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Müller, Philipp; Schemer, Christian; Wettstein, Martin; Schulz, Anne; Wirz, Dominique; Engesser, Sven; Wirth, Werner (2017). The polarizing impact of news coverage on populist attitudes in the public: evidence from a panel study in four european democracies. Journal of Communication, 67(6):968-992.

Schulz, Anne; Müller, Philipp; Schemer, Christian; Wirz, Dominique; Wettstein, Martin; Wirth, Werner (2017). Measuring populist attitudes on three dimensions. International Journal of Public Opinion Research:Epub ahead of print.

Ponnapureddy, Sindhuri; Priskin, Julianna; Ohnmacht, Timo; Vinzenz, Friederike; Wirth, Werner (2017). The influence of trust perceptions on German tourists’ intention to book a sustainable hotel: a new approach to analysing marketing information. Journal of Sustainable Tourism, 25(7):970-988.

Wirth, Werner; Schemer, Christian; Schulz, Anne; Wettstein, Martin; Wirz, Dominique; Müller, Philipp (2016). A multi-dimensional measure to assess populist attitudes in the public in eight languages. NCCR democracy Working Paper Series 87, University of Zurich.

Wirth, Werner; Esser, Frank; Wettstein, Martin; Engesser, Sven; Wirz, Dominique; Schulz, Anne; Ernst, Nicole; Büchel, Florin; Caramani, Daniele; Manucci, Luca; Steenbergen, Marco R; Bernhard, Laurent; Weber, Edward; Hänggli, Regula; Dalmus, Caroline; Schemer, Christian; Müller, Philipp (2016). The appeal of populist ideas, strategies, and styles: A theoretical model and research design for analyzing populist political communication. NCCR democracy Working Paper series 88, University of Zurich.

Hofer, Matthias; Fahr, Andreas (2016). Apparative Messungen in der Werbewirkungsforschung. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane A. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer VS, 573-592.

Handbuch Werbeforschung. Edited by: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane A (2016). Wiesbaden: Springer.

Ryffel, Fabian A; Wirth, Werner (2016). Heart versus mind: how affective and cognitive message frames change attitudes. Social Psychology, 47(1):52-62.

Hartmann, Tilo; Wirth, Werner; Schramm, Holger; Klimmt, Christoph; Vorderer, Peter; Gysbers, André; Böcking, Saskia; Ravaja, Niklas; Laarni, Jari; Saari, Timo; Gouveia, Feliz; Maria Sacau, Ana (2016). The Spatial Presence Experience Scale (SPES): a short self-report measure for diverse media settings. Journal of Media Psychology, 28:1-15.

Wirth, Werner; Wettstein, Martin; Kühne, Rinaldo; Reichel, Katrin (2015). Theorie und Empirie des Codierens: Personelle und situative Einflussfaktoren auf Qualität und Quantität des Codierens bei der Inhaltsanalyse. In: Wirth, Werner; Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Matthes, Jörg. Qualitätskriterien in der Inhaltsanalyse. Köln: Halem, 96-118.

Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Reichel, Katrin (2015). Zum Problem der Mehrfachcodierung: Sind drei wirklich genug? Eine systematische Fehleranalyse. In: Wirth, Werner; Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Matthes, Jörg. Qualitätskriterien in der Inhaltsanalyse. Köln: Halem, 219-236.

Lischka, Juliane A; Seufert, Wolfgang (2015). Messung von Werbewirkungen auf Makroebene. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer Verlag, 517-546.

Siegert, Gabriele; von Rimscha, M Bjørn (2015). Der Einfluss der Werbung auf Medieninhalte. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane A. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer Verlag, 183-198.

Kienzler, Stephanie; Lischka, Juliane A (2015). Planung von Werbeausgaben. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane A. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer Verlag, 149-172.

Hüsser, Andreas Philippe (2015). Psychologische Modelle der Werbewirkung. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer Verlag, 243-277.

von Rimscha, M Bjørn; Siegert, Gabriele (2015). Werbemittel und –formate: Typologien und Abgrenzungen. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane A. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer Verlag, 173-182.

Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Lischka, Juliane A; Weber, Patrick (2015). Werbung – das (un)bekannte Wesen. In: Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Weber, Patrick; Lischka, Juliane A. Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer Verlag, 15-22.

Wettstein, Martin (2014). "Best of Both Worlds": Die halbautomatische Inhaltsanalyse. In: Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Matthes, Jörg. Automatisierung in der Inhaltsanalyse. Köln: Halem, 16-39.

Automatisierung in der Inhaltsanalyse. Edited by: Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Matthes, Jörg (2014). Köln: Herbert von Halem Verlag.

Schneider, Gerold (2014). Automated Media Content Analysis from the Perspective of Computational Linguistics. In: Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Matthes, Jörg. Automatisierung in der Inhaltsanalyse. Köln: Herbert von Halem Verlag, 40-54.

Hüsser, Andreas; Wirth, Werner (2014). Do investors show an attentional bias toward past performance? An eye-tracking experiment on visual attention to mutual fund disclosures in simplified fund prospectuses. Journal of Financial Services Marketing, 19(3):169-185.

Hüsser, Andreas; Wirth, Werner (2013). Gravitation toward prior fund performance in mutual fund advertising. Does consumer investors' processing abilities account for biased information processing? Journal of Consumer Affairs, 47(2):219-242.

Wirth, Werner; Ryffel, Fabian; von Pape, Thilo; Karnowski, Veronika (2013). The development of video game enjoyment in a role playing game. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(4):260-264.

Hüsser, Andreas; Wirth, Werner (2013). Gravitation Toward Prior Performance in Mutual Fund Advertisings: Do Consumer Investors' Processing Abilities Account for Biased Information Processing? Journal of Consumer Affairs, 47(2):219-242.

Wirth, Werner; Kühne, Rinaldo (2013). Grundlagen der Persuasionsforschung. In: Schweiger, W; Fahr, A. Handbuch Medienwirkungsforschung. Wiesbaden: Springer, 313-332.

Wirth, Werner; Wettstein, Martin; Reichel, Katrin; Kühne, Rinaldo (2013). Äquivalenzprüfung als Standard in international vergleichenden Inhaltsanalysen. In: Naab, Teresa; Schlütz, Daniela; Möhring, Wiebke; Matthes, Jörg. Standardisierung und Flexibilisierung als Herausforderung der kommunikations- und publizistikwissenschaftlichen Forschung. Köln: von Halem, 258-284.

Kühne, Rinaldo; Wirth, Werner; Müller, Siro (2012). Der Einfluss von Stimmungen auf die Nachrichtenrezeption und Meinungsbildung: Eine experimentelle Überprüfung des Affect Infusion Models. Medien- & Kommunikationswissenschaft, 60(3):414-431.

Schramm, Holger; Wirth, Werner; Hofer, Matthias (2012). Genese und Modifikation von Emotionen bei der Rezeption von Musik. Eine appraisaltheoretische Modellierung. In: Auhagen, W; Bullerjahn, C; Höge, H. Populäre Musik. Göttingen: Hogrefe & Huber, 124-142.

Hofer, Matthias; Wirth, Werner (2012). It's right to be sad: The role of meta-appraisals in the sad-film paradox — A multiple mediator model. Journal of Media Psychology, 24(2):43-54.

Hofer, Matthias; Wirth, Werner; Kuehne, Rinaldo; Schramm, Holger; Sacau, Ana (2012). Structural equation modeling of spatial presence: The influence of cognitive processes and traits. Media Psychology, 15(4):373-395.

Wirth, Werner; Schemer, Christian; Kühne, Rinaldo; Matthes, Jörg (2012). The impact of positive and negative affects in direct-democratic campaigns. In: Kriesi, Hanspeter. Political communication in direct democratic campaigns : enlightening or manipulating? Houndsmille: Palgrave Macmillan, 205-224.

Wirth, Werner; Hofer, Matthias; Schramm, Holger (2012). The role of emotional involvement and trait absorption in the formation of spatial presence. Media Psychology, 15(1):19-43.

Reichel, Katrin; Wirth, Werner (2011). Kommunikationsspezialisten für die Schweiz: eine Studie über die Absolventinnen und Absolventen des Instituts für Publizistikwissenschaft und Medienforschung der Universität Zürich (IPMZ). Zürich: vdf.

Wirth, Werner; Sommer, Katharina. Von Medien und Märkten. In: Global Investor, 2011, p.34-37.

Wirth, Werner; Matthes, Jörg; Schemer, Christian (2011). When Campaign Messages Meet Ideology: The Role of Arguments for Voting Behaviour. In: Hanspeter, Kriesi. Political Communication in Direct Democratic Campaigns. Enlightening or Manipulating? New York: Macmillan Publishers, 188-204.

Spengler, Christoph; Wirth, Werner; Sigrist, Renzo (2010). 360-Grad-Touchpoint-Management — Muss unsere Marke jetzt twittern? Marketing Review St. Gallen, 27(2):14-20.

Wirth, Werner; Schemer, Christian; Matthes, Jörg (2010). Trivializing the news? Affective context effects of commercials on the perception of television news. Mass Communication and Society, 13(2):139-156.

Matthes, Jörg; Wirth, Werner; Daschmann, Gregor; Fahr, Andreas (2008). Die Brücke zwischen Theorie und Empirie: Operationalisierung, Messung und Validierung in der Kommunikationswissenschaft. Köln: Herbert von Halem Verlag.

Wirth, Werner; Böcking, Saskia (2008). Die Rezeption fiktionaler narrativer Filme als dynamisch-transnationaler Prozess: Ein theoretisches Modell zu Belief, Suspension of Disbelief, Disbelief und ein qualitatives Experiment. In: Wünsch, C; Früh, W; Gehrau, V. Integrative Modelle in der Rezeptions- und Wirkungsforschung: Dynamisch und transnationale Perspektiven. München: Nomos, 155-171.

Nabi, R; Wirth, Werner (2008). Exploring the Role of Emotion in Media Effects: An Introduction to the Special Issue. Media and Emotion. Media Psychology, 11(1):1-6.

Wirth, Werner; Hartmann, Tilo; Böcking, Saskia; Vorderer, Peter; Klimmt, Christoph; Schramm, Holger; Saari, Timo; Laarni, Jari; Ravaja, Niklas; Gouveia, Feliz Ribeiro; Biocca, Frank; Sacau, Ana; Jäncke, Lutz; Baumgartner, Thomas; Jäncke, Petra (2007). A process model of the formation of spatial presence experiences. Media Psychology, 9(3):493-525.

Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Matthes, Jörg; Pühringer, Karin; Rademacher, Patrick; Schemer, Christian; von Rimscha, M Bjørn (2007). Die Zukunft der Fernsehwerbung. Produktion, Verbreitung und Rezeption von programmintegrierten Werbeformen in der Schweiz. Bern: Haupt Verlag.

Wirth, Werner; Stiehler, Hans-Jörg; Wünsch, Carsten (2007). Dynamisch-transaktional denken. Theorie und Empirie der Kommunikationswissenschaft. Köln: Herbert von Halem Verlag.

Wirth, Werner; von Pape, Thilo; Karnowski, Veronika (2007). Ein integratives Modell der Aneignung mobiler Kommunikationsdienste. In: Kimpeler, Simone; Mangold, Michael; Schweiger, Wolfgang. Die digitale Herausforderung. Wiesbaden: Springer VS, 77-90.

Wirth, Werner; Böcking, Tabea; Karnowski, Veronika; von Pape, Thilo (2007). Heuristic and systematic use of search engines. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(3):778-800.

Wirth, Werner; Karnowski, Veronika; von Pape, Thilo (2007). How to measure appropriation? – Towards an integrative model of mobile phone appropriation. In: Hess, Thomas. Ubiquität, Interaktivität, Konvergenz und die Medienbranche. Ergebnisse des interdisziplinären Forschungsprojektes intermedia. Göttingen: Universitätsverlag Göttingen, 83-108.

von Pape, Thilo; Karnowski, Veronika; Wirth, Werner (2007). Identitätsbildung bei der Aneignung neuer Kommunikationsdienste. Ergebnisse einer qualitativen Studie mit jugendlichen Mobiltelefon-Nutzern. In: Mikos, L; Hoffmann, D; Winter, R. Mediennutzung, Identität und Identifikationen. Die Sozialisationsrelevanz der Medien im Selbstfindungsprozess von Jugendlichen. Weinheim und München: Juventa, 21-38.

Wirth, Werner; Matthes, Jörg; Schemer, Christian (2007). Werbewirkung ohne Erinnerungseffekte? Eine experimentelle Studie zum Mere Exposure-Effekt bei Product Placements. Zeitschrift für Medienpsychologie, 19(1):2-13.

Wirth, Werner; Schramm, H; Böcking, Saskia (2006). Emotionen dei der Rezeption von Unterhaltung. Einê Diskussion klassischer und aktueller Ansätze zur Erklärung medial vermittelter Emotionen. In: Frizzoni, Brigitte; Tomkowiak, Ingrid. Unterhaltung. Konzepte - Formen - Wirkungen. Zürich: Chronos, 221-246.

Schramm, Holger; Wirth, Werner; Bilandzic, Helena (2006). Empirische Unterhaltungsforschung: Studien zu Rezeption und Wirkung von medialer Unterhaltung. München: Reinhard Fischer.

Wirth, Werner; Lauf, Edmund; Fahr, Andreas (2006). Forschungslogik und -design in der Kommunikationswissenschaft. Köln: von Halem.

Wirth, Werner (2004). Einführung, Problematisierungen und Aspekte der Methodenlogik aus kommunikationswissenschaftlicher Perspektive. Köln: von Halem.

Beck, Klaus; Schweiger, Wolfgang; Wirth, Werner (2004). Gute Seiten, schlechte Seiten: Qualität in der Onlinekommunikation. München: Verlag Reinhard Fischer.

Wirth, Werner (2001). Individuelles Wissensmanagement und das Internet. Kommunikationswissenschaftliche Perspektiven. In: Maier-Rabler, U; Latzer, Michael. Kommunikationskulturen zwischen Kontinuität und Wandel. Konstanz: UVK, 393-410.

Wirth, Werner; Lauf, Edmund (2001). Inhaltsanalyse: Perspektiven, Probleme, Potentiale. Köln: Herbert von Halem Verlag.

Wirth, Werner; Schweiger, W (1999). Selektion im Internet: Empirische Analysen zu einem Schlüsselkonzept. s.n.: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Wirth, Werner (1997). Von der information zum wissen: Die Rolle der Rezeption für die Entstehung von Wissensunterschieden. Ein Beitrag zur Wissenskluftforschung. s.n.: Springer.

Früh, Werner; Kuhlmann, Christoph; Wirth, Werner (1996). Unterhaltsame Information oder informative Unterhaltung? Zur Rezeption von Reality-TV. Publizistik:428-451.

Früh, Werner; Wirth, Werner (1992). Looking into the Black Box. intolerance of Ambiguity and Dynamic-transactional Processes in the Development of Issue-related Images. European Journal of Communication:541-569.

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