Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Akute Herzinsuffizienz


Arrigo, Mattia; Ruschitzka, Frank; Flammer, Andreas J (2018). Akute Herzinsuffizienz. Therapeutische Umschau. Revue thérapeutique, 75(3):155-160.

Abstract

Akute Herzinsuffizienz (AHF) ist eine lebensbedrohliche Erkrankung, die eine sofortige Behandlung erfordert. Die initiale Therapie sollte die klinische Präsentation, die pathophysiologischen Mechanismen, die auslösenden Faktoren und die zugrundeliegende Herzpathologie berücksichtigen. Besondere Aufmerksamkeit sollte der Polymorbidität und der Vermeidung potentieller iatrogener Schäden gewidmet werden. Patientenpräferenzen, Langzeitoptionen und ethische Fragen sollten frühzeitig in den Behandlungsplan integriert werden. Die Prognose von AHF-Patienten ist ernst, und die kritischste Zeitspanne stellen die ersten drei Monate direkt nach der Spitalentlassung dar. Daher ist es für die Verbesserung der Prognose von AHF-Patienten unerlässlich, die persistierende subklinische systemische Stauung zu vermeiden, den Einsatz von krankheitsmodifizierenden Herzinsuffizienz-Therapien zu optimieren und optimale Versorgungsübergänge nach der Spitalentlassung sicherzustellen = Acute heart failure Abstract. Acute heart failure (AHF) is a life-threatening condition requiring immediate treatment. The initial therapy should take into account the clinical presentation, the pathophysiology at play, the precipitating factors, and the underlying cardiac pathology. Particular attention should be given to polymorbidity and the avoidance of potential iatrogenic harms. Patient preferences and ethical issues should be integrated into the treatment plan at an early stage. The average survival of AHF patients is two years and the most vulnerable period is the three-month time window directly after discharge. Therefore, reducing both persistent subclinical congestion and underutilization of disease-modifying heart failure therapies as well as ensuring optimal transitions of care after hospital discharge are essentials in improving outcomes of AHF patients.

Abstract

Akute Herzinsuffizienz (AHF) ist eine lebensbedrohliche Erkrankung, die eine sofortige Behandlung erfordert. Die initiale Therapie sollte die klinische Präsentation, die pathophysiologischen Mechanismen, die auslösenden Faktoren und die zugrundeliegende Herzpathologie berücksichtigen. Besondere Aufmerksamkeit sollte der Polymorbidität und der Vermeidung potentieller iatrogener Schäden gewidmet werden. Patientenpräferenzen, Langzeitoptionen und ethische Fragen sollten frühzeitig in den Behandlungsplan integriert werden. Die Prognose von AHF-Patienten ist ernst, und die kritischste Zeitspanne stellen die ersten drei Monate direkt nach der Spitalentlassung dar. Daher ist es für die Verbesserung der Prognose von AHF-Patienten unerlässlich, die persistierende subklinische systemische Stauung zu vermeiden, den Einsatz von krankheitsmodifizierenden Herzinsuffizienz-Therapien zu optimieren und optimale Versorgungsübergänge nach der Spitalentlassung sicherzustellen = Acute heart failure Abstract. Acute heart failure (AHF) is a life-threatening condition requiring immediate treatment. The initial therapy should take into account the clinical presentation, the pathophysiology at play, the precipitating factors, and the underlying cardiac pathology. Particular attention should be given to polymorbidity and the avoidance of potential iatrogenic harms. Patient preferences and ethical issues should be integrated into the treatment plan at an early stage. The average survival of AHF patients is two years and the most vulnerable period is the three-month time window directly after discharge. Therefore, reducing both persistent subclinical congestion and underutilization of disease-modifying heart failure therapies as well as ensuring optimal transitions of care after hospital discharge are essentials in improving outcomes of AHF patients.

Statistics

Citations

Dimensions.ai Metrics

Altmetrics

Additional indexing

Other titles:Acute heart failure
Item Type:Journal Article, refereed, further contribution
Communities & Collections:04 Faculty of Medicine > University Hospital Zurich > Clinic for Cardiology
Dewey Decimal Classification:610 Medicine & health
Language:English
Date:September 2018
Deposited On:15 Feb 2019 09:14
Last Modified:15 Feb 2019 09:26
Publisher:Hogrefe Verlag
ISSN:0040-5930
OA Status:Closed
Publisher DOI:https://doi.org/10.1024/0040-5930/a000980
PubMed ID:30145979

Download

Full text not available from this repository.
View at publisher

Get full-text in a library