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Kühne, R; Schemer, C (2014). Emotionale Framing-Effekte auf politische Einstellungen und Partizipationsbereitschaft. In: Marcinkowski, F. Framing als politischer Prozess. Ansätze zu Politischen Kommunikation entwickelter Demokratien. Baden-Baden: Nomos, 195-210.

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Schemer, C (2013). Media effects on racial attitudes: Evidence from two panel surveys in Germany. In: Political Communication Division der International Communication Association (ICA), London / UK, 17 June 2013 - 21 June 2013.

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Matthes, J; Wirth, W; Schemer, C; Pachoud, N (2012). Tiptoe or tackle? The role of product placement prominence and program involvement for the mere exposure effect. Journal of Current Issues & Research in Advertising, 33(2):129-145.

Schemer, C; Wirth, W; Matthes, J (2012). Value resonance and value framing effects on voting intentions in direct-democratic campaigns. American Behavioral Scientist, 56(3):334-352.

Kühne, R; Schemer, C; Matthes, J; Wirth, W (2011). Affective priming in political campaigns. How campaign-induced emotions prime political opinions. International Journal of Public Opinion Research, 24(4):485-507.

Kühne, R; Schemer, C; Matthes, J; Wirth, W (2011). Affective priming in political campaigns: how campaign-induced emotions prime political opinions. International Journal of Public Opinion Research, 23(4):485-507.

Matthes, J; Wirth, W; Schemer, C; Kissling, A (2011). I see what you don’t see : The role of individual differences in field dependence-independence as a predictor of product placement recall and brand liking. Journal of Advertising, 40(4):85-100.

Matthes, J; Wirth, W; Schemer, C; Kissling, A (2011). I see what you don’t see. The Role of Individual Differences in Field Dependence-Independence as a Predictor of Product Placement Recall and Brand Liking. Journal of Advertising, 40(4):85-99.

Schemer, C (2011). Selbstverstärkende Medienwirkungs- und -selektionsspiralen. Der wechselseitige Einfluss der Aufmerksamkeit für politische Werbung und der Erregung negativer Emotionen in politischen Kampagnen. In: Suckfüll, M; Schramm, H; Wünsch, C. Rezeption und Wirkung in zeitlicher Perspektive. Baden-Baden: Nomos, 129-144.

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Wirth, W; Matthes, J; Schemer, C; Wettstein, M; Friemel, T; Hänggli, R; Siegert, G (2010). Agenda building and setting in a referendum campaign: Investigating the flow of arguments among campaigners, the media, and the public. Journalism and Mass Communication Quarterly, 87(2):328-345.

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Matthes, J; Kühne, R; Schemer, C; Wirth, W (2010). Nutzen oder glauben? Zum Verhältnis von Mediennutzung, Vertrauen in die politische Berichterstattung und Politikvertrauen. In: Schemer, C; Wirth, W; Wünsch, C. Politische Kommunikation: Wahrnehmung, Verarbeitung, Wirkung. Baden-Baden: Nomos, 261-276.

Politische Kommunikation: Wahrnehmung, Verarbeitung, Wirkung. Edited by: Schemer, C; Wirth, W; Wünsch, C (2010). Baden-Baden: Nomos.

Schemer, C (2010). Wie Boulevardmedien Emotionen schüren. Der Einfluss der Mediennutzung auf Emotionen in politischen Kampagnen. In: Schemer, C; Wirth, W; Wünsch, C. Politische Kommunikation: Wahrnehmung, Verarbeitung, Wirkung. Baden-Baden: Nomos, 133-152.

Schemer, C (2009). Politische Kampagnen für Herz und Verstand : affektive und kognitive Einflüsse der Massenmedien auf politische Einstellungen. Baden-Baden: Nomos.

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Schemer, C; Matthes, J; Wirth, W (2009). Applying latent growth models to the analysis of media effects. Journal of Media Psychology, 21(2):85-89.

Wirth, W; Matthes, J; Schemer, C; Husmann, T (2009). Product Placements als Trojanische Pferde? Experimentelle Befunde zur Persuasion ohne explizite Erinnerung. In: Trepte, S; Hasebrink, U; Schramm, H. Strategische Kommunikation und Mediengestaltung - Anwendung und Erkenntnisse der Rezeptions- und Wirkungsforschung. Baden-Baden: Nomos, 97-114.

Schemer, C; Matthes, J; Wirth, W; Textor, S (2008). Does "Passing the Courvoisier" Always Pay Off? Positive and Negative Evaluative Conditioning Effects of Brand Placements in Rap Videos. Psychology & Marketing, 25(10):923-943.

Wirth, W; Matthes, J; Schemer, C; Wettstein, M; Friemel, T; Hänggli, R; Siegert, G (2008). Agenda Building and Setting in a Referendum Campaign. Investigating the Flow of Arguments Among Campaigners, the Media, and the Public. NCCR Democracy Working Paper 24, University of Zurich.

Schemer, C; Wirth, W; Matthes, J (2008). Out of the Lab into the field - Zur Operationalisierung und Validierung von Informationsverarbeitungsprozessen in kommunikationswissenschaftlichen Befragungsstudien. In: Matthes, J; Wirth, W; Daschmann, G; Fahr, A. Die Brücke zwischen Theorie und Empirie: Operationalisierung, Messung und Validierung in der Kommunikationswissenschaft. Köln: Herbert von Halem Verlag, 28-47.

Schemer, C; Matthes, J; Wirth, W (2008). Toward improving validity and reliability of information processing measures in surveys. Communication Methods and Measures, 2(3):193-225.

Matthes, J; Wirth, W; Schemer, C (2007). Measuring the unmeasurable? Toward operationalizing on-line and memory-based political judgments in surveys. International Journal of Public Opinion Research, 19(2):247-257.

Matthes, J; Schemer, C; Wirth, W (2007). More than meets the eye. Investigating the hidden impact of brand placements in television magazines. International Journal of Advertising, 26(4):477-503.

Schemer, C (2006). Die Medien als heimliche Verführer. Forum Sexualaufklärung und Familienplanung, (1):12-15.

Matthes, J; Schemer, C; Willemsen, H; Wirth, W (2005). Zur Wirkung von Product Placements. Theoretische Überlegungen und experimentelle Befunde zum Mere Exposure-Effekt in audiovisuellen Medien. Medien Journal:23-37.

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