Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 26.

Straumann, Barbara (2018). Very British : Eine Engländerin in Amerika. In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino : Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz + Fischer, 33-56.

Straumann, Barbara (2017). Debt and the Moral Imagination in Middlemarch. The Yearbook of Comparative Literature, 60:125-148.

Straumann, Barbara; Mieszkowski, Sylvia (2017). Force Fields of Serial Narration. In: Berns, Ute; Mathieson, Jolene. Anglistentag 2016 Hamburg : Proceedings. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 151-160.

Straumann, Barbara (2017). Noise and Voice: Female Performers in George Meredith, George Eliot and Isak Dinesen. In: Mieszkowski, S; Nieberle, S. Unlaute : Noise / Geräusch in Kultur, Medien und Wissenschaften seit 1900 (unter Mitarbeit von Innokentij Kreknin). Bielefeld: Transcript, 239-260.

Straumann, Barbara. Jane Austen Goes to the Movies: Die 'Austenmania' des Kinos. In: Kinok, December 2016, p.4-9.

Straumann, Barbara (2016). "How to Live Well on Nothing a Year": money, credit and debt in Thackeray's Vanity Fair. In: Puskas, Genoveva; Leer, Martin Hugo. Economies of English. Tübingen: Swiss Association of University Teachers of English, SAUTE, 163-180.

Straumann, Barbara (2016). Der viktorianische Roman denkt seriell: Wiederholung und Differenz bei George Eliot. In: Bronfen, Elisabeth; Frey, Christiane; Martyn, David. Noch einmal anders: Zu einer Poetik des Seriellen. Zurich: Diaphanes, 163-180.

Bronfen, Elisabeth; Straumann, Barbara (2016). Elizabeth I: the cinematic afterlife of an early modern political diva. In: Merck, Mandy. The British monarchy on screen. Manchester: Manchester University Press, 132-154.

Straumann, Barbara (2015). Adaptation – Remediation – Transmediality. In: Rippl, Gabriele. Intermediality: Literature – Image – Sound – Music. Handbooks of English and American Studies. Berlin: De Gruyter Mouton, 249-267.

Straumann, Barbara. Stimmt es, dass Frauen im 19. Jahrhundert keine Stimme hatten? In: Journal: die Zeitung der Universität Zürich, 6, 8 December 2014, p.20.

Straumann, Barbara. Embodied Voices: Female Performers in Narrative Fiction. 2014, University of Zurich, Faculty of Arts.

Straumann, Barbara (2014). Inhabiting feminine suspicion. In: Badmington, Neil. Alfred Hitchcock: Critical evaluations of leading film-makers. London, New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 159-195.

Straumann, Barbara (2013). Kleopatra im Doppelporträt mit Elizabeth I.: Die Inszenierung der zwei Körper der Königin. In: Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland. Kleopatra - Die ewige Diva. München: Hirmer, 68-77.

Straumann, Barbara (2013). Medien im englischsprachigen Bereich. In: Rippl, Gabriele; Winko, Simone. Handbuch Kanon und Wertung: Theorien - Instanzen - Geschichte. Stuttgart: Metzler, 140-146.

Straumann, Barbara (2013). The Conflict of Voice in Nathaniel Hawthorne's The Blithedale Romance. In: Ljungberg, Christina; Klarer, Mario. Cultures in Conflict / Conflicting Cultures. Tübingen: Swiss Association of University Teachers of English, SAUTE, 93-107.

Straumann, Barbara (2012). 'We didn't need dialogue, we had faces': The Public Bodies of Gloria Swanson. PhiN. Philologie im Netz, 5:128-146.

Straumann, Barbara (2011). A Voice of Her Own? Weibliche Stimmeffekte bei George Du Maurier, George Bernard Shaw und Isak Dinesen. In: Brandt, Sabina; Butte, Maren. Bild und Stimme. München: Wilhelm Fink, 239-255.

Straumann, Barbara (2011). A voice of her own? Feminine voice effects in George Du Maurier, George Bernard Shaw and Isak Dinesen. Slovo a smysl / Word and Sense: A Journal of Interdisciplinary Theory and Criticism in Czeck Studies, 15:21-39.

Straumann, Barbara (2011). Review of: Diva – Die Inszenierung der übermenschlichen Frau. Interdisziplinäre Untersuchungen zu einem kulturellen Phänomen des 19. und 20. Jahrhunderts. Ed. Rebecca Grotjahn, Dörte Schmidt and Thomas Seedorf. Forum Musikwissenschaft 7. Schliengen: Argus, 2011. In: Grosch, Nils; Hörner, Fernand. Lied und Populäre Kultur/Song and Popular Culture: Original und Kopie/Original and Copy. Münster: Waxman, 282-287.

Straumann, Barbara (2010). "There are many that I can be": The Poetics of Self-Performance in Isak Dinesen's "The Dreamers". In: Junod, Karen; Maillat, Didier. Performing the Self. Tübingen: Narr, 153-163.

Straumann, Barbara (2010). Diva Warhol: Mediale Performance und Versteckspiel. In: Bier, Rolf; Büttner, Nils. Who is that pale man? Neues zu Warhol. München: Verlag Silke Schreiber, 195-222.

Bronfen, Elisabeth; Straumann, Barbara (2009). Political visions : The two bodies of Elizabeth I. In: Oakley-Brown, Liz; Wilkinson, Louise J. The rituals and rhetoric of queenship : medieval to early modern. Dublin: Four Courts Press, 252-270.

Straumann, Barbara (2009). The Effects of Voice in Isak Dinesen's "The Dreamers". Variations: Literaturzeitschrift der Universität Zürich, 17:157-171.

Straumann, Barbara (2008). Figurations of exile in Hitchcock and Nabokov. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Straumann, Barbara (2008). Vocal effect and resonance: voice in Henry James's "The Bostonians". English Text Construction, 1(1):83-96.

Straumann, Barbara (2008). Medial effects: the singer and her voice in Willa Cather's the song of the lark. In: Heusser, Martin; Fischer, Andreas; Jucker, Andreas H. Mediality/Intermediality. Tübingen, Germany: Gunter Narr, 59-73.

This list was generated on Thu Apr 19 10:05:39 2018 CEST.