Abstract
Der Beitrag stellt die wichtigsten Begrifflichkeiten, Theorien und Befunde der Forschung zur Stimmungs- und Emotionsregulation durch Medien vor. Ein besonderes Gewicht wird dabei auf die Mood-Management-Theorie von Dolf Zillmanns gelegt.
Schramm, H; Wirth, Werner (2007). Stimmungs- und Emotionsregulation durch Medien. Medien und Erziehung (Merz), 51(4):14-22.
Der Beitrag stellt die wichtigsten Begrifflichkeiten, Theorien und Befunde der Forschung zur Stimmungs- und Emotionsregulation durch Medien vor. Ein besonderes Gewicht wird dabei auf die Mood-Management-Theorie von Dolf Zillmanns gelegt.
Der Beitrag stellt die wichtigsten Begrifflichkeiten, Theorien und Befunde der Forschung zur Stimmungs- und Emotionsregulation durch Medien vor. Ein besonderes Gewicht wird dabei auf die Mood-Management-Theorie von Dolf Zillmanns gelegt.
Item Type: | Journal Article, refereed, original work |
---|---|
Communities & Collections: | 06 Faculty of Arts > Department of Communication and Media Research |
Dewey Decimal Classification: | 700 Arts |
Language: | German |
Date: | 2007 |
Deposited On: | 07 Apr 2014 08:50 |
Last Modified: | 30 Jul 2020 13:18 |
Publisher: | KoPaed Verlag |
ISSN: | 0176-4918 |
OA Status: | Green |
Official URL: | http://www.merz-zeitschrift.de/?RECORD_ID=4641 |
TrendTerms displays relevant terms of the abstract of this publication and related documents on a map. The terms and their relations were extracted from ZORA using word statistics. Their timelines are taken from ZORA as well. The bubble size of a term is proportional to the number of documents where the term occurs. Red, orange, yellow and green colors are used for terms that occur in the current document; red indicates high interlinkedness of a term with other terms, orange, yellow and green decreasing interlinkedness. Blue is used for terms that have a relation with the terms in this document, but occur in other documents.
You can navigate and zoom the map. Mouse-hovering a term displays its timeline, clicking it yields the associated documents.