UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators - Zurich Open Repository and Archive

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 11.

Kühne, R; Schemer, C (2014). Emotionale Framing-Effekte auf politische Einstellungen und Partizipationsbereitschaft. In: Marcinkowski, F. Framing als politischer Prozess. Ansätze zu Politischen Kommunikation entwickelter Demokratien. Baden-Baden: Nomos, 195-210.

Metag, J; Marcinkowski, F (2014). Technophobia towards emerging technologies? A comparative analysis of the media coverage of nanotechnology in Austria, Switzerland and Germany. Journalism, 15(4):463-481.

Kühne, R; Schemer, C (2013). Emotionale Framing-Effekte auf politische Einstellungen und Partiziationsbereitschaft. In: Marcinkowski, F. Politische Kommunikation und demokratische Öffentlichkeit. Baden-Baden: Nomos.

Marcinkowski, F; Metag, Julia; Wattenberg, C (2013). Online-Campaigning als Wahlkampfstrategie. In: Röttger, U; Gehrau, V; Preusse, J. Strategische Kommunikation : Umrisse und Perspektiven eines Forschungsfeldes. Wiesbaden: Springer, 173-199.

Donk, A; Metag, J; Kohring, M; Marcinkowski, F (2012). Framing Emerging Technologies. Risk Perceptions of Nanotechnology in the German Press. Science Communication, 34(1):5-29.

Metag, J; Marcinkowski, F (2012). Strategic, structural, and individual determinants of online campaigning in German elections. Policy & Internet, 4(3-4):136-158.

Kohring, M; Marcinkowski, F; Donk, A; Metag, J; Friedemann, A (2011). Das Bild der Nanotechnologie in deutschen Printmedien. Eine frameanalytische Langzeitstudie. Publizistik, 56(2):199-219.

Marcinkowski, F; Steiner, A (2010). Was heisst "Medialisierung"? Autonomiebeschränkung oder Ermöglichung von Politik durch Massenmedien? In: Arnold, K; Classen, C; Kinnebrock, S; Lersch, E; Wagner, H U. Von der Politisierung der Medien zur Medialisierung des Politischen? Zum Verhältnis von Medien, Öffentlichkeiten und Politik im 20. Jahrhundert. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, 51-76.

Steiner, A; Jarren, O (2009). Intermediäre Organisationen unter Medieneinfluss? Zum Wandel der politischen Kommunikation von Parteien, Verbänden und Bewegungen. In: Marcinkowski, F; Pfetsch, B. Politik in der Mediendemokratie. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 251-269.

d'Haenens, L; Marcinkowski, F; Donk, A; Trappel, J; Maniglio, T; Fidalgo, J; Balcytiene, A; Napryte, E (2009). The media for democracy monitor applied to five countries: a selection of indicators and their measurement. Communications: The European Journal of Communication Research, 34(2):203-220.

Floss, D; Spoerer-Wagner, D; Marcinkowski, F (2008). Routines of News Production in Different Democratic Contexts: Comparing Media Frames of Political Bargaining in Western Democracies. Paper presented at ECREA's 2nd European Communication Conference, Barcelona 1, University of Zurich.

This list was generated on Thu Jul 20 17:23:12 2017 CEST.