Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 21.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2017). Beeinträchtigungen der sensorischen Informationsverarbeitung als Schlüsselsymptom der ADHS? Lernen und Lernstörungen, 6(3):160.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2017). Genome editing: Wollen wir das wirklich? Lernen und Lernstörungen, 6(3):162.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2017). Mechanismen der so genannten “nicht-genetischen” Vererbung im Zusammenhang mit psychiatrischen Störungen. Lernen und Lernstörungen, 6(3):161.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2017). Neurofeedback als komplementäre nicht-medikamentöse Behandlungsmethode bei ADHS. Lernen und Lernstörungen, 6(3):159.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2017). Subtypen von Rechenschwäche: Ergebnisse einer Meta-Analyse und Implikationen für die Interventionsplanung. Lernen und Lernstörungen, 6(1):44.

Wehrle, Flavia M; Kaufmann, Liane; Benz, Laura D; Huber, Reto; O'Gorman, Ruth L; Latal, Beatrice; Hagmann, Cornelia F (2016). Very preterm adolescents show impaired performance with increasing demands in executive function tasks. Early Human Development, 92:37-43.

Kucian, Karin; Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2015). Brain correlates of numerical disabilities. In: Cohen-Kadosh, Roi; Dowker, Ann. The Oxford Handbook of Numerical Cognition. Oxford: Oxford Press, 732-744.

von Aster, Michael; Kaufmann, Liane; Lipka, Marlies (2015). Fingerübungen. Lernen und Lernstörungen, 4(3):155-157.

von Rhein, Michael; Kugler, Julietta; Liamlahi, Rabia; Knirsch, Walter; Latal, Beatrice; Kaufmann, Liane (2014). Persistence of visuo-constructional and executive deficits in adolescents after open-heart surgery. Research in Developmental Disabilities, 36C:303-310.

Kaufmann, Liane; Kucian, Karin; von Aster, Michael (2014). Development of the Numerical Brain. In: Cohen-Kadosh, R; Dowker, A. The Oxford Handbook of Numerical Cognition. Oxford: Oxford University Press, online.

von Aster, Michael; Kaufmann, Liane; Chaudhuri, Ursula; Lipka, Marlies (2014). ADHS – Was ist das eigentlich? Lernen und Lernstörungen, 3(2):83-86.

Kaufmann, Liane; Lipka, Marlies; Chaudhuri, Ursula; Löffler, Cordula; Nolte, Marianne; Pixner, Silvia; Schulte-Körne, Gerd; von Aster, Michael (2014). Endlich Realität: Wissenschaft und Anwendung im Dialog. Lernen und Lernstörungen, 3(1):5-6.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael; Lipka, Marlies (2014). Neuroplastizität und Lernen über die Lebensspanne. Lernen und Lernstörungen, 3(4):223-225.

Kaufmann, Liane; et al; von Aster, Michael; Kucian, Karin (2013). Dyscalculia from a developmental and differential perspective. Frontiers in Psychology:4:516.

Cohen Kadosh, Roi; Dowker, Ann; Heine, Angela; Kaufmann, Liane; Kucian, Karin (2013). Interventions for improving numerical abilities: Present and future. Trends in Neuroscience and Education, 2(2):85-93.

Starke, Marc; Kiechl-Kohlendorfer, Ursula; Kucian, Karin; Pupp Peglow, Ulrike; Kremser, Christian; Schocke, Michael; Kaufmann, Liane (2013). Brain structure, number magnitude processing, and math proficiency in 6- to 7-year-old children born prematurely: a voxel-based morphometry study. NeuroReport, 24(8):419-424.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2013). Geistig fit im Alter? Lernen und Lernstörungen, 2(3):129-130.

Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2012). The diagnosis and management of dyscalculia. Deutsches Ärzteblatt International, 109(45):767-778.

Kaufmann, Liane; Pixner, Silvia; Schulte-Körne, Gerd; von Aster, Michael (2012). Warum eine neue Zeitschrift? Lernen und Lernstörungen, 1(1):5-6.

Kucian, Karin; Kaufmann, Liane (2009). A developmental model of number representation. Behavioral and Brain Sciences, 32(3-4):340-341.

Kaufmann, Liane; Pixner, Silvia; Schulte-Körne, Gerd; von Aster, Michael (2012). Editorial. Lernen und Lernstörungen, 1(2):77.

This list was generated on Tue Apr 23 04:59:50 2019 CEST.