Abstract
Eine Ausbildung im Betrieb spornt Lernende dazu an, sich anzustrengen. Mittelschulen dagegen scheinen Motivation und Durchhaltevermögen eher zu hemmen. Das zeigen die Resultate des Kinder- und Jugendsurvey Cocon.
Bayard, S; Staffelbach, M (2012). Eine Betriebslehre macht tüchtig. Panorama, 6:online.
Eine Ausbildung im Betrieb spornt Lernende dazu an, sich anzustrengen. Mittelschulen dagegen scheinen Motivation und Durchhaltevermögen eher zu hemmen. Das zeigen die Resultate des Kinder- und Jugendsurvey Cocon.
Eine Ausbildung im Betrieb spornt Lernende dazu an, sich anzustrengen. Mittelschulen dagegen scheinen Motivation und Durchhaltevermögen eher zu hemmen. Das zeigen die Resultate des Kinder- und Jugendsurvey Cocon.
Item Type: | Journal Article, not_refereed, further contribution |
---|---|
Communities & Collections: | 06 Faculty of Arts > Jacobs Center for Productive Youth Development |
Dewey Decimal Classification: | 370 Education |
Language: | German |
Date: | 2012 |
Deposited On: | 09 Jan 2013 09:57 |
Last Modified: | 30 Jul 2020 06:31 |
Publisher: | Weber |
ISSN: | 1661-9552 |
Additional Information: | Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung / Berufs- und Laufbahnberatung SDBB |
OA Status: | Closed |
Free access at: | Official URL. An embargo period may apply. |
Official URL: | http://www.panorama.ch/dyn/1122.aspx?id_article=223 |
TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.