Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 7.

Freund, Alexandra M; Staudinger, U M (2015). The value of "negative" appraisals for resilience. Is positive (re)appraisal always good and negative always bad? Behavioral and Brain Sciences, 38:e101.

Backes-Gellner, U; Baumert, J; Becker, U; Börsch-Supan, A; Ehmer, J; Einhäupl, K M; Höffe, O; Hüttl, R F; Keil, U; Kochsiek, K; Kocka, J; Kohli, M; Lindenberger, U; Müller, B; Nehmer, J; Schnitzer-Ungefug, J; Staudinger, U M; Steinhagen-Thiessen, E; Wagner, G G; Wick, G (2009). Gewonnene Jahre. Empfehlungen der Akademiengruppe Altern in Deutschland. Stuttgart: Wissenschaftliche.

Backes-Gellner, U (2009). Probleme und Chancen lebenslangen Lernens aus betriebswirtschaftlicher Perspektive. In: Staudinger, U M; Heidemeier, H. Altern, Bildung und lebenslanges Lernen. Stuttgart: Wissenschaftliche, 65-73.

Freund, Alexandra M; Staudinger, U M (2008). Introduction to special issue. Research in Human Development, 5(2):65-68.

Maercker, Andreas; Böhmig-Krumhaar, S A; Staudinger, U M (1998). Existentielle Konfrontation und das Profil weisheitsbezogenen Wissens und Urteilens: Eine Untersuchung von Weisheitsnominierten. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 30:2-12.

Baltes, P B; Staudinger, U M; Maercker, Andreas; Smith, J (1995). People nominated as wise: A comparative study of wisdom-related knowledge. Psychology and Aging, 10:155-166.

Maercker, Andreas; Staudinger, U M (1991). Weisheit aus psychologischer Sicht. Ein Expertenwissen in grundlegenden Lebensfragen. Spektrum der Wissenschaft, 35:23-26.

This list was generated on Fri Nov 24 15:57:16 2017 CET.