Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Zahlen, Zählen und Erzählen in der Bildungspolitik: lokale Statistik, politische Praxis und die Entwicklung städtischer Schulen zwischen 1890 und 1930


Ruoss, Thomas. Zahlen, Zählen und Erzählen in der Bildungspolitik: lokale Statistik, politische Praxis und die Entwicklung städtischer Schulen zwischen 1890 und 1930. 2018, University of Zurich, Faculty of Arts.

Statistics

Altmetrics

Additional indexing

Item Type:Dissertation (monographical)
Referees:Criblez Lucien
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
UZH Dissertations
Dewey Decimal Classification:940 History of Europe
370 Education
Uncontrolled Keywords:Geschichte 1890-1930, Ausländisches Kind, Bildungspolitik, Bildungsstatistik, Italiener, Politischer Prozess, Stadtschule, Schweiz, Bildungspolitik + Bildungsplanungspolitik (Erziehung), 371.014, Bildungsstatistik, 37%311, Politische Kommunikation, 32.019.5, Kinder (Personen), -053.2, Italiener (Völker, Ethnien), (=028,21), Schweiz (Mitteleuropa). Schweizerische Eidgenossenschaft, (494), "1890/1930"
Language:German
Place of Publication:Zürich
Date:2018
Deposited On:07 Feb 2019 09:16
Last Modified:15 Apr 2021 15:04
Publisher:Chronos
Series Name:Historische Bildungsforschung
Number of Pages:239
ISBN:3-0340-1450-3
OA Status:Closed

Download

Full text not available from this repository.
Get full-text in a library