Patrick; Straumann, Tobias (2012). Die Wirtschaftspolitik im internationalen Kontext. In: Halbeisen, Patrick; Müller, Margrit; Veyrassat, Béatrice. Wirtschaftsgeschichte der Schweiz im 20. Jahrhundert. Basel: Schwabe, 983-1076.

Tanner, Jakob; Studer, Brigitte (2012). Konsum und Distribution. In: Halbeisen, Patrick; Müller, Margrit; Veyrassat, Béatrice. Wirtschaftsgeschichte der Schweiz im 20. Jahrhundert. Basel: Schwabe, 637-702.

Woitek, Ulrich; Hiestand, Manuel; Müller, Margrit (2012). Partizipation der Kantone und Regionen. In: Halbeisen, Patrick; Müller, Margrit; Veyrassat, Béatrice. Wirtschaftsgeschichte der Schweiz im 20. Jahrhundert. Basel: Schwabe, 753-819.

Müller, Margrit; Ryser, Irene; Boden, Karsten; Staudacher, Diana; Luft, Andreas; Spirig, Rebecca (2012). Stroke-Pflege: Schlagartig ist alles anders. Krankenpflege. Soins infirmiers, 105(10):32-33.

Gugerli, David; Tanner, Jakob (2012). Wissen und Technologie. In: Halbeisen, Patrick; Müller, Margrit; Veyrassat, Béatrice. Wirtschaftsgeschichte der Schweiz im 20. Jahrhundert. Basel: Schwabe, 265-316.

Woitek, Ulrich; Hiestand, Manuel; Müller, Margrit (2012). Wohlstand, Wachstum und Konjunktur. In: Halbeisen, Patrick; Veyrassat, Béatrice; Müller, Margrit. Wirtschaftsgeschichte der Schweiz im 20. Jahrhundert. Basel: Schwabe, 91-222.

Müller, Margrit (2009). The case of US companies in Switzerland. In: Bonin, Hubert; de Goey, Ferry. American firms in Europe. Strategy, identity, perception and performance (1880-1980). Genève: Droz, 105-128.

Müller, Margrit (2008). From protectionism to market liberalisation: Patterns of internationalisation in the main Swiss export sectors. In: Müller, Margrit; Myllyntaus, Timo. Pathbreakers: small European countries responding to globalisation and deglobalisation. Bern: Peter Lang, 113-149.

Müller, Margrit (2008). Introduction of: Pathbreakers: small European countries responding to globalisation and deglobalisation. In: Müller, Margrit; Myllyntaus, Timo. Pathbreakers: small European countries responding to globalisation and deglobalisation. Bern: Peter Lang, 11-35.

Pathbreakers: small European countries responding to globalisation and deglobalisation. Edited by: Müller, Margrit; Myllyntaus, Timo (2008). Bern: Peter Lang.

Müller, Margrit (2008). The impact of European integration on institutional change in Switzerland. In: Schröter, Harm Gustav. The European enterprise: Historical investigation into a future species. Berlin: Springer, 97-110.

Kuhn, Konrad J (2007). "Handelsförderung ist notwendig und problematisch zugleich": die Entstehung des fairen Handels als neue Handels- und Unternehmensform. In: Gilomen, Hans-Jörg; Müller, Margrit; Tissot, Laurent. Dienstleistungen: Expansion und Transformation des "dritten Sektors" (15.-20. Jahrhundert). Zürich: Chronos, 107-124.

Büsser, Nathalie (2007). Die Frau „Hauptmannin” als Schaltstelle für Rekrutenwerbungen, Geldtransfer und Informationsaustausch. In: Gilomen, Hans-Jörg; Müller, Margrit; Tissot, Laurent. LinkDienstleistungen : Expansion und Transformation des "dritten Sektors" (15.-20. Jahrhundert). Zürich: Chronos, 143-153.

Dienstleistungen: Expansion und Transformation des „dritten Sektors” (15.-20. Jahrhundert). Edited by: Gilomen, Hans-Jörg; Müller, Margrit; Tissot, Laurent (2007). Zürich: Chronos.

Gilomen, Hans-Jörg; Müller, Margrit; Tissot, Laurent (2007). Einleitung zu: Dienstleistungen: Expansion und Transformation des „dritten Sektors” (15.-20. Jahrhundert) = Les Services: essor et transformation du „secteur tertiaire” (15e-20e siècles). In: Gilomen, Hans-Jörg; Müller, Margrit; Tissot, Laurent. Dienstleistungen: Expansion und Transformation des „dritten Sektors” (15.-20. Jahrhundert) = Les Services: essor et transformation du „secteur tertiaire” (15e-20e siècles). Zürich: Chronos, 9-16.

Gilomen, Hans-Jörg (2007). Wissen und seine Verbreitung als Dienstleistung in langfristiger Perspektive. In: Gilomen, Hans-Jörg; Müller, Margrit; Tissot, Laurent. Dienstleistungen. Expansion und Transformation des „dritten Sektors” (15.– 20. Jahrhundert. Zürich: Chronos, 315-318.

Imhof, Kurt (1994). «Vermessene Öffentlichkeit»: Medienereignisse als Indikatoren sozialen Wandels. In: Ernst, Andreas; Gerlach, Thomas; Halbeisen, Patrick; Heintz, Bettina; Müller, Margrit. Kontinuität und Krise: Sozialer Wandel als Lernprozess, Festschrift für Hansjörg Siegenthaler. Zürich: Chronos, 417-434.

This list was generated on Wed Dec 13 22:18:52 2017 CET.