Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 26.

Künzler, Matthias (2012). Tageszeitungen in der Krise!? Eine historische Sicht. In: Meier, W A; Bonfadelli, Heinz; Trappel, J. Gehen in den Leuchttürmen die Lichter aus? : was aus den Schweizer Leitmedien wird. Zürich: Lit, 143-160.

Puppis, M (2012). Öffentliche Finanzierung als Antwort auf die Medienkrise? In: Meier, W A; Bonfadelli, H; Trappel, J. Gehen in den Leuchttürmen die Lichter aus? : was aus den Schweizer Leitmedien wird. Zürich: Lit, 297-312.

Media in Europe today. Edited by: Trappel, J; Meier, W A; d'Haenens, L; Steemers, J; Thomass, B (2011). Bristol: Intellect.

On media monitoring. The media and their contribution to democracy. Edited by: Trappel, J; Meier, W A (2011). New York: Peter Lang.

Leonarz, M; Meier, W A; Dal Zotto, C; Prario, B; Rossi, P; Trappel, J (2011). Pluralismus und Vielfalt in Regionalzeitungen. Auswirkungen von Medienkonzentration und Medienkrise auf die Lokalberichterstattung in ausgewählten Regionen in der Schweiz. Zürich: Swiss Centre for Studies on the Global Information Society / BAKOM.

Meier, W A; Gmür, A; Leonarz, M (2011). Switzerland: Swiss quality media. A reduced protection forest for democracy. In: Trappel, J; Nieminen, H; Nord, L. The Media for Democracy Monitor. A Cross Nation Study of Leading News Media. Gothenburg: Nordicom, 289-318.

Meier, W A (2010). From Media Regulation to Democratic Media Governance. In: Trappel, J; Meier, W A; d'Haenens, L; Steemers, J; Thomass, B. Media in Europe Today. Bristol UK; Chicago USA: Intellect, 153-166.

Siegert, G; Meier, W A; Trappel, J (2010). Auswirkungen der Ökonomisierung auf Medien und Inhalte. In: Bonfadelli, H; Jarren, O; Siegert, G. Einführung in die Publizistikwissenschaft. Bern: Haupt, 517-542.

Dahinden, U; Trappel, J (2010). Mediengattungen und Medienformate. In: Bonfadelli, H; Jarren, O; Siegert, G. Einführung in die Publizistikwissenschaft. Bern: Haupt, 433-475.

Meier, W A; Trappel, J; Siegert, G (2010). Medienökonomie. In: Bonfadelli, H; Jarren, O; Siegert, G. Einführung in die Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. Bern: Haupt, 239-270.

Trappel, J (2010). Public Value aus kommunikationswissenschaftlicher Sicht. In: Berka, W; Grabenwarter, C; Holoubek, M. Public Value im Rundfunkrecht. Recht der elektronischen Massenmedien. Wien, Mainz: Manz'Sche Verlags- U. Universitätsbuchhandlung, 29-35.

Trappel, J (2010). Squeezed and Uneasy: Public Service Media in Small States - Limited Media Governance Options in Austria and Switzerland. In: Iosifidis, P. Reinventing Public Service Communication. European Broadcasters and Beyond. Hampshire: Palgrave Macmillan, 209-221.

Trappel, J (2010). The Public's Choice. How Deregulation, Commercialisation and Media Concentration Could Strengthen Public Service Media. In: Lowe, G F. The Public in Public Service Media. Göteborg: Nordicom, 39-51.

Trappel, J; Maniglio, T (2009). On media monitoring – the Media for Democracy Monitor (MDM). Communications: The European Journal of Communication Research, 34(2):169-201.

Trappel, J (2009). Medienkonzentration: Medienmacht besser kontrollieren. Comedia Magazin, (4):16.

d'Haenens, L; Marcinkowski, F; Donk, A; Trappel, J; Maniglio, T; Fidalgo, J; Balcytiene, A; Napryte, E (2009). The media for democracy monitor applied to five countries: a selection of indicators and their measurement. Communications: The European Journal of Communication Research, 34(2):203-220.

Trappel, J (2008). Online Media Within the Public Service Realm? Reasons to Include Online into the Public Service Mission. Convergence, 14(3):313-322.

d'Haenens, L; Sousa, H; Meier, W A; Trappel, J (2008). Turmoil as Part of the Institution: Public Service Media and their Tradition. Editorial. Convergence, 14(3):243-247.

Trappel, J (2008). "Worldmedia Inc.": Vision oder bereits Geschichte? Reflexionen über die Internationalisierung der Medien. Media Perspektiven, (3):138-147.

Gerth, M; Trappel, J (2008). Glücksritter, apokalyptische Plage oder kühle Rechner? Was von Finanzinvestoren im Mediengeschäft zu erwarten ist. Media Perspektiven, (10):532-543.

Gerth, M; Trappel, J (2008). Internationale Fallstudien. In: Schulz, W; Kaserer, C; Trappel, J. Finanzinvestoren im Medienbereich - Gutachten im Auftrag der Direktorenkonferenz der Landesmedienanstalten. Berlin: Vistas. Der Medienverlag, o.A.-o.A..

Gerth, Matthias; Trappel, Josef (2008). Internationaler Vergleich. In: Kaserer, C; Schulz, W; Trappel, J. Schriftenreihe der Landesmedienanstalten: Vol. 39. Finanzinvestoren im Medienbereich. Gutachten im Auftrag der Direktorenkonferenz der Landesmedienanstalten. Berlin: Vistas, 205-270.

Trappel, J (2008). Monitoring the Performance of the Media for Democracy - Subjects, Formats, Methods and Failures. In: Khadpekar, N R. Media Ethics - Global Dimensions. Hyderabad: Icfai University Press, 32-45.

d'Haenens, L; Sousa, H; Meier, W A; Trappel, J (2008). Public Service Broadcasting. Convergence, 14(3):351-360.

Gerth, M; Trappel, J (2008). Strategien von Medienunternehmen. In: Schulz, W; Kaserer, C; Trappel, J. Finanzinvestoren im Medienbereich - Gutachten im Auftrag der Direktorenkonferenz der Landesmedienanstalten. Berlin: Vistas. Der Medienverlag, o.A.-o.A..

Künzler, M; Ledergerber, A (2006). Vielfalt erwünscht, Regulierung abgelehn. Eine empirische Analyse schweizerischer Parlamentsdebatten. In: Bonfadelli, H; Meier, W A; Trappel, J. Medienkonzentration Schweiz. Formen, Folgen, Regulierung. Bern / Stuttgart / Wien: Haupt Verlag, 279-297.

This list was generated on Mon Dec 11 05:25:46 2017 CET.