Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 33.

Fuhrmann, Wolfgang; Uhlmann, Matthias (2018). Interview: Cinema expanded –Skandal als Programm. Filmbulletin: Zeitschrift für Film und Kino, (6):57-59.

Fuhrmann, Wolfgang (2018). Modernidade e a nova vida – Brasil no cinema alemão nos anos 50 e 60. In: Migliorin, Cezar; Soares Brandão, Alessandra; Veiga, Roberta; Reck Miranda, Suzana; Vieira Barreto Silva, Marcel. Anais do textos completos do XXI encontro da SOCINE 2017. Saõ Paulo: SOCINE, 316-321.

Fuhrmann, Wolfgang (2018). Zwischen kolonialer Wirklichkeit und kolonialer Legende – die deutsche Kolonialherrschaft in Film- und Fernsehproduktionen. In: Bechhaus-Gerst, Marianne; Zeller, Joachim. Deutschland postkolonial? : die Gegenwart der imperialen Vergangenheit. Berlin: Metropol, 454-472.

Fuhrmann, Wolfgang (2017). Alemanha-Brasil : uma historigrafia do cinema transnacional. In: SOCINE. Anais do textos completos do XX encontro da SOCINE 2016. São Paulo: Universidade Tuiuti do Paraná, 1082-1090.

Fuhrmann, Wolfgang (2016). Animals are Beautiful People (Jamie Uys, ZA 1974). In: Lehmann, Ingo; Wulff, Hans Jürgen. Reclam Reihe Filmgenres: Tierfilm. Ditzingen: Reclam, 145-149.

Fuhrmann, Wolfgang (2016). Weisser Bim, Schwarzes Ohr (Stanislaw Rostotski, SU 1977). In: Lehmann, Ingo; Wulff, Hans Jürgen. Reihe Filmgenres: Tierfilm. Ditzingen: Reclam, 155-159.

Fuhrmann, Wolfgang (2016). Cinema Novo. In: Christen, Thomas. Vom Neorealismus bis zu den Neuen Wellen : filmische Erneuerungsbewegungen 1945-1968. Marburg: Schüren Verlag, 463-481.

Fuhrmann, Wolfgang (2015). Trans-National Film History? Um cinema teuto-brasileiro. In: Finger, Anke; Kathöfer, Gabi; Larkosh, Christopher. KulturConfusão - on German-Brazilian Interculturalities. New York: De Gruyter, New York, 179-197.

Fuhrmann, Wolfgang (2015). Imperial Projections Screening the German Colonies. Oxford: Berghahn Books.

Fuhrmann, Wolfgang (2014). Das "dort" und die "anderen". Filmbulletin: Zeitschrift für Film und Kino, 4/14(339):40.

Fuhrmann, Wolfgang (2013). Film - Verein - Öffentlichkeit. Augenblick, (56/57):53-63.

Fuhrmann, Wolfgang (2013). Review of: Wenn die Musik spielt...Der deutsche Schlagerfilm der 1950er bis 1970er Jahre, von Daniela Schulz. Filmblatt, 18(51):88-89.

Fuhrmann, Wolfgang (2013). Expedition ins Ungewisse. Cinema, (58):93-100.

Fuhrmann, Wolfgang (2013). Der Urwald. In: Zimmerer, Jürg. Kein Platz an der Sonne: Erinnerungsorte der deutschen Kolonialgeschichte. Frankfurt a. M.: Campus Verlag, 56-57.

Fuhrmann, Wolfgang (2013). Ethographic film practices in silent German cinema. In: Bell, Joshua A; Brown, Alison K; Gordon, Robert J. Expeditions, Anthropology and Popular Culture: Reinventing First Contact (1914-1939). Washington: The Smithsonian Institution Scholarly Press, 41-54.

Fuhrmann, Wolfgang (2012). Kolonialismus im frühen Kino. Bewegung, Mobilität und Heimat. In: Menrath, Manuel. Afrika im Blick. Afrikabilder im deutschsprachigen Europa, 1870-1970. Zürich: Chronos Verlag, 237-254.

Fuhrmann, Wolfgang (2012). Review of: Julius Pinschewer: Klassiker des Werbefilms. Hg. von Martin Loiperdinger. Berlin, absolut MEDIEN. Filmblatt, 16(46/47):150-151.

Fuhrmann, Wolfgang (2012). Review of: Klaus Kreimeier: Traum und Exzess. Die Kulturgeschichte des frühen Kinos. Wien: Paul Zsolnay Verlag. Filmblatt, 17(48):75-76.

Fuhrmann, Wolfgang (2012). Trans-Inter-National Public Spheres. In: Braun, Marta; Keil, Charles; King, Rob; Moore, Paul; Pelletier, Louis. Beyond the Screen: Institutions, Networks and Publics of Early Cinema. London: John Libbey Publishing, 307-314.

Fuhrmann, Wolfgang (2011). Rezension zu Joseph Garncarz, Masslose Unterhaltung. Zur Etablierung des Films in Deutschland 1896-1914. Filmblatt, 16(45):112-114.

Fuhrmann, Wolfgang (2010). Patriotism, spectacle and reverie: colonialism in early cinema. In: Langbehn, Volker. German colonialism, visual culture, and modern memory. New York: Routledge, 148-161.

Heller, Franziska; Fuhrmann, Wolfgang (2010). Der Bau im bequemen Mittel? Filmwissenschaftliche Anmerkungen zu Positionen des Nachwuchses. Rabbit Eye : Zeitschrift für Filmforschung, (1):121-126.

Fuhrmann, Wolfgang (2010). Deutsche Kultur- und Spielfilme im Brasilien der 1930er Jahre. Eine transnationale Perspektive. In: Schenk, Irmbert; Tröhler, Margrit; Zimmermann, Yvonne. Film - Kino - Zuschauer: Filmrezeption = Film - cinema - spectator: film reception. Marburg, DE: Schüren Verlag, 399-418.

Fuhrmann, Wolfgang (2010). Optische Gemälde : Vorläufige Überlegungen zur Ästhetik und Geschichte des ethnographischen Films. In: Gottowik, Volker. Die Ethnographen des letzten Paradieses. Bielefeld: Transcript, 115-128.

Fuhrmann, Wolfgang; Heller, Franziska; Kirsten, Guido (2010). Rotationen der Basis: Positionen (An-)Stellungen, Mittelbau und Filmwissenschaft. Mitteilungen / GfM, Gesellschaft für Medienwissenschaft, 2010:6-8.

Fuhrmann, Wolfgang (2010). The aesthetic of prison war camp film in early cinema. In: Johler, Reinhard; Marchetti, Christian; Scheer, Monique. Doing anthropology in wartime and war zones : World War I and the cultural sciences in Europe. Bielefeld: Transcript, 337-351.

Fuhrmann, Wolfgang (2009). Ethographie und Film in Deutschland: Anmerkungen zu einem vergessenen Teil deutscher Mediengeschichte. In: Segeberg, Harro. Referenzen: Zur Theorie und Geschichte des Realen in den Medien. Marburg, Germany: Schüren, 82-96.

Fuhrmann, Wolfgang (2009). Propaganda und Unterhaltung : Kolonialismus im frühen Film. In: Warnke, Ingo H. Deutsche Sprache und Kolonialismus : Aspekte der nationalen Kommunikation 1884 und 1919. Berlin, Germany: de Gruyter, 349-364.

Fuhrmann, Wolfgang (2008). Fortschritt, Modernität und neue Lebenswege: Brasilienbilder im westdeutschen Kino der 1950er Jahre. In: Alzamora, Geane; Rampazzo Gambarato, Renira; Malaguti, Simone. Kulturdialog Brasilien - Deutschland: Design, Film, Literatur, Medien. Berlin, Germany: Walter Frey, 61-75.

Fuhrmann, Wolfgang (2008). Deutsche Kinos: Politik, Konsens und das Postnationale : Kunst oder Kommerz? Das neue deutsche Kino nach der Wiedervereinigung. In: Seipold, Judith. Media Art Culture - Medienkultur mit Blick auf die documenta 12. Kassel, Germany: Kassel University Press, 199-216.

Fuhrmann, Wolfgang (2008). Die "Insel": koloniale Unterhaltung in Altenburg. In: van der Heyden, Ulrich; Zeller, Joachim. Kolonialismus hierzulande: eine Spurensuche in Deutschland. Erfurt, Germany: Sutton, 337-342.

Fuhrmann, Wolfgang (2008). Early ethnographic film and the museum. In: Abel, Richard; Bertellini, Giorgio; King, Rob. Early Cinema and the "National". London, UK: John Libbey, 285-292.

Fuhrmann, Wolfgang (2008). Kolonie und / oder Heimat? Ein Stück ungeschriebener Filmgeschichte. In: Barsch, Achim; Schulz, Georg M; Scheuer, Helmut. Literatur-Kunst-Medien: Festschrift für Peter Seibert zum 60. Geburtstag. München, Germany: Martin Meidenbauer, 321-334.

This list was generated on Thu Jun 20 17:03:24 2019 CEST.