Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 9.

Mader, Clemens; Hilty, Lorenz; Som, Claudia; Wäger, Patrick (2019). Transparenz normativer Orientierungen in partizipativen TA-Projekten: Ein Software-basierter Ansatz. Technikfolgenabschätzung - Theorie und Praxis, 28(1):58-64.

Mader, Clemens; Hilty, Lorenz; Gudowsky, Niklas; Sotoudeh, Mashid (2018). Transparenz normativer Orientierungen im TA Prozess. In: Gesellschaftliche Transformationen: Gegenstand oder Aufgabe der Technikfolgenabschätzung? 8. internationale Konferenz des Netzwerks Technikfolgenabschätzung (NTA), Karlsruhe, 6 November 2018 - 8 November 2018, 99-100.

Singer-Brodowski, Mandy; Mader, Clemens (2018). Die Energiewende braucht die Bildungswende: Der Beitrag der Bildung für nachhaltige Entwicklung zur Energiewende auf individueller, organisationaler und gesamtgesellschaftlicher Ebene. In: Holstenkamp, Lars; Radtke, Jörg. Handbuch Energiewende und Partizipation. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 463-473.

Dlouhá, Jana; Henderson, Laura; Kapitulčinová, Dana; Mader, Clemens (2018). Sustainability-oriented higher education networks: Characteristics and achievements in the context of the UN DESD. Journal of Cleaner Production, 172:4263-4276.

Mulà, Ingrid; Tilbury, Daniella; Ryan, Alexandra; Mader, Marlene; Dlouhá, Jana; Mader, Clemens; Benayas, Javier; Dlouhý, Jirí; Alba, David (2017). Catalysing Change in Higher Education for Sustainable Development A review of professional development initiatives for university educators. International Journal of Sustainability in Higher Education, 18(5):798-820.

Balsiger, Jörg; Förster, Ruth; Mader, Clemens; Nagel, Ueli; Sironi, Helene; Wilhelm, Sandra; Zimmermann, Anne B (2017). Transformative learning and education for sustainable development. GAIA, 26(4):357-359.

Gløersen, Erik; Mader, Clemens; Ruoss, Engelbert (2016). What policy evidence for a european strategy of sustainable development in mountain regions? Revue de Géographie Alpine, 104(3):online.

Mader, Clemens; Leitenberger, Anna-Theresa (2016). Relevanz von Stakeholdereinbindung im Nachhaltigkeitsassessment – Die Nachhaltigkeitsprofilmatrix. In: Altenburger, Reinhard; Mesicek, Roman H. CSR und Stakeholdermanagement : strategische Herausforderungen und Chancen der Stakeholdereinbindung. Berlin, Heidelberg: Springer (Bücher), 93-107.

Fischer, Daniel; Grunenberg, Heiko; Mader, Clemens; Michelsen, Gerd (2016). Transdisziplinäre Bildungsforschung für nachhaltige Entwicklung. In: Leal Filho, Walter. Forschung für Nachhaltigkeit an deutschen Hochschulen. Wiesbaden: Springer (Bücher), 25-42.

This list was generated on Fri Apr 26 03:24:40 2019 CEST.