Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Für mehr Chancengerechtigkeit an Schweizer Gymnasien? Ein Projektbericht über die Initiative „Go for it!”


Bauer, Itta (2019). Für mehr Chancengerechtigkeit an Schweizer Gymnasien? Ein Projektbericht über die Initiative „Go for it!”. GW-Unterricht, 1:67-73.

Abstract

Der Beitrag stellt eine private Initiative vor, die sozial benachteiligten Schülerinnen und Schülern kostenlose Vorbereitungskurse für die Aufnahmeprüfung ans Gymnasium in einem Deutschschweizer Kanton anbietet.

Abstract

Der Beitrag stellt eine private Initiative vor, die sozial benachteiligten Schülerinnen und Schülern kostenlose Vorbereitungskurse für die Aufnahmeprüfung ans Gymnasium in einem Deutschschweizer Kanton anbietet.

Statistics

Citations

Dimensions.ai Metrics

Altmetrics

Downloads

5 downloads since deposited on 24 Sep 2019
5 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Other titles:More equality at Swiss Grammar Schools? A project-report of the initiative “Go for it!”
Item Type:Journal Article, refereed, original work
Communities & Collections:07 Faculty of Science > Institute of Geography
Dewey Decimal Classification:910 Geography & travel
Language:German
Date:1 January 2019
Deposited On:24 Sep 2019 13:05
Last Modified:25 Sep 2019 00:46
Publisher:Österreichische Akademie der Wissenschaften (ÖAW)
ISSN:2077-1517
Additional Information:978-3-7001-8628-1
OA Status:Gold
Free access at:Publisher DOI. An embargo period may apply.
Publisher DOI:https://doi.org/10.1553/gw-unterricht155s67
Official URL:https://austriaca.at/0xc1aa5576%200x003ae17a.pdf
Related URLs:https://www.austriaca.at/8628-1 (Publisher)

Download

Download PDF  'Für mehr Chancengerechtigkeit an Schweizer Gymnasien? Ein Projektbericht über die Initiative „Go for it!”'.
Preview
Content: Published Version
Language: German
Filetype: PDF
Size: 307kB
View at publisher
Licence: Creative Commons: Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)