Header

UZH-Logo

Maintenance Infos

Browse by Creators

Navigate back| Up a level
Export as
Number of items: 25.

Schulz, Anne (2017). Research method selection. In: Matthes, Jörg. The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Hoboken, USA: Wiley, 1-2.

Esser, Frank; Vliegenthart, Rens (2017). Comparative Research Methods. In: Matthes, Jörg. International Encyclopedia of Communication Research Methods. Hoboken: Wiley Blackwell, 1-22.

Hofer, Matthias (2017). Confoundation Check. In: Matthes, Jörg. The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Hoboken, USA: Wiley, 1-2.

Hofer, Matthias (2017). Mean Centering. In: Matthes, Jörg. The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Hoboken, USA: Wiley, 1-3.

Wirth, Werner; Wettstein, Martin; Kühne, Rinaldo; Reichel, Katrin (2015). Theorie und Empirie des Codierens: Personelle und situative Einflussfaktoren auf Qualität und Quantität des Codierens bei der Inhaltsanalyse. In: Wirth, Werner; Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Matthes, Jörg. Qualitätskriterien in der Inhaltsanalyse. Köln: Halem, 96-118.

Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Reichel, Katrin (2015). Zum Problem der Mehrfachcodierung: Sind drei wirklich genug? Eine systematische Fehleranalyse. In: Wirth, Werner; Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Matthes, Jörg. Qualitätskriterien in der Inhaltsanalyse. Köln: Halem, 219-236.

Wettstein, Martin (2014). "Best of Both Worlds": Die halbautomatische Inhaltsanalyse. In: Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Matthes, Jörg. Automatisierung in der Inhaltsanalyse. Köln: Halem, 16-39.

Automatisierung in der Inhaltsanalyse. Edited by: Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Matthes, Jörg (2014). Köln: Herbert von Halem Verlag.

Schneider, Gerold (2014). Automated Media Content Analysis from the Perspective of Computational Linguistics. In: Sommer, Katharina; Wettstein, Martin; Wirth, Werner; Matthes, Jörg. Automatisierung in der Inhaltsanalyse. Köln: Herbert von Halem Verlag, 40-54.

Engesser, Sven; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Scherr, Sebastian; Matthes, Jörg; Wonneberger, Anke (2014). Negativität in der Politikberichterstattung: Deutschland, Österreich und die Schweiz im Vergleich. Medien & Kommunikationswissenschaft, 62(4):588-605.

Kriesi, Hanspeter; Lavenex, Sandra; Esser, Frank; Matthes, Jörg; Bühlmann, Marc; Bochsler, Daniel (2013). Democracy in the age of globalization and mediatization. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Esser, Frank; Matthes, Jörg (2013). Mediatization effects on political news, political actors, political decisions, and political audiences. In: Kriesi, Hanspeter; Lavanex, Sandra; Esser, Frank; Matthes, Jörg; Bühlmann, Marc; Bochsler, Daniel. Democracy in the age of globalization and mediatization. Basingstoke: Palgrave, 177-201.

Bochsler, Daniel; Kriesi, Hanspeter (2013). Varieties of democracy. In: Kriesi, Hanspeter; Lavenex, Sandra; Esser, Frank; Matthes, Jörg; Bühlmann, Marc; Bochsler, Daniel. Democracy in the age of globalization and mediatization. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 69-102.

Wirth, Werner; Wettstein, Martin; Reichel, Katrin; Kühne, Rinaldo (2013). Äquivalenzprüfung als Standard in international vergleichenden Inhaltsanalysen. In: Naab, Teresa; Schlütz, Daniela; Möhring, Wiebke; Matthes, Jörg. Standardisierung und Flexibilisierung als Herausforderung der kommunikations- und publizistikwissenschaftlichen Forschung. Köln: von Halem, 258-284.

Matthes, Jörg; Schemer, Christian (2012). Diachronic framing effects in competitive opinion environments. Political Communication, 29(3):319-339.

Kühne, Rinaldo; Schemer, Christian; Matthes, Jörg (2012). Messinvarianz in der komparativen Forschung: Eine Bestandsaufnahme. In: Stark, B; Magin, M; Jandura, O. Methodische Herausforderungen komparativer Forschungsansätze. Köln: von Halem, 238-257.

Wirth, Werner; Schemer, Christian; Kühne, Rinaldo; Matthes, Jörg (2012). The impact of positive and negative affects in direct-democratic campaigns. In: Kriesi, Hanspeter. Political communication in direct democratic campaigns : enlightening or manipulating? Houndsmille: Palgrave Macmillan, 205-224.

Wirth, Werner; Matthes, Jörg; Schemer, Christian (2011). When Campaign Messages Meet Ideology: The Role of Arguments for Voting Behaviour. In: Hanspeter, Kriesi. Political Communication in Direct Democratic Campaigns. Enlightening or Manipulating? New York: Macmillan Publishers, 188-204.

Wirth, Werner; Schemer, Christian; Matthes, Jörg (2010). Trivializing the news? Affective context effects of commercials on the perception of television news. Mass Communication and Society, 13(2):139-156.

Matthes, Jörg; Wirth, Werner; Daschmann, Gregor; Fahr, Andreas (2008). Die Brücke zwischen Theorie und Empirie: Operationalisierung, Messung und Validierung in der Kommunikationswissenschaft. Köln: Herbert von Halem Verlag.

Matthes, Jörg (2008). Schemas and the media effects. In: Donsbach, W. The International Encyclopedia of Communication. London: Blackwell Publishing Inc., 4502-4508.

Matthes, Jörg (2007). Beyond accessibility? Toward an on-line and memory-based model of framing effects. European Journal of Communication Research, 32(1):51-78.

Siegert, Gabriele; Wirth, Werner; Matthes, Jörg; Pühringer, Karin; Rademacher, Patrick; Schemer, Christian; von Rimscha, M Bjørn (2007). Die Zukunft der Fernsehwerbung. Produktion, Verbreitung und Rezeption von programmintegrierten Werbeformen in der Schweiz. Bern: Haupt Verlag.

Matthes, Jörg (2007). Framing-Effekte. Zum Einfluss der Politikberichterstattung auf die Einstellung der Rezipienten. München: Reinhard Fischer.

Wirth, Werner; Matthes, Jörg; Schemer, Christian (2007). Werbewirkung ohne Erinnerungseffekte? Eine experimentelle Studie zum Mere Exposure-Effekt bei Product Placements. Zeitschrift für Medienpsychologie, 19(1):2-13.

This list was generated on Sun Aug 25 22:43:24 2019 CEST.