Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 45.

Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; O'Gorman Tuura, Ruth; von Aster, Michael (2018). Neurostructural correlate of math anxiety in the brain of children. Translational Psychiatry, 8:273.

Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; von Aster, Michael; O'Gorman Tuura, Ruth (2018). Development of a Possible General Magnitude System for Number and Space. Frontiers in Psychology, 9:2221.

Kucian, Karin (2018). Diagnostik von schulbezogenen Ängsten. Lernen und Lernstörungen, 7(4):241-246.

Kucian, Karin (2018). Eindrucksvolle Formbarkeit: Das Gehirn von erwachsenen Analphabeten verändert sich tiefgreifend durch Lesenlernen. Lernen und Lernstörungen, 7(4):265.

Kucian, Karin; Zuber, Isabelle; Kohn, Juliane; Poltz, Nadine; Wyschkon, Anne; Esser, Günter; von Aster, Michael (2018). Relation Between Mathematical Performance, Math Anxiety, and Affective Priming in Children With and Without Developmental Dyscalculia. Frontiers in Psychology, 9:263.

Gallit, Finja; Wyschkon, Anne; Poltz, Nadine; Moraske, Svenja; Kucian, Karin; von Aster, Michael; Esser, Günter (2018). Henne oder Ei: Reziprozität mathematischer Vorläufer und Vorhersage des Rechnens. Lernen und Lernstörungen, 7(2):81-92.

Moraske, Svenja; Wyschkon, Anne; Poltz, Nadine; Kucian, Karin; von Aster, Michael; Esser, Günter (2018). LRS-Prävention bei Risikokindern: Langfristige Effekte bis in die 3. Klasse. Lernen und Lernstörungen, 7(3):171-183.

Schulz, Franziska; Wyschkon, Anne; Gallit, Finja S; Poltz, Nadine; Moraske, Svenja; Kucian, Karin; von Aster, Michael; Esser, Günter (2018). Rechenprobleme von Grundschulkindern: Persistenz und Schulerfolg nach fünf Jahren. Lernen und Lernstörungen, 7(2):67-80.

McCaskey, Ursina; von Aster, Michael; Maurer, Urs; Martin, Ernst; O'Gorman Tuura, Ruth; Kucian, Karin (2018). Longitudinal Brain Development of Numerical Skills in Typically Developing Children and Children with Developmental Dyscalculia. Frontiers in Human Neuroscience, 11:629.

Zuber, Isabelle; Kucian, Karin (2018). Händigkeit und mathematische Fähigkeiten. Lernen und Lernstörungen, 7(1):60.

Michels, Lars; O'Gorman, Ruth L; Kucian, Karin (2018). Functional hyperconnectivity vanishes in children with developmental dyscalculia after numerical intervention. Developmental Cognitive Neuroscience, 30:291-303.

Lernen und Lernstörungen. Edited by: von Aster, Michael; Lipka, Marlies; Corvacho del Toro, Irene; Kucian, Karin; Lorenz, Jens Holger; Löffler, Cordula; Nolte, Marianne; Schulte-Körne, Gerd (2018). Bern: Hogrefe.

Kucian, Karin (2017). Mathematikangst: Welche Effekte hat Rechentraining auf das emotionale Erleben und auf das Gehirn? Lernen und Lernstörungen, 6(4):221.

Zuber, Isabelle; Kucian, Karin (2017). Prävalenz von Mathematikangst und Bezüge zu grundlegenden arithmetischen Fertigkeiten bei Primarschulkindern. Lernen und Lernstörungen, 6(4):223.

Kucian, Karin (2017). The importance of central-visual perception disorders for dyslexia and dyscalculia. In: Neuropädiatrics 2017, Bad Nauheim, 27 April 2017 - 30 April 2017, S1-S45.

McCaskey, Ursina; von Aster, Michael; O'Gorman Tuura, Ruth; Kucian, Karin (2017). Adolescents with developmental dyscalculia do not have a generalized magnitude deficit - processing of discrete and continuous magnitudes. Frontiers in Human Neuroscience, 11:online.

Kohn, Juliane; Rauscher, Larissa; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 1: Domänen-spezifische Veränderungen. Lernen und Lernstörungen, 6(2):51-63.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Wyschkon, Anne; Moraske, Svenja; Esser, Günter; von Aster, Michael (2017). Effekte des Calcularis-Trainings. Teil 2: Veränderung psychosozialer Merkmale. Lernen und Lernstörungen, 6(2):75-86.

Rauscher, Larissa; Kohn, Juliane; Käser, Tanja; Mayer, Verena; Kucian, Karin; McCaskey, Ursina; Esser, Günter; von Aster, Michael (2016). Evaluation of a Computer-Based Training Program for Enhancing Arithmetic Skills and Spatial Number Representation in Primary School Children. Frontiers in Psychology, 7:913.

von Aster, Michael; Käser, Tanja; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Rauscher, L; Vögeli, C (2016). Calcularis – Eine adaptive Lernsoftware zur Matheförderung. In: Hasselhorn, Markus; Schneider, Wolfgang. Förderprogramme für Vor- und Grundschule, Tests und Trends – Jahrbuch der pädagogisch-psychologischen Diagnostik. Göttingen: Hogrefe Verlag, 225-248.

Kucian, Karin (2016). Developmental dyscalculia and the brain. In: Berch, DB; Geary, DC; Mann Koepke, K. Development of mathematical cognition: Neural substrates and genetic influences. Amsterdam: Elsevier, 165-193.

Kucian, Karin. Developmental dyscalculia:numbers spinning in the brain. 2015, University of Zurich, Faculty of Medicine.

Kucian, Karin; Kaufmann, Liane; von Aster, Michael (2015). Brain correlates of numerical disabilities. In: Cohen-Kadosh, Roi; Dowker, Ann. The Oxford Handbook of Numerical Cognition. Oxford: Oxford Press, 732-744.

Kucian, Karin; von Aster, Michael (2015). Developmental dyscalculia. European Journal of Pediatrics, 174(1):1-13.

Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Wuithschick, Elisabeth; Mayer, Verena; Rauscher, Larissa; McCaskey, Ursina; Käser, Tanja; Poltz, Nadine; Wyschkon, Anne; Quandte, Sabine; Esser, Günter; von Aster, Michael (2015). Rechenleistung und Fingergnosie: Besteht ein Zusammenhang? : Eine Studie bei Grundschulkindern mit und ohne Rechenschwäche. Lernen und Lernstörungen, 4(3):209-223.

Moeller, Korbinian; Klein, Elise; Kucian, Karin; Willmes, Klaus (2014). Numerical development-from cognitive functions to neural underpinnings. Frontiers in Psychology:5:1047.

Kucian, Karin; Ashkenazi, Simone Schwizer; Hänggi, Jürgen; Rotzer, Stephanie; Jäncke, Lutz; Martin, Ernst; von Aster, Michael (2014). Developmental dyscalculia: a dysconnection syndrome? Brain Structure & Function, 219(5):1721-1733.

Kaufmann, Liane; Kucian, Karin; von Aster, Michael (2014). Development of the Numerical Brain. In: Cohen-Kadosh, R; Dowker, A. The Oxford Handbook of Numerical Cognition. Oxford: Oxford University Press, online.

Kucian, Karin; Plangger, Fabienne; O'Gorman, Ruth; von Aster, Michael (2013). Operational momentum effect in children with and without developmental dyscalculia. Frontiers in Psychology:4:325.

Kaufmann, Liane; et al; von Aster, Michael; Kucian, Karin (2013). Dyscalculia from a developmental and differential perspective. Frontiers in Psychology:4:516.

Cohen Kadosh, Roi; Dowker, Ann; Heine, Angela; Kaufmann, Liane; Kucian, Karin (2013). Interventions for improving numerical abilities: Present and future. Trends in Neuroscience and Education, 2(2):85-93.

von Aster, Michael; Käser, Tanja; Kucian, Karin; Gross, Markus (2013). Calcularis - Rechenschwäche mit dem Computer begegnen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 1/2013:24-26.

Starke, Marc; Kiechl-Kohlendorfer, Ursula; Kucian, Karin; Pupp Peglow, Ulrike; Kremser, Christian; Schocke, Michael; Kaufmann, Liane (2013). Brain structure, number magnitude processing, and math proficiency in 6- to 7-year-old children born prematurely: a voxel-based morphometry study. NeuroReport, 24(8):419-424.

Kohn, Juliane; Richtmann, Verena; Rauscher, Larissa; Kucian, Karin; Käser, Tanja; Grond, Ursina; Esser, Günther; von Aster, Michael (2013). Das Mathematikangstinterview (MAI): Erste psychometrische Gütekriterien. Lernen und Lernstörungen, 2(3):177-189.

Kucian, Karin; von Aster, Michael (2013). Dem Gehirn beim Rechnen zuschauen: Ergebnisse der funktionellen Bildgebung. In: von Aster, Michael; Lorenz, Jens Holger. Rechenstörungen bei Kindern: Neurowissenschaft, Psychologie, Pädagogik. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 59-77.

Käser, Tanja; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Richtmann, Verena; Grond, Ursina; Gross, Markus; von Aster, Michael (2013). Design and evaluation of the computer-based training program Calcularis for enhancing numerical cognition. Frontiers in Psychology:4:489.

von Aster, Michael; Kucian, Karin (2013). Diagnosen bezeichnen immer nur Modelle von der Wirklichkeit. Lernen und Lernstörungen, 2(4):255-257.

Kucian, Karin (2013). Il cervello discalculico. In: Genovese, E; Ghidoni, E; Guaraldi, G. Discalculia nei giovani adulti. Indicazioni e strumenti per uno studio Efficace. Trento: Erickson, 29-38.

Käser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Solenthaler, Barbara; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Aster, Michael; Gross, Markus (2013). Modelling and optimizing mathematics learning in children. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 23(1-4):115-135.

Kucian, Karin; Kohn, Juliane; Hannula-Sormunen, Minna M; Richtmann, Verena; Grond, Ursina; Käser, Tanja; Esser, Günther; von Aster, Michael (2012). Kinder mit Dyskalkulie fokussieren spontan weniger auf Anzahligkeit. Lernen und Lernstörungen, 1(4):241-253.

Kucian, Karin; von Aster, Michael G (2012). Verstehen und Behandeln von Rechenstörungen. In: 16. Tagung Verband Dyslexie Schweiz, UNI Irchel Zürich, 22 September 2012 - 22 September 2012.

Käser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Aster, Michael; Gross, Markus (2012). Modelling and optimizing the process of learning mathematics. In: ITS'12 Proceedings of the 11th international conference on Intelligent Tutoring Systems, Chania, Crete, Greece, 14 June 2012 - 18 June 2012, 389-398.

von Aster, Michael; Käser, Tanja; Kucian, Karin; Gross, M (2012). Calcularis - Rechenschwäche mit dem Computer begegnen. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, (6):32-36.

Käser, Tanja; Kucian, Karin; Ringwald, M; Baschera, G M; von Aster, Michael; Gross, M (2011). Therapy software for enhancing numerical cognition. In: In Özyurt, J; Anschütz, A; Bernholt, S; Lenk, J. Interdisciplinary perspectives on cognition, education and the brain-Hanse-Studies. Oldenburg: BIS Verlag, 207-216.

Kucian, Karin; Kaufmann, Liane (2009). A developmental model of number representation. Behavioral and Brain Sciences, 32(3-4):340-341.

This list was generated on Fri Feb 22 08:32:50 2019 CET.