Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 150.

Missfelder, Jan-Friedrich; Bronfen, Elisabeth (2018). Die Petersilienwurzel im Truthahn: Ein Gespräch mit Elisabeth Bronfen über Kochen als Kulturtechnik. Historische Anthropologie, 25(1):120-129.

Straumann, Barbara (2018). Very British : Eine Engländerin in Amerika. In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino : Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz + Fischer, 33-56.

Bronfen, Elisabeth (2018). Crossmappings: on visual culture. London: I.B. Tauris.

Schoch, Hannah (2018). Die Verhandlerin: Ida Lupino hinter der Kamera. In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino: Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz Fischer, 79-96.

Binotto, Johannes (2018). Drin bleiben: Zur Kadrage in Ida Lupinos Regiearbeiten. In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino: Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz + Fischer, 126-140.

Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah (2018). Einleitung. In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino: Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz Fischer, 7-12.

Bronfen, Elisabeth (2018). Enchanted visions : ghostly media from E.T.A. Hoffmann to Alfred Hitchcock. In: Brewster, Scott; Thurston, Luke. The Routledge Handbook to the Ghost Story. New York: Routledge, 361-369.

Bronfen, Elisabeth (2018). Hollywood und das Projekt Amerika : Essays zum kulturellen Imaginären einer Nation. Bielefeld: transcript Verlag.

Bronfen, Elisabeth (2018). Hurray for Hollywood. Philosophy and Cinema According to Stanley Cavell. In: Herzogenrath, Bernd. Film as Philosophy. Minneapolis: University of Minnesota Press, 180-199.

Ida Lupino: die zwei Seiten der Kamera. Edited by: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah (2018). Berlin: Bertz+Fischer.

Bronfen, Elisabeth; Schoch, Hannah (2018). Ida Lupinos Arbeit am American Dream. In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino: Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz Fischer, 14-32.

Ghilardi, Morgane Aeysha (2018). Never Fear (1949). In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino : die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz und Fischer, 159-165.

Schoch, Hannah (2018). Not Wanted (1949). In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino: Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz Fischer, 152-158.

Bronfen, Elisabeth (2018). Rezension zu: Marvin Keith Booker, Bob Batchelor: Mad Men: A Cultural History. Medienwissenschaft : Rezensionen, 2018(1):94-96.

Bronfen, Elisabeth (2018). Schlussakkord / Zu neuen Ufern / La Habanera. In: Beyer, Friedemann; Grob, Norbert. Der NS-Film. Ditzingen: Reclam, 195-207.

Binotto, Johannes (2018). The Bigamist (1953). In: Bronfen, Elisabeth; Ritzer, Ivo; Schoch, Hannah. Ida Lupino: Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz + Fischer, 179-189.

Castelli, Stella (2018). The Hitch-Hiker (1953). In: Bronfen, Elisabeth; Schoch, Hannah; Ritzer, Ivo. Ida Lupino: Die zwei Seiten der Kamera. Berlin: Bertz Fischer, 190-196.

Bronfen, Elisabeth (2018). Verwehte Spuren. In: Beyer, Friedemann; Grob, Norbert. Der NS-Film. Ditzingen, 234-245.

Bronfen, Elisabeth (2017). Der Pate / Der Pate 2. In: Grog, Norbert; Kiefer, Bernd; Ritzer, Ivo. New Hollywood : Stilepoche des Films. Stuttgart: Reclam, 170-181.

Bronfen, Elisabeth (2017). Freuds zeitgemässe Gedanken über Krieg und Kino: Zum narrativen Umgang mit dem Tod in The Big Red One und The Thin Red Line. In: Tippner, Anja; Laferl, Christopher F. Extreme Erfahrungen: Grenzen des Erlebens und der Darstellung. Berlin, Deutschland: Kulturverlag Kadmos, 225-249.

Bronfen, Elisabeth (2017). Hexenkessel. In: Grog, Norbert; Kiefer, Bernd; Ritzer, Ivo. New Hollywood : Stilepoche des Films. Stuttgart: Reclam, 208-218.

Bronfen, Elisabeth (2017). Reigen nächtlicher Begegnungen: Chantal Akermanns TOUTE UNE NUIT. Film-Konzepte, 47:41-54.

Bronfen, Elisabeth (2017). Shakespeare seriell gedacht : Erinnern, wiederholen, durcharbeiten. In: Angeloch, Dominic; Lange-Kirchheim, Astrid; Pietzcker, Carl. Jahrbuch für Literatur und Psychoanalyse : Shakespeare. Freiburg im Breisgau: Königshausen & Neumann, 293-320.

Bronfen, Elisabeth (2017). Unsaubere Schnittflächen: Mit Susan Sontag den Krieg betrachten. In: Dieter, Anna-Lisa; Tiedtke, Silvia. Radikales Denken : Zur Aktualität Susan Sontags. Zürich: Diaphanes, 195-218.

Bronfen, Elisabeth (2017). Vorwort: Ivo Ritzer. Medialität der Mise-en-scène. Zur Archäologie telekinematischer Räume. In: Ritzer, Ivo. Medialität der Mise-en-scène. Zur Archäologie telekinematischer Räume. Wiesbaden: Springer, VII-X.

Krüger, Gesine; Bronfen, Elisabeth (2016). "S.C.H.W.E.I.Z.E.R." - Eine Amerikanerin und eine Deutsche lesen Lyssys bittere Komödie. In: Kohler, Georg; Ghezzi, Felix. "Die Schweizermacher" - Und was die Schweiz ausmacht. Zürich: Rüffer & Rub, 47-59.

Bronfen, Elisabeth (2016). A Mysterious Point of Certainty: Maria Lassnig's Body-Awareness Painting. In: Latham, Janine. Maria Lassnig. Woman Power. Maria Lassnig in New York 1968-1980. New York: Petzel and the Maria Lassnig Foundation, 7-10.

Bronfen, Elisabeth (2016). Dame im Schach. Eine fortlaufende Serie. In: Bronfen, Elisabeth; Frey, Christiane; Martyn, David. Noch einmal anders : Zu einer Poetik des Seriellen. Zürich, Berlin: Diaphanes, 17-43.

Straumann, Barbara (2016). Der viktorianische Roman denkt seriell: Wiederholung und Differenz bei George Eliot. In: Bronfen, Elisabeth; Frey, Christiane; Martyn, David. Noch einmal anders: Zu einer Poetik des Seriellen. Zurich: Diaphanes, 163-180.

Bronfen, Elisabeth (2016). Die Maschinenfrau. Ein monströs-astrales Denkbild und seine filmischen Ausformungen. In: Mettler, Michel; Rogger, Basil; Weber, Peter; Widmer, Ruedi; Zweifel, Stefan. Holy Shit : Katalog einer verschollenen Ausstellung. Zürich: Diaphanes, 110-121.

Bronfen, Elisabeth; Straumann, Barbara (2016). Elizabeth I: the cinematic afterlife of an early modern political diva. In: Merck, Mandy. The British monarchy on screen. Manchester: Manchester University Press, 132-154.

Bronfen, Elisabeth (2016). Hybrid Spaces in Antony and Cleopatra. In: Habermann, Ina; Witen, Michelle. Shakespeare and Space. Theatrical Explorations of the Spatial Paradigm. London: Palgrave Macmillan, 103-120.

Bronfen, Elisabeth (2016). Mad Men, death and the American dream. Zurich, Berlin: Diaphanes.

Noch einmal anders : Zu einer Poetik des Seriellen. Edited by: Bronfen, Elisabeth; Frey, Christiane; Martyn, David (2016). Zürich, Berlin: Diaphanes.

Bronfen, Elisabeth (2016). Panoply of Power. Salzburg: Salzburg Festival Bookshop.

Bronfen, Elisabeth (2016). Reigen der Macht. Salzburg: Salzburg Festival Bookshop.

Tom McCarthy. Recessional - or, the Time of the Hammer. Edited by: Bronfen, Elisabeth (2016). Zürich, Berlin: Diaphanes.

Bronfen, Elisabeth; Frey, Christiane; Martyn, David (2016). Vorwort. In: Bronfen, Elisabeth; Frey, Christiane; Martyn, David. Noch einmal anders : Zu einer Poetik des Seriellen. Zürich, Berlin: Diaphanes, 7-15.

Bronfen, Elisabeth. Kalte Kriegerinnen. Mythos 007: Die Geheimnisse der Bond-Girls. In: RollingStone, 253, November 2015, p.68-74.

Bronfen, Elisabeth (2015). Afterword : Thomas Mann and Shakespeare : something rich and strange. In: Döring, Tobias; Fernie, Ewan. Thomas Mann and Shakespeare : something rich and strange. New York: Bloomsbury, 246-256.

Bronfen, Elisabeth (2015). Am Nabel des Weiblichen: Hans Schärers Madonnen. In: Schuppli, Madeleine; Wagner, Marianne. Hans Schärer. Madonnen & Erotische Aquarelle. Luzern/Poschiavo: s.n., 144-156.

Bronfen, Elisabeth (2015). Begegnungen Traumatischer Art. JAWS im Zeichen des Todestriebes gelesen. In: Schwanebeck, Wieland. DER WEISSE HAI revisited : Steven Spielbergs JAWS und die Geburt eines amerikanischen Albtraums. Berlin: Bertz und Fischer, 161-176.

Daub, Adrian; Bronfen, Elisabeth (2015). Broomhilda Unchained: Tarantino's Wagner. The Wagner Journal, 9(2):55-67.

Bronfen, Elisabeth (2015). Cleopatra's Venus. In: Berressem, Hanjo; Blamberger, Günter; Goth, Sebastian. Venus as Muse : From Lucretius to Michel Serres. Leiden, Boston: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft, 235-249.

Die Amerikanerin in Hitlers Badewanne : Drei Frauen berichten über den Krieg: Martha Gellhorn, Lee Miller, Margaret Bourke-White. Edited by: Bronfen, Elisabeth; Kampa, Daniel (2015). Hamburg: Hoffmann und Campe.

Bronfen, Elisabeth (2015). Faszinierende Zerstörung des Krieges : Drei Weibliche Ansichten. In: Bronfen, Elisabeth; Kampa, Daniel. Die Amerikanerin in Hitlers Badewanne : Drei Frauen berichten über den Krieg: Martha Gellhorn, Lee Miller, Margaret Bourke-White. Hamburg: Hoffmann und Campe, 297-354.

Bronfen, Elisabeth (2015). Francesca Woodman : Fotografische Tableaux Vivants. In: Schor, Gabriele. Feministische Avantgarde : Kunst der 1970er-Jahre aus der Sammlung Verbund, Wien. München, London, New York: Prestel Verlag, 363-364.

Bronfen, Elisabeth (2015). Frequency Hopping. Thema Selections Spiel mit der Uniform. In: Bucher, Gina. Female Chic. Thema Selection – Geschichte eines Modelabels. Zurich: Edition Patrick Frey, 40-67.

Bronfen, Elisabeth (2015). Gothic Wars - Media's Lust: On the Cultural Afterlife of the War Dead. In: Fred, Botting; Catherine, Spooner. Monstrous Media / Spectral Subjects. Imaging Gothic From the Nineteenth Century to the Present. Manchester: Manchester university Press, 15-28.

Bronfen, Elisabeth (2015). Isoldes Liebestod in Hollywood. Eine Transmediale Affäre. In: Fornoff, Christine; Unseld, Melanie. Wagner - Gender - Mythen. Wagner in der Diskussion. Würzburg: Königshausen & Neumann, 231-257.

Bronfen, Elisabeth (2015). Mad Men. Zürich/Berlin: Diaphanes.

Bronfen, Elisabeth (2015). Screening and disclosing fantasy: rear projection in Hitchcock. Screen, 56(1):1-24.

Bronfen, Elisabeth (2015). Shakespeare's Wire. In: Ernst, Christoph; Paul, Heike. Amerikanische Fernsehserien der Gegenwart : Perspektiven der American Studies und der Media Studies. Bielefeld: Transcript, 89-109.

Bronfen, Elisabeth (2015). Vorwort : Horrorgeschichten / Ambrose Bierce. In: Haefs, Gisbert. Horrorgeschichten Ambrose Bierce. Zürich: Elster Verlag, 7-29.

Bronfen, Elisabeth (2015). War Literature into War Film: The Aesthetics of Violence and the Violence of Aesthetics. In: Rippl, Gabriele. Handbook of Intermediality. Berlin, Boston: De Gruyter Mouton, 287-305.

Bronfen, Elisabeth (2014). Audiovisuell und Romanesk. Televisuelle Imagination als Kulturkritik: Am Beispiel von David Simons "The Wire". In: Widmer, Ruedi. Laienherrschaft: 18 Exkurse zum Verhältnis von Künsten und Medien. Zürich, Berlin: Diaphanes, 27-39.

Binotto, Johannes (2014). Aussen drin: Francesca Woodmans eigene Räume. In: Schor, Gabriele; Bronfen, Elisabeth. Francesca Woodman. Werke aus der Sammlung Verbund. s.n.: Sammlung Verbund, 51-61.

Bronfen, Elisabeth (2014). Cinema of the Gothic Extreme. In: Hogle, Jerrold E. The Cambridge Companion to the Modern Gothic. New York: Cambridge University Press, 107-122.

Bronfen, Elisabeth (2014). Einen Abdruck hinterlassen. Francesca Woodmans fotographische tableaux vivants. In: Bronfen, Elisabeth; Schor, Gabriele. Francesca Woodman. Werke aus der SAMMLUNG VERBUND. Köln, New York: Verlag der Buchhandlung König, 11-31.

Francesca Woodman: Works from the SAMMLUNG VERBUND. Edited by: Bronfen, Elisabeth; Schor, Gabriele (2014). Köln, New York: Distributed Art Publishers, Inc. / Verlag der Buchhandlug Walther König.

Bronfen, Elisabeth (2014). Geist/Gespenst. In: Wirz, Benno; Pieper, Natalie. Philosophische Kehrseiten: Eine andere Einleitung in die Philosophie. Freiburd, München: Verlag Karl Alber, 141-168.

Bronfen, Elisabeth (2014). Gender and Noir. In: Pettey, Homer B; Palmer, R Barton. Film Noir. Edinburgh: Edinburgh University Press, 143-163.

Gothic Renaissance: A Reassessment. Edited by: Bronfen, Elisabeth; Neumeier, Beate (2014). Manchester, New York: Manchester University Press.

Bronfen, Elisabeth (2014). Hollywood und der Erste Weltkrieg: Eine Frage der imaginären Annäherung. In: Wagner, Karl; Baumgartner, Stephan; Gamper, Michael. Der Held im Schützengraben : Führer, Massen und Medientechnik im Ersten Weltkrieg. Zürich: Chronos, 323-336.

Bronfen, Elisabeth (2014). Hollywood's Wagner: The Return to/of the Ordinary. In: Börnchen, Stefan; Mein, Georg; Strowick, Elisabeth. Jenseits von Bayreuth. Richard Wagner heute. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag, 239-262.

Bronfen, Elisabeth (2014). Hollywoods Wagner: Die Rückkehr zum/des Gewöhnlichen. In: Drehmel, Jan; Vogt, Steffen; Jaspers, Kristina. Richard Wagner und das Kino der Dekadenz. Wien, Berlin: Turia + Kant, 44-75.

Bronfen, Elisabeth; Neumeier, Beate (2014). Introduction. In: Bronfen, Elisabeth; Neumeier, Beate. Gothic Renaissance: A Reassessment. Manchester, New York: Manchester University Press, 1-13.

Bronfen, Elisabeth (2014). Leaving an Imprint: Francesca Woodman's Photographic Tableaux Vivants. In: Bronfen, Elisabeth; Schor, Gabriele. Francesca Woodman: Works from the SAMMLUNG VERBUND. Köln, New York: Distributed Art Publishers, Inc. / Verlag der Buchhandlug Walther König, 11-31.

Bronfen, Elisabeth (2014). Lubitsch's War: Comedy as Political Ploy in To Be or Not to Be. In: Dolar, Mladen; Novak, Ivana; Krečič, Jela. Lubitsch Can't Wait: A Theoretical Examination. Ljubljana: Columbia University Press, 131-150.

Binotto, Johannes (2014). Outside In: Francesca Woodman’s Rooms of Her Own. In: Schor, Gabriele; Bronfen, Elisabeth. Francesca Woodman. Works of the Sammlung Verbund. s.n.: Sammlung Verbund, 51-61.

Bronfen, Elisabeth (2014). Queen Margaret's Haunting Revenge: The Gothic Legacy of Shakspeare's Wars of the Roses. In: Bronfen, Elisabeth; Neumeier, Beate. Gothic Renaissance: A Reassessment. Manchester, New York: Manchester University Press, 75-91.

Bronfen, Elisabeth (2014). The allure of money: Hollywood's reconfiguration of wall street. In: Peretz, Eyal; Szendy, Peter. The Yearbook of Comparative Literature. Bloomington, Indiana, US: The Department of Comparative Literature, Indiana University and The University of Toronto Press, 149-182.

Bronfen, Elisabeth (2014). Valérie Favre's Suicide Images: An Atlas. In: Babias, Marius. Valérie Favre. Selbstmord. Suicide. Köln: Verlag der Buchhandlung König, 154-162.

Bronfen, Elisabeth (2014). Valérie Favres Bilder des Selbstmordes. Ein Atlas. In: Babias, Marius. Valérie Favre. Selbstmord. Suicide. Köln: Verlag der Buchhandlung König, 12-21.

Bronfen, Elisabeth (2014). War and its Fictional Recovery On-Screen: Narrative Management of Death in The Big Red One and The Thin Red Line. In: LaRocca, David. The Philosophy of War Films. Lexington, Kentucky: University Press of Kentucky, 413-436.

Bronfen, Elisabeth (2013). "Man weiß nicht woher die Einfälle einfallen": Über das Verhältnis von Form und Nichts bei Meret Oppenheim. In: Eipeldauer, Heike. Meret Oppenheim: Retrospektive. Ostfildern: Hatje Cantz, 35-44.

Bronfen, Elisabeth (2013). Angst im Film. In: Koch, Lars. Angst: Ein interdisziplinäres Handbuch. Stuttgart: Metzler, 251-264.

Bronfen, Elisabeth (2013). Auf der Suche nach Kleopatra: Das Nachleben einer kulturellen Ikone. In: Bronfen, Elisabeth; Lulinska, Agnieszka. Kleopatra: Die Ewige Diva. München: Hirmer, 8-21.

Alexander, Markin (2013). Chicago. In: Bronfen, Elisabeth; Grob, Norbert. Classical Hollywood. Stuttgart: Reclam Verlag, 193-199.

Classical Hollywood. Edited by: Bronfen, Elisabeth; Grob, Norbert (2013). Stuttgart: Reclam.

Bronfen, Elisabeth (2013). Die Kunst des Exils. In: Bischoff, Doerte; Komfort-Hein, Susanne. Literatur und Exil: Neue Perspektiven. Berlin: De Gruyter, 381-395.

Binotto, Johannes (2013). Gold diggers of 1933. In: Grob, Norbert; Bronfen, Elisabeth. Stilepochen des Films: Classical Hollywood. Stuttgart: Reclam, 121-127.

Binotto, Johannes (2013). Goldgräber von 1933 - Gold Diggers of 1933. In: Bronfen, Elisabeth; Grob, Norbert. Stilepochen des Films. Classical Hollywood. Stuttgart: Reclam, 121-127.

Bronfen, Elisabeth (2013). Hollywoods Kriege: Geschichte einer Heimsuchung. Frankfurt am Main: S. Fischer Verlag.

Bronfen, Elisabeth (2013). Hollywoods Kriegsbilder: Historisches Wissen anderer Art. In: Ernst, Christoph; Paul, Heike. Präsenz und implizites Wissen: Zur Interdependenz zweier Schlüsselbegriffe der Kultur- und Sozialwissenschaften. Bielefeld: transcript, 35-48.

Bronfen, Elisabeth (2013). Hollywoods Kriegsgerichtsdramen. In: Kappelhoff, Hermann; Gaertner, David; Pogodda, Cilly. Mobilisierung der Sinne: Der Hollywood-Kriegsfilm zwischen Genrekino und Historie. Berlin: Vorwerk 8, 88-121.

Kleopatra: Die Ewige Diva. Edited by: Bronfen, Elisabeth; Lulinska, Agnieszka (2013). München: Hirmer.

Binotto, Johannes (2013). Leave her to heaven (USA 1945). In: Grob, Norbert; Bronfen, Elisabeth. Stilepochen des Films: Classical Hollywood. Stuttgart: Reclam, 285-291.

Bronfen, Elisabeth (2013). Lubitschs Krieg. Die Komödie als politische Strategie in To Be or Not to Be. Neue Rundschau, 124(4):151-172.

Bronfen, Elisabeth (2013). Monumental Cleopatra: Hollywood’s epic film as historical re-imagination. Anglia, 131:218-235.

Bronfen, Elisabeth (2013). Männliche Sammelwut, weibliche Neugierde: Blaubarts Wunde(r)kammer. Fabula, 53(3/4):194-204.

Bronfen, Elisabeth (2013). Night Passages: Philosophy, Literature, and Film. New York: Columbia University Press.

Bronfen, Elisabeth (2013). Reappropriations of the Cowboy. In: Scheidegger, Ildegarda; Frehner, Matthias. Hannes Schmid: Real Stories. Zürich: JRP|Ringier, 53-62.

Bronfen, Elisabeth (2013). Remains of War: Battlefields, Ruins and the Trick of Commemoration. In: Gerber, Andri; Patterson, Brent. Metaphors in Architecture and Urbanism: An Introduction. Bielefeld: transcript, 161-175.

Binotto, Johannes (2013). Some Came Running (USA 1958). In: Grob, Norbert; Bronfen, Elisabeth. Stilepochen des Films: Classical Hollywood. Stuttgart: Reclam, 385-391.

Binotto, Johannes (2013). Todsünde – Leave Her to Heaven. In: Bronfen, Elisabeth; Grob, Norbert. Stilepochen des Films. Classical Hollywood. Stuttgart: Reclam, 121-127.

Keller, Thomas (2013). Unterwürfige Souveränität: Kleopatra in der Popmusik. In: Bronfen, Elisabeth; Lulinska, Agnieszka. Kleopatra - die ewige Diva. München: Hirmer Verlag, 124-131.

Binotto, Johannes (2013). Verdammt sind sie alle – Some Came Running. In: Bronfen, Elisabeth; Grob, Norbert. Stilepochen des Films. Classical Hollywood. Stuttgart: Reclam, 385-391.

Bronfen, Elisabeth (2012). Specters of War. Hollywood's Engagement with Military Conflict. New Brunswick, NJ: Rutgers UP.

Bronfen, Elisabeth (2012). Cleopatra's Venus. In: Renger, Almut-Barbara; Solomon, Jon. Ancient Worlds in Film and Television : Gender and Politics. Leiden: Brill, 137-150.

Bronfen, Elisabeth (2012). Contending with the Father: Louise Bourgeois and her Aesthetics of Reparation. In: Larratt-Smith, Philip. Louise Bourgeois: The Return of the Repressed: Psychoanalytic Writings. London: Violette Editions, London, 101-114.

Bronfen, Elisabeth (2012). Die Königin ist tot! Lang lebe die Königin! Zu Hiroshi Sugimotos Portrait von Königin Elizabeht II als Wachsfigur. In: Janser, Daniela; Seelig, Thomas. Status – 24 Dokumente von heute. (Winterthur): Photomuseum Winterthur, 38.

Bronfen, Elisabeth (2012). Pathosformeln des Krieges und ihr Nachleben in Hollywood. In: Geimer, Peter; Hagner, Michael. Nachleben und Rekonstruktion : Vergangenheit im Bild. München: Fink; Nationaler Forschungsschwerpunkt »Bildkritik«, 231-249.

Bronfen, Elisabeth (2012). Picasso's War Women. In: Schulz-Hoffmann, Carla. Women. Picasso, Beckmann, de Kooning. Ostfildern: Hatje Cantz Verlag, 254-265.

Bronfen, Elisabeth (2011). Der Geodät des Bürgerkriegs. In: Biers, Ambrose; Haefs, Hanswilhelm. Geschichten aus dem Bürgerkrieg. Zürich: Elster Verlag, 7-21.

Bronfen, Elisabeth (2011). Hitler goes pop: Totalitarianism, avant-garde aesthetics and Hollywood entertainment. In: Madsen, Deborah L; Klarer, Mario. The Visual Culture of Modernism. Tübingen: Narr, 85-106.

Bronfen, Elisabeth (2011). Man wird weder als Frau noch als Jude geboren : Was wir von Lubitsch über den Kaufmann von Venedig lernen können. In: Ackermann, Zeno; Schülting, Sabine. Shylock nach dem Holocaust : Zur Geschichte einer deutschen Erinnerungsfigur. Berlin: De Gruyter, 201-218.

Bronfen, Elisabeth (2011). Pipipilotti's body camera. In: Rosenthal, Stephanie. Pipilotti Rist: Eyball Massage. London: Hayward Publishing, 116-123.

Bronfen, Elisabeth (2011). Rezension von: Helen Hackett, Shakespeare and Elizabeth: The meeting of two myths. In: Schülting, Sabine; Döring, Tobias; Greiner, Norbert. Shakespeare Jahrbuch. Bochum: Deutsche Shakespeare-Gesellschaft, 235-236.

Bronfen, Elisabeth (2011). The female side of crime: Film noir's femme fatale and the dark side of modernity. In: Nicol, Brian; et al. Crime Culture. Figuring Criminality in Fiction and Film. London: Continuum International Publishing, 71-89.

Bronfen, Elisabeth (2010). The Day after Battle: Much Ado about Nothing and the Continuation of War with other Means. In: Herbsttagung der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft, Universität Zürich, 28 November 2010 - 29 November 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). Reporting from the War Zone. In: Certainty Undermined. Life-Worlds and Knowledge in Transition, Wien, 14 October 2010 - 16 October 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). Hollywood's War: Thoughts on the Cinematic Mediation of Military Conflict. In: Vortrag am Townsend Center der University of California at Berkeley, Berkeley, 17 September 2010 - 17 September 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). Engenderign Historical Evidence as Visual Reality: Choreography of Battle in Hollywood Cinema. In: Jahrestagung des Deutschen Forum für Kunstgeschichte in Paris, zum Thema "Poiesis- Über das Tun in der Kunst", Paris, 3 July 2010 - 3 July 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). Before the Law: Fritz Lang's M as a court room drama. In: Signs of the Times: Fritz Lang's M and the End of the Weimar Republic, Wien, 17 June 2010 - 17 June 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). A Capacity for Movement: Hollywood's Military Musical an the Choreography of Battle. In: Eigth Tel Aviv International Colloquium on Cinema and Television studies, "Suspenseful Times and the Moving Images", Tel Aviv, 8 June 2010 - 10 June 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). Hollywoods Kriegsfuror: Zerstört die Schlacht die Personlichkeit oder hilft sie psychische Störungen zu überwinden, zumindest im Kino? In: 10. Vierwaldstätter-Psychiatrietag zum Thema "Persönlichkeit! Störung? Ein Spannungsfeld sondergleichen!?", Luzern, 28 January 2010 - 28 January 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). A Diva's War: Marlene Dietrich's glamorous female soldier. In: Tagung des Netzwerkes Vergleichende Literaturwissenschaften an Schwedischen Universitäten zum Thema "Autorschaft", Universität Göteborg, 12 March 2010 - 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). Engendering historical Evidence as Visual Reality: The Choreography of Battle in Hollywood Cinema. In: 37. Internationale Tagung der Österreichichen und Schweizer Assoziationen für Amerika Studien (AAAS und SANAS), Universität Insbruck, 13 November 2010 - 2010.

Bronfen, Elisabeth (2010). Interrogating light. The visuality of the text. In: Agazzi, E; Giannetto, E; Giudice, F. Representing light across arts and sciences : theories and practices. Göttingen, DE: V & R Unipress, 167-182.

Bronfen, Elisabeth (2010). Nocturnal Wagner: The cultural survival of tristan and isolde in hollywood. In: Jeongwan, J; Gilman, S L. Wagner & Cinema. Bloomington: Indiana University Press, 315-332.

Bronfen, Elisabeth (2010). Rezension von Margerie Garber, Shakespeare and Modern Culture. Shakespear Jahrbuch, 146:233-234.

Bronfen, Elisabeth (2010). Silencing voices. In: Neumeier, Beate. Dichotonies. Gender and Music. Heidelberg: Winter, 23-29.

Bronfen, Elisabeth (2010). The spectral bride and her uncanny double. In: McKinnon, E Luanne. Eva Hesse Spectres. New Heaven: Yale University Press, 40-47.

Bronfen, Elisabeth; Straumann, Barbara (2009). Political visions : The two bodies of Elizabeth I. In: Oakley-Brown, Liz; Wilkinson, Louise J. The rituals and rhetoric of queenship : medieval to early modern. Dublin: Four Courts Press, 252-270.

Bronfen, Elisabeth (2009). Crossmappings: Essays zur visuellen Kultur. Zürich: Scheidegger und Spiess.

Bronfen, Elisabeth (2009). Shakespeare's Specters of War. In: Gothic Renaisance, Köln, 3 October 2009 - 3 October 2009.

Bronfen, Elisabeth (2009). Kriegsfotografie. In: Stahel, Urs. Darkside II - Fotografische Macht und fotografierte Gewalt, Krankheit und Tod. Göttingen, 125-129.

Bronfen, Elisabeth (2009). Blaubarts Wunde(r)kammer. In: 49. Literaturtagung zum Thema 'Wir sind die Seinen lachenden Munds': Das Thema Tod in der Literatur, St. Pölten, 31 September 2009 - 31 September 2009.

Bronfen, Elisabeth (2009). Introduction. Textus: English Studies In Italy, 11:197-219.

Bronfen, Elisabeth (2009). Das Licht befragen: Die Visualität des Textes. In: Bronfen, Elisabeth; Goebel, Eckart. Narziss und Eros: Bild oder Text? Berlin: Wallstein, 229-250.

Bronfen, Elisabeth (2009). Der versehrte Körper des Soldaten im Hollywood-Kriegskino: Schlachtenszenen in Saving Private Ryan und Flags of our Fathers. In: Küchenhoff, Joachim; Pfeiffer, Joachim. Körper, Konstruktionen. Freiburg: Königshausen & Neumann, 109-118.

Bronfen, Elisabeth (2009). Die Diva. In: Moebius, Stephan; Schroer, Markus. Diven, Hacker, Spekulanten : Sozialtypen der Gegenwart. Frankfurt a. M: Suhrkamp, 81-97.

Bronfen, Elisabeth (2009). Die Fragilität des Glücks: Gefühl und Geschlecht im Hollywood-Melo. In: Fehr, Johannes; Folkers, Gerd. Gefühle zeigen: Manifstationsformen emotionaler Prozesse. Zürich: Chronos, 355-370.

Bronfen, Elisabeth (2009). Nocturnal battles between good and evil: A cross-mapping of "Macbeth" and "The night of the hunter". In: Achilles, Jochen; Bergmann, Ina. Representations of evil in fiction and film. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 197-212.

Bronfen, Elisabeth (2009). Stanley Cavell zur Einführung. Hamburg: Junius Verlag.

Bronfen, Elisabeth (2009). Zeichnungen des Körpers weiblicher Art: Maria Lassnigs Selbstportraits. In: Friedrich, Julia. Maria Lassnig: Im Möglichkeitsspiegel, Aquarelle und Zeichnungen von 1947 bis heute. Ostfildern: Hatje Cantz, 26-33.

de Riedmatten, Henri (2009). Zur Quelle des Narziss. In: Goebel, Eckart; Bronfen, Elisabeth. Narziss und Eros : Bild oder Text? Göttingen: Wallstein Verlag GmbH, 41-76.

Bronfen, Elisabeth (2008). Die Fragilität des Alltäglichen: Eija-Liisa Ahtilas Arbeit mit dem Tod. In: Bonnefoy, Françoise. Eija-Liisa Ahtila: Ausstellungskatalog K21 Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen. Düsseldorf: Hatje Cantz, 8-13.

Bronfen, Elisabeth (2008). Femme fatale - Negotiations of tragic desire. In: Felski, Rita. Rethinking tragedy. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 287-301.

Bronfen, Elisabeth (2008). Freuds Nachtreisen. In: Boothe, Brigitte. Ordnung und Außer-Ordnung: zwischen Erhalt und tödlicher Bürde. Bern: Hans Huber, 237-250.

Bronfen, Elisabeth (2008). Marilyn: Diva und Sexikone der 50er Jahre. In: Paul, Gerhard. Das Jahrhundert der Bilder: 1949 bis heute. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 114-121.

Bronfen, Elisabeth (2008). Night and the uncanny. In: Collins, Jo; Jervis, John. Uncanny modernity: cultural theories, modern anxieties. Basingstoke, U.K.: Palgrave Macmillan, 51-67.

Bronfen, Elisabeth (2008). Sein Körper sein: Die letzte Diva Leigh Bowery. In: Zechlin, René. Leigh Bowery : beautified provocation. Heidelberg: Kehrer, 67-72.

Bronfen, Elisabeth (2008). Sexualität und die nächtliche Stadt. In: Stahel, Urs. Darkside I - Fotografische Begierde und fotografierte Sexualität. Göttingen: Steidl, 103-107.

Bronfen, Elisabeth (2008). So sind sie gewesen: Inszenierte Weiblichkeit in den Bildern von Fotografinnen. In: Ingelmann, Inka Graeve. Female Trouble: Die Kamera als Spiegel und Bühne weiblicher Inszenierungen. Katalog zur Ausstellung in der Pinakothek der Moderne München vom 17. Juli bis 26. Oktober 2008. München: Hatje Cantz, 11-19.

Bronfen, Elisabeth (2008). Tiefer als der Tag gedacht: eine Kulturgeschichte der Nacht. München: Hanser.

Bronfen, Elisabeth (2008). Verkörperungen der Nacht: Nyx und ihre kulturellen Nachbilder. In: Wyss, Beat; Buschhaus, Markus. Den Körper im Blick: Grenzgänge zwischen Kunst, Kultur und Wissenschaft. München: Fink, 19-33.

Bronfen, Elisabeth (2008). William Shakespeare, Hamlet (1600). In: Kiening, Christian; Herberichs, Cornelia. Literarische Performativität: Lektüren vormoderner Texte. Zürich: Chronos, 373-387.

Bronfen, Elisabeth (1999). Book reviews: Elaine Showalter, Hystories: Hysterical Epidemics and Modern Culture, London: Picador, 1997 ISBN 0-330-34670-9. Social History of Medicine, 12(2):336-338.

This list was generated on Wed Oct 17 10:42:53 2018 CEST.