Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 18.

Kohn, Juliane; Rauscher, Larissa; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 1: Domänen-spezifische Veränderungen. Lernen und Lernstörungen, 6(2):51-63.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Wyschkon, Anne; Moraske, Svenja; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 2: Veränderung psychosozialer Merkmale. Lernen und Lernstörungen, 6(2):75-86.

Klingler, Severin; Käser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Solenthaler, Barbara; Kohn, Juliane; von Aster, Michael; Gross, Markus (2016). Stealth Assessment in ITS - A Study for Developmental Dyscalculia. In: ITS, Zagreb Kroatien, 7 June 2016 - 10 June 2016, 79-89.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Mayer, Verena; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2016). Evaluation of a Computer-Based Training Program for Enhancing Arithmetic Skills and Spatial Number Representation in Primary School Children. Frontiers in Psychology, 7:913.

von Aster, Michael; Käser, Tanja; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Rauscher, L; Vögeli, C (2016). Calcularis – Eine adaptive Lernsoftware zur Matheförderung. In: Hasselhorn, Markus; Schneider, Wolfgang. Förderprogramme für Vor- und Grundschule, Tests und Trends – Jahrbuch der pädagogisch-psychologischen Diagnostik. Göttingen: Hogrefe Verlag, 225-248.

Räsänen, Pekka; Käser, Tanja; Wilson, Anna; von Aster, Michael; Maslov, Oleksandr; Maslova, Ugne (2015). Assistive technology for supporting learning numeracy. In: O'Neill, Brian; Gillespie, Alex. Assistive technology for cognition : a handbook for clinicians and developers. London: Psychology Press, 112-127.

Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Wuithschick, Elisabeth; Mayer, Verena; Rauscher, Larissa; McCaskey, Ursina; Käser, Tanja; Poltz, Nadine; Wyschkon, Anne; Quandte, Sabine; Esser, Günter; von Aster, Michael (2015). Rechenleistung und Fingergnosie: Besteht ein Zusammenhang? : Eine Studie bei Grundschulkindern mit und ohne Rechenschwäche. Lernen und Lernstörungen, 4(3):209-223.

von Aster, Michael; Käser, Tanja; Kucian, Karin; Gross, Markus (2013). Calcularis - Rechenschwäche mit dem Computer begegnen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 1/2013:24-26.

von Aster, Michael; Käser, Tanja; Vögeli, C; Ringwald, M; Gross, M (2013). Calcularis: Lernsoftware für Zahlenverarbeitung und Rechnen. Zürich: Dybuster.

Käser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Solenthaler, Barbara; Kohn, Juliane; Aster, Michael; Gross, Markus (2013). Cluster-based prediction of mathematical learning patterns. In: Lane, Chad H; Yacef, Kalina; Mostow, Jack; Pavlik, Philip. Artificial Intelligence in Education. Berlin: Springer, 389-399.

Käser, Tanja; von Aster, Michael (2013). Computerbasierte Lernprogramme für Kinder mit Rechenschwäche. In: von Aster, Michael; Lorenz, Jens Holger. Rechenstörungen bei Kindern: Neurowissenschaft, Psychologie, Pädagogik. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 259-275.

Kohn, Juliane; Richtmann, Verena; Rauscher, Larissa; Kucian, Karin; Käser, Tanja; Grond, Ursina; Esser, Günther; von Aster, Michael (2013). Das Mathematikangstinterview (MAI): Erste psychometrische Gütekriterien. Lernen und Lernstörungen, 2(3):177-189.

Käser, Tanja; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Richtmann, Verena; Grond, Ursina; Gross, Markus; von Aster, Michael (2013). Design and evaluation of the computer-based training program Calcularis for enhancing numerical cognition. Frontiers in Psychology:4:489.

Käser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Solenthaler, Barbara; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Aster, Michael; Gross, Markus (2013). Modelling and optimizing mathematics learning in children. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 23(1-4):115-135.

Kucian, Karin; Kohn, Juliane; Hannula-Sormunen, Minna M; Richtmann, Verena; Grond, Ursina; Käser, Tanja; Esser, Günther; von Aster, Michael (2012). Kinder mit Dyskalkulie fokussieren spontan weniger auf Anzahligkeit. Lernen und Lernstörungen, 1(4):241-253.

Käser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Aster, Michael; Gross, Markus (2012). Modelling and optimizing the process of learning mathematics. In: ITS'12 Proceedings of the 11th international conference on Intelligent Tutoring Systems, Chania, Crete, Greece, 14 June 2012 - 18 June 2012, 389-398.

von Aster, Michael; Käser, Tanja; Kucian, Karin; Gross, M (2012). Calcularis - Rechenschwäche mit dem Computer begegnen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, (6):32-36.

Käser, Tanja; Kucian, Karin; Ringwald, M; Baschera, G M; von Aster, Michael; Gross, M (2011). Therapy software for enhancing numerical cognition. In: In Özyurt, J; Anschütz, A; Bernholt, S; Lenk, J. Interdisciplinary perspectives on cognition, education and the brain-Hanse-Studies. Oldenburg: BIS Verlag, 207-216.

This list was generated on Sat Feb 23 22:59:15 2019 CET.