Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Schutz der Persönlichkeit in Institutionen der Langzeitpflege. Ethische Erwägungen im Kontext der Corona-Pandemie (Stellungnahme Nr. 34/2020, Bern, 8. Mai 2020)


Büchler, Andrea; Zimmermann, Markus; Krones, Tanja; et al (2020). Schutz der Persönlichkeit in Institutionen der Langzeitpflege. Ethische Erwägungen im Kontext der Corona-Pandemie (Stellungnahme Nr. 34/2020, Bern, 8. Mai 2020). Bern: Bundesamt für Gesundheit/Nationale Ethikkommission im Bereich der Humanmedizin (NEK-CNE).

Statistics

Downloads

336 downloads since deposited on 25 May 2020
46 downloads since 12 months
Detailed statistics

Additional indexing

Item Type:Published Research Report
Communities & Collections:04 Faculty of Medicine > Institute of Biomedical Ethics and History of Medicine
02 Faculty of Law > Institute of Legal Sciences > Civil Law
Dewey Decimal Classification:340 Law
Language:German, French
Date:8 May 2020
Deposited On:25 May 2020 13:51
Last Modified:09 Feb 2021 08:47
Publisher:Bundesamt für Gesundheit/Nationale Ethikkommission im Bereich der Humanmedizin (NEK-CNE)
Series Name:Stellungnahme
OA Status:Green
Free access at:Official URL. An embargo period may apply.
Official URL:https://www.nek-cne.admin.ch/inhalte/Themen/Stellungnahmen/NEK_Stellungnahme_Schutz_der_Persoenlichkeit_in_Institutionen_der_Langzeitpflege_-_final.pdf
  • Language: German