Navigation auf zora.uzh.ch

Search

ZORA (Zurich Open Repository and Archive)

Lese- und/oder Rechtschreibstörung – „Heute schreipe ich richtik gut“

Kuhn, Christine; Mehringer, Hannah; Brem, Silvia (2017). Lese- und/oder Rechtschreibstörung – „Heute schreipe ich richtik gut“. Ergopraxis, 10(07/08):18-24.

Abstract

Eine Lese-/Rechtschreibstörung (LRS) führt bei Kindern häufig zu schulischem Misserfolg, ruft ein negatives Selbstkonzept hervor und oft auch psychische Erkrankungen. Erfahren Sie mehr über die LRS und die Empfehlungen aktueller Leitlinien.

Additional indexing

Item Type:Journal Article, refereed, further contribution
Communities & Collections:04 Faculty of Medicine > Psychiatric University Hospital Zurich > Department of Child and Adolescent Psychiatry
Dewey Decimal Classification:610 Medicine & health
Uncontrolled Keywords:General Medicine
Language:German
Date:July 2017
Deposited On:22 Jan 2024 15:43
Last Modified:22 Jan 2024 15:43
Publisher:Georg Thieme Verlag
ISSN:1439-2283
OA Status:Closed
Publisher DOI:https://doi.org/10.1055/s-0043-106220

Metadata Export

Statistics

Citations

Dimensions.ai Metrics

Altmetrics

Downloads

0 downloads since deposited on 22 Jan 2024
0 downloads since 12 months

Authors, Affiliations, Collaborations

Similar Publications