Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 20.

Giesinger, Johannes (2018). Educational justice: equality versus adequacy. In: Peters, Michael A. Encyclopedia of educational philosophy and theory. Cham, Switzerland: Springer Singapore, 1-5.

Giesinger, Johannes (2017). Kinder und Erwachsene. In: Drerup, Johannes; Schickhardt, Christoph. Kinderethik : Aktuelle Perspektiven - Klassische Problemvorgaben. Münster: Mentis, 21-32.

Giesinger, Johannes (2017). Educational justice, segregated schooling and vocational education. Theory and Research in Education, 15(1):88-102.

Giesinger, Johannes (2017). Erziehung zum Menschen? Demokratische Legitimität und Bildungspolitik. In: Spieker, Michael; Stojanov, Krassimir. Bildungsphilosophie : Disziplin - Gegenstandsbereich - Politische Bedeutung. Baden-Baden: Nomos, 305-314.

Giesinger, Johannes (2017). The special goods of childhood: lessons from social constructionism. Ethics and Education, 12(2):201-217.

Giesinger, Johannes (2017). Wahlrecht für Kinder? Politische Initiation und der Status der Kindheit. Archiv für Rechts- und Sozialphilosphie (ARSP), 103(4):456-469.

Giesinger, Johannes (2016). Bildung im liberalen Staat. Von Humboldt zu Rawls. In: Casale, Rita; Koller, Hans-Christoph; Ricken, Norbert. Das Pädagogische und das Politische. Paderborn: Verlag Ferdinand Schöningh, n/a.

Giesinger, Johannes (2015). Elterliche Rechte und Pflichten. In: Betzler, Monika; Bleisch, Barbara. Familiäre Pflichten. Berlin: Suhrkamp, 107-127.

Giesinger, Johannes (2015). Adipositas bei Kindern: Elterliche Rechte, Paternalismus und Gerechtigkeit. Zeitschrift fuer Praktische Philosophie, 2(1):59-87.

Giesinger, Johannes (2015). Bildungsgerechtigkeit und die sozialen Funktionen der Schule. Zu den normativen Grundlagen des Chancenspiegels. In: Manitius, Veronika; Hermstein, Björn; Berkemeyer, Nils; Bos, Wilfried. Zur Gerechtigkeit von Schule : Theorien, Konzepte, Analysen. Münster/New York: Waxmann, 150-162.

Giesinger, Johannes (2015). Erziehung, Determinismus und Autonomie. In: Muders, Sebastian; Schöne-Seifert, Bettina; Rüther, Markus; Stier, Marco. Willensfreiheit im Kontext : interdisziplinäre Perspektiven auf das Handeln. Münster: mentis, 183-202.

Giesinger, Johannes (2014). Wirksamkeit und Respekt: Zur Philosophie des Unterrichts. Zeitschrift für Pädagogik, (6):817-831.

Giesinger, Johannes (2014). Anerkennung, Autonomie und Erziehung. Vierteljahrschrift für wissenschaftliche Pädagogik, (3):348-360.

Giesinger, Johannes (2014). Educational Justice and the Justification of Education. In: Meyer, Kirsten. Education, Justice and the Human Good. London/New York: Taylor & Francis Group, 65-79.

Giesinger, Johannes (2014). Philosophieunterricht in der liberalen Demokratie. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, (2):19-30.

Giesinger, Johannes (2014). Talent und Begabung in der Philosophie. In: Stamm, Margrit. Handbuch Talententwicklung : Theorien, Methoden und Praxis in Psychologie und Pädagogik. Bern: Hornefe Verlag, 75-82.

Giesinger, Johannes (2013). Parental education and public reason: why comprehensive enrolment is justified. Theory and Research in Education, 11(3):269-279.

Giesinger, Johannes (2013). Kindeswohl und Respekt. EthikJournal, (2):1-15.

Giesinger, Johannes (2007). Autonomie und Verletzlichkeit Der moralische Status von Kindern und die Rechtfertigung von Erziehung. Bielefeld: Transcript.

Giesinger, Johannes. Pädagogischer Paternalismus : eine ethische Rechtfertigung. 2005, University of Zurich, Faculty of Arts.

This list was generated on Fri Apr 26 04:31:48 2019 CEST.