UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators - Zurich Open Repository and Archive

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 11.

Wolfensberger, B; Piniel, J; Kyburz-Graber, R; Canella, C (2017). Selbstreguliertes Lernen: Orientierungsrahmen von Studierenden im Rückblick auf ihre Gymnasialzeit. Zeitschrift für Pädagogik, 63(2):225-244.

Wolfensberger, B; Canella, C; Piniel, J (2012). DINOS: Discussing the nature of science. A video-based research study on the process and content of students’ small-group discussions in specific learning arrangements. In: Zeyer, A; Kyburz-Graber, R. Science | Environment | Health – Towards a Renewed Pedagogy for Science Education. Dordrecht: Springer, 42-44.

Wolfensberger, B; Piniel, J; Canella, C; Kyburz-Graber, R (2010). The challenge of involvement in reflective teaching: Three case studies from a teacher education project on conducting classroom discussions on socio-scientific issues. Teaching and Teacher Education, 26(3):714-721.

Canella, C; Gerloff-Gasser, C; Notter, P; Ottiger, U; Wolfensberger, B (2009). Standortbestimmung selbst organisiertes Lernen (SOL). Zürich: Mittelschul- und Berufsbildungsamt und Bildungsplanung des Kantons Zürich.

Wolfensberger, B. Über Natur, Wissenschaft und Gesellschaft reden: Eine empirisch-qualitative Untersuchung von Klassengesprächen über Themen im Schnittbereich von Naturwissenschaften, Umwelt und Gesellschaft. 2008, University of Zurich, Faculty of Arts.

Hofer, K; Piniel, J; Wolfensberger, B (2006). Die Moderation von Klassengesprächen im Schnittbereich von Naturwissenschaft und Gesellschaft. In: Viertes Forum Fachdidaktik Naturenschaften, Locarno, Schweiz, 17 March 2006 - 17 March 2006.

Hofer, K; Wolfensberger, B (2006). Fächerübergreifender Unterricht am Gymnasium am Beispiel eines sozio-ökologischen Unterrichtsprojektes zu den neuen Biotechnologien. In: Wyss, M; Zeyer, A. Interdisziplinarität im Unterricht auf der Sekundarstufe II. Zürich: Verlag Pestalozzianum, 86-114.

Wolfensberger, B; Hofer, K; Kyburz-Graber, R (2006). Schülerinnen und Schüler debattieren über Biotechnologien – Eine Fallanalyse von Klassengesprächen über ein Thema im Schnittbereich von Naturwissenschaften und Gesellschaft. In: Riess, W; Apel, H. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung – aktuelle Forschungsfelder und -ansätze. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 33-49.

Kyburz-Graber, R; Hofer, K; Wolfensberger, B (2006). Studies on a socio-ecological approach to environmental education – a contribution to a critical position in the education for sustainable development discourse. Environmental Education Research, 12(1):101-114.

Wolfensberger, B; Kyburz-Graber, R (2005). Klassengespräche zu sozio-ökologischen Themen an der Schnittstelle zwischen Naturwissenschaften und Gesellschaft – eine Videostudie. In: Schrenk, M; Holl-Giese, W. Bildung für nachhaltige Entwicklung. Ergebnisse empirischer Untersuchungen. Hamburg: Kovac, 113-129.

Kyburz-Graber, R; Wolfensberger, B; Hofer Kurt, K (2003). Developing critical thinking in environmental education: a video study of classroom discussions on socio-ecological issues in secondary schools. In: 4th ESERA conference "Research and the Quality of Science Education", Nordwijkerhout, The Netherlands, 19 August 2003 - 23 August 2003.

This list was generated on Tue Jul 25 19:17:08 2017 CEST.