Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 30.

Holz, Nathalie E; Boecker-Schlier, Regina; Jennen-Steinmetz, Christine; Hohm, Erika; Buchmann, Arlette F; Blomeyer, Dorothea; Baumeister, Sarah; Plichta, Michael M; Esser, Günter; Schmidt, Martin; Meyer-Lindenberg, Andreas; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2018). Early maternal care may counteract familial liability for psychopathology in the reward circuitry. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 13(11):1191-1201.

Millenet, Sabina; Laucht, Manfred; Hohm, Erika; Jennen-Steinmetz, Christine; Hohmann, Sarah; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Zohsel, Katrin (2018). Sex-specific trajectories of ADHD symptoms from adolescence to young adulthood. European Child & Adolescent Psychiatry, 27(8):1067-1075.

Kucian, Karin; Zuber, Isabelle; Kohn, Juliane; Poltz, Nadine; Wyschkon, Anne; Esser, Günter; von Aster, Michael (2018). Relation Between Mathematical Performance, Math Anxiety, and Affective Priming in Children With and Without Developmental Dyscalculia. Frontiers in Psychology, 9:263.

Gallit, Finja; Wyschkon, Anne; Poltz, Nadine; Moraske, Svenja; Kucian, Karin; von Aster, Michael; Esser, Günter (2018). Henne oder Ei: Reziprozität mathematischer Vorläufer und Vorhersage des Rechnens. Lernen und Lernstörungen, 7(2):81-92.

Moraske, Svenja; Wyschkon, Anne; Poltz, Nadine; Kucian, Karin; von Aster, Michael; Esser, Günter (2018). LRS-Prävention bei Risikokindern: Langfristige Effekte bis in die 3. Klasse. Lernen und Lernstörungen, 7(3):171-183.

Schulz, Franziska; Wyschkon, Anne; Gallit, Finja S; Poltz, Nadine; Moraske, Svenja; Kucian, Karin; von Aster, Michael; Esser, Günter (2018). Rechenprobleme von Grundschulkindern: Persistenz und Schulerfolg nach fünf Jahren. Lernen und Lernstörungen, 7(2):67-80.

Wyschkon, Anne; Schulz, Franziska; Gallit, Finja Sunnyi; Poltz, Nadine; Kohn, Juliane; Moraske, Svenja; Bondü, Rebecca; von Aster, Michael; Esser, Günter (2018). 5-Jahres-Verlauf der LRS: Stabilität, Geschlechtseffekte, Schriftsprachniveau und Schulerfolg. Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 46(2):107-122.

Moraske, Svenja; Penrose, Anna; Wyschkon, Anne; Kohn, Juliane; Rauscher, Larissa; Aster, Michael von; Esser, Günter (2018). Prävention von Rechenstörungen: kurz- und mittelfristige Effekte einer Förderung der mathematischen Kompetenzen bei Risikokindern im Vorschulalter. Kindheit und Entwicklung, 27(1):31-42.

Boecker-Schlier, Regina; Holz, Nathalie E; Hohm, Erika; Zohsel, Katrin; Blomeyer, Dorothea; Buchmann, Arlette F; Baumeister, Sarah; Wolf, Isabella; Esser, Günter; Schmidt, Martin H; Meyer-Lindenberg, Andreas; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2017). Association between pubertal stage at first drink and neural reward processing in early adulthood. Addiction Biology, 22(5):1402-1415.

Holz, Nathalie E; Boecker-Schlier, Regina; Buchmann, Arlette F; Blomeyer, Dorothea; Jennen-Steinmetz, Christine; Baumeister, Sarah; Plichta, Michael M; Cattrell, Anna; Schumann, Gunter; Esser, Günter; Schmidt, Martin; Buitelaar, Jan; Meyer-Lindenberg, Andreas; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2017). Ventral striatum and amygdala activity as convergence sites for early adversity and conduct disorder. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 12(2):261-272.

Zohsel, Katrin; Holz, Nathalie E; Hohm, Erika; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Brandeis, Daniel; Banaschewski, Tobias; Laucht, Manfred (2017). Fewer self-reported depressive symptoms in young adults exposed to maternal depressed mood during pregnancy. Journal of Affective Disorders, 209:155-162.

Kohn, Juliane; Rauscher, Larissa; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 1: Domänen-spezifische Veränderungen. Lernen und Lernstörungen, 6(2):51-63.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Wyschkon, Anne; Moraske, Svenja; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 2: Veränderung psychosozialer Merkmale. Lernen und Lernstörungen, 6(2):75-86.

Höse, Anna; Wyschkon, Anne; Moraske, Svenja; Eggeling, Marie; Quandte, Sabine; Kohn, Juliane; Poltz, Nadine; von Aster, Michael; Esser, Günter (2016). Prävention von Lese-Rechtschreibstörungen: Kurz- und mittelfristige Effekte einer Förderung der phonologischen Bewusstheit und der Buchstaben-Laut-Verknüpfung bei Risikokindern im Vorschulalter. Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 44(5):377-393.

Hohmann, Sarah; Zohsel, Katrin; Buchmann, Arlette F; Blomeyer, Dorothea; Holz, Nathalie; Boecker-Schlier, Regina; Jennen-Steinmetz, Christine; Rietschel, Marcella; Witt, Stephanie H; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Meyer-Lindenberg, Andreas; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Hohm, Erika; Laucht, Manfred (2016). Interacting effect of MAOA genotype and maternal prenatal smoking on aggressive behavior in young adulthood. Journal of Neural Transmission, 123(8):885-894.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Mayer, Verena; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2016). Evaluation of a Computer-Based Training Program for Enhancing Arithmetic Skills and Spatial Number Representation in Primary School Children. Frontiers in Psychology, 7:913.

Holz, Nathalie E; Boecker, Regina; Jennen-Steinmetz, Christine; Buchmann, Arlette F; Blomeyer, Dorothea; Baumeister, Sarah; Plichta, Michael M; Esser, Günter; Schmidt, Martin; Meyer-Lindenberg, Andreas; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2016). Positive coping styles and ACC volume - two related mechanisms for conferring resilience? Social Cognitive and Affective Neuroscience, 11(5):813-820.

Holz, Nathalie; Boecker, Regina; Buchmann, Arlette F; Blomeyer, Dorothea; Baumeister, Sarah; Hohmann, Sarah; Jennen-Steinmetz, Christine; Wolf, Isabella; Rietschel, Marcella; Witt, Stephanie H; Plichta, Michael M; Meyer-Lindenberg, Andreas; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2016). Evidence for a sex-dependent MAOA× childhood stress interaction in the neural circuitry of aggression. Cerebral Cortex, 26(3):904-914.

Poustka, Luise; Zohsel, Katrin; Blomeyer, Dorothea; Jennen-Steinmetz, Christine; Schmid, Brigitte; Trautmann-Villalba, Patricia; Hohmann, Sarah; Becker, Katja; Esser, Günter; Schmidt, Martin H; Brandeis, Daniel; Banaschewski, Tobias; Laucht, Manfred (2015). Interacting effects of maternal responsiveness, infant regulatory problems and dopamine D4 receptor gene in the development of dysregulation during childhood: A longitudinal analysis. Journal of Psychiatric Research, 70:83-90.

Heinrich, Angela; Buchmann, Arlette F; Zohsel, Katrin; Dukal, Helene; Frank, Josef; Treutlein, Jens; Nieratschker, Vanessa; Witt, Stephanie H; Brandeis, Daniel; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Banaschewski, Tobias; Laucht, Manfred; Rietschel, Marcella (2015). Alterations of glucocorticoid receptor gene methylation in externalizing disorders during childhood and adolescence. Behavior Genetics, 45(5):529-536.

Hohmann, Sarah; Hohm, Erika; Treutlein, Jens; Blomeyer, Dorothea; Jennen-Steinmetz, Christine; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2015). Association of norepinephrine transporter (NET, SLC6A2) genotype with ADHD-related phenotypes: findings of a longitudinal study from birth to adolescence. Psychiatry Research, 226(2-3):425-433.

Wyschkon, Anne; Poltz, Nadine; Höse, Anna; von Aster, Michael; Esser, Günter (2015). Schwache Fingergnosie als Risikofaktor für zukünftiges Rechnen? : Erste Ergebnisse aus dem Vorschulalter. Lernen und Lernstörungen, 4(3):n/a.

Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Wuithschick, Elisabeth; Mayer, Verena; Rauscher, Larissa; McCaskey, Ursina; Käser, Tanja; Poltz, Nadine; Wyschkon, Anne; Quandte, Sabine; Esser, Günter; von Aster, Michael (2015). Rechenleistung und Fingergnosie: Besteht ein Zusammenhang? : Eine Studie bei Grundschulkindern mit und ohne Rechenschwäche. Lernen und Lernstörungen, 4(3):209-223.

Buchmann, Arlette F; Hohm, Erika; Witt, Stephanie H; Blomeyer, Dorothea; Jennen-Steinmetz, Christine; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2015). Role of CNR1 polymorphisms in moderating the effects of psychosocial adversity on impulsivity in adolescents. Journal of Neural Transmission, 122(3):455-463.

Holz, Nathalie E; Boecker, Regina; Hohm, Erika; Zohsel, Katrin; Buchmann, Arlette F; Blomeyer, Dorothea; Jennen-Steinmetz, Christine; Baumeister, Sarah; Hohmann, Sarah; Wolf, Isabella; Plichta, Michael M; Esser, Günter; Schmidt, Martin; Meyer-Lindenberg, Andreas; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Laucht, Manfred (2015). The Long-Term Impact of Early Life Poverty on Orbitofrontal Cortex Volume in Adulthood: Results from a Prospective Study Over 25 Years. Biological Psychiatry, 40(4):996-1004.

Poltz, Nadine; Wyschkon, Anne; Höse, Anna; von Aster, Michael; Esser, Günter (2015). Vom Fingergefühl zum Rechnen : Bedeutung der Fingergnosie für die Vorhersage numerisch-arithmetischer Fertigkeiten. Lernen und Lernstörungen:n/a.

Nikitopoulos, Jörg; Zohsel, Katrin; Blomeyer, Dorothea; Buchmann, Arlette F; Schmid, Brigitte; Jennen-Steinmetz, Christine; Becker, Katja; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Brandeis, Daniel; Banaschewski, Tobias; Laucht, Manfred (2014). Are infants differentially sensitive to parenting? Early maternal care, DRD4 genotype and externalizing behavior during adolescence. Journal of Psychiatric Research, 59:53-59.

Buchmann, Arlette F; Zohsel, Katrin; Blomeyer, Dorothea; Hohm, Erika; Hohmann, Sarah; Jennen-Steinmetz, Christine; Treutlein, Jens; Becker, Katja; Banaschewski, Tobias; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Brandeis, Daniel; Poustka, Luise; Zimmermann, Ulrich S; Laucht, Manfred (2014). Interaction between prenatal stress and dopamine D4 receptor genotype in predicting aggression and cortisol levels in young adults. Psychopharmacology, 231(16):3089-3097.

Buchmann, Arlette F; Holz, Nathalie; Boecker, Regina; Blomeyer, Dorothea; Rietschel, Marcella; Witt, Stephanie H; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Banaschewski, Tobias; Brandeis, Daniel; Zimmermann, Ulrich S; Laucht, Manfred (2014). Moderating role of FKBP5 genotype in the impact of childhood adversity on cortisol stress response during adulthood. European Neuropsychopharmacology, 24(6):837-845.

Zohsel, Katrin; Buchmann, Arlette F; Blomeyer, Dorothea; Hohm, Erika; Schmidt, Martin H; Esser, Günter; Brandeis, Daniel; Banaschewski, Tobias; Laucht, Manfred (2014). Mothers' prenatal stress and their children's antisocial outcomes--a moderating role for the dopamine D4 receptor (DRD4) gene. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 55(1):69-76.

This list was generated on Sat Apr 20 23:00:05 2019 CEST.