Navigation auf zora.uzh.ch

Search ZORA

ZORA (Zurich Open Repository and Archive)

Migration von ZORA auf die Software DSpace

ZORA will change to a new software on 8th September 2025. Please note: deadline for new submissions is 21th July 2025!

Information & dates for training courses can be found here: Information on Software Migration.

Überfachliche Kompetenzen stärken: Anregungen für die Planung, Förderung und Einschätzung überfachlicher Kompetenzen

Karlen, Yves; Bühlmann, Franziska; Compagnoni, Miriam; Pfaffhauser, Rico; Schuler, Nadine; Zimmerli, Claudia (2022). Überfachliche Kompetenzen stärken: Anregungen für die Planung, Förderung und Einschätzung überfachlicher Kompetenzen. Brugg-Windisch: Pädagogische Hochschule FHNW.

Abstract

Das vorliegende Dossier liefert Impulse für die Planung, Förderung und Einschätzung der überfachlichen Kompetenzen. Anhand eines theoretischen Überblicks, einer Checkliste für die Planung, detailliert ausgearbeiteter Praxisbeispiele, mehrerer Berichte von Lehrpersonen aus dem Schulalltag sowie eines Katalogs mit Anregungen zur Förderung in den drei Zyklen werden verschiedene Vorgehens- und Umsetzungsweisen dargestellt.

Additional indexing

Item Type:Monograph
Communities & Collections:06 Faculty of Arts > Institute of Education
Dewey Decimal Classification:370 Education
Language:German
Date:September 2022
Deposited On:14 Dec 2022 14:03
Last Modified:14 Dec 2022 14:10
Publisher:Pädagogische Hochschule FHNW
Number of Pages:70
OA Status:Green
Free access at:Publisher DOI. An embargo period may apply.
Publisher DOI:https://doi.org/10.26041/fhnw-4237
Official URL:https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33592
Download PDF  'Überfachliche Kompetenzen stärken: Anregungen für die Planung, Förderung und Einschätzung überfachlicher Kompetenzen'.
Preview
  • Content: Published Version
  • Language: German

Metadata Export

Statistics

Citations

Dimensions.ai Metrics

Altmetrics

Downloads

226 downloads since deposited on 14 Dec 2022
106 downloads since 12 months
Detailed statistics

Authors, Affiliations, Collaborations

Similar Publications