Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 12.

Miller, D (2009). E-Learning. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim: Beltz, 209-222.

Oelkers, J (2009). Erziehung. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim: Beltz, 248-262.

Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Edited by: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J (2009). Weinheim, Germany: Beltz.

Horlacher, R (2009). Historische Methoden. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim, Germany: Beltz, 410-423.

Maag Merki, K (2009). Kompetenz. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim: Beltz, 492-506.

Grubenmann, B (2009). Parenting. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim: Beltz, 652-665.

Gabriel, T (2009). Soziale Anerkennung in gewaltaffinen Peergroups Jugendlicher. In: Grubenmann, B; Oelkers, J. Das Soziale in der Pädagogik: Zürcher Festgabe für Reinhard Fatke. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 285-295.

Moser, U (2009). Test. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim, Germany: Beltz, 866-880.

Reusser, K (2009). Unterricht. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim: Beltz, 881-896.

Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J (2009). Vorwort. In: Andresen, S; Casale, R; Gabriel, T; Horlacher, R; Larcher Klee, S; Oelkers, J. Handwörterbuch Erziehungswissenschaft. Weinheim: Beltz, 9-11.

Gabriel, T (2008). Effekte der Heimerziehung - Erwartungen und nachweisbare Ergebnisse. Extra-Bulletin. inspirierend - flexibel - stabil: Angebote, Formen und Rahmenbedingungen der ausserfamiliären Sozialisation:39-46.

Gabriel, T; Stohler, R (2008). Transitions to adulthood of young care leavers in Switzerland. In: Steiner, M. Young People's Transitions from Care to Adulthood: International Research and Practice. London: Jessica Kingsley Publishers, 197-208.

This list was generated on Sun Sep 23 18:29:04 2018 CEST.